Boczne podświetlenie tablicy rejestracyjnej + STOP |
Autor |
Wiadomość |
killabee [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-02-18, 19:52 Boczne podświetlenie tablicy rejestracyjnej + STOP
|
|
|
Witam ,
Przerabiam trochę moją shadowke i zamontowałem właśnie boczną ramkę pod tablicę rejestracyjną wraz z podświetleniem i światłem tylnym.
Oryginalnie w ramce jest jedna żarówka o oznaczeniu 12V23/8W . W starej lampie były dwie żarówki 12VP21/5W i wszystko działało, jak podłanczam jedną żarówkę to świeci pozycyjne a jak naciskam stop to światło przygasa a następnie wybija bezpiecznik. Podobnie dzieje się jak w miejsce 8W żarówki próbowałem dać 5W.
Ktoś może wie czy to w ogóle wina żarówki ? czy może coś innego...
Sprawdziłem też kable i wszystkie połączenia i nie ma możliwości zwarcia , chyba że same kabelki mają jakieś znaczenie ( wyglądają jak takie głośnikowe ).
Przy okazji zapytam czy tablica z boku to nie jakiś problem w Polsce ?? Mogą być przez to jakieś kłopoty z przeglądem lub policją ?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Sasin
Tomek
Motocykl: był VT 1100 C; GS1150
Wiek: 56 Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 650 Skąd: Działdowo NDZ
|
Wysłany: 2008-02-18, 21:15
|
|
|
Ostatnio czytałem w przepisach i jest to niezgodnie z naszymi przepisami, tam jest powiedziane, że musi być z tyłu umieszczona centralnie. Na pytanie czy się czepiają to nie znam odpowiedzi. |
_________________ Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/ |
|
|
|
|
Dziubek
Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 613 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2008-02-18, 21:15
|
|
|
a nie zamieniłeś czasem przewodu masowego ze stopem??? |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2008-02-18, 22:08
|
|
|
Sprawdź, czy przypadkiem nie zamieniłeś przewodów, masowego z plusem.
Czy dobrze jest podłączona masa, to jest ważne.
Przekrój, (grubość) przewodów też ma znaczenie, jeżeli zrobiłeś przedłużenie tych oryginalnych to należało to zrobić przewodami o takim samym przekroju jak te oryginalne w instalacji. Powodzenia. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: 2008-02-19, 00:35
|
|
|
Zgadzam się z przedmówcami. Zamiana przewodówod tego bym zaczął. |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-02-19, 02:44
|
|
|
odłącz przewody od żarówki. Podłącz pod nie miernik V DC naciśnij stop i zobacz czy na przewodzie który idzie do plusa żarówki względem kabla masy pojawia się 12 V.
Skoro mówisz że wywala CI bezpiecznik to nacisnięcie stopu przywiera 12V w mase.
Przewody głośnikowe? Takie były? Czy sam wstawiłeś?
Przy 5W żarówce to popłynie przez nie mniej niż 500mA więc nie powinno sie teoretycznie nic złego dziać. |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
killabee [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-02-25, 19:34
|
|
|
Witam ,
Sory , że nie odpowiadałem ale byłem na wyjeździe ...
Sprawdziłem dzisiaj wasze sugestie z zamianą kabli i niestety fiasko.
Gdybym masę zamienił z plusem to bezpiecznik paliłby się od razu po włączeniu światła - i tak się dzieje kiedy celowo zamieniłem te dwa kabelki. W moim przypadku pozycyjne zapala się bez problemu i świeci. W momencie naciśnięcia stopu światło przygasa i wywala bezpiecznik. Jak zmieniłem z 15 na 30 to nie pali bezpiecznika tylko przygasa pozycyjne...
Najbardziej wkurzające jest to , że stara lampa z dwoma żarówkami działa bez problemu czyli instalacja jest w porządku.
Kable są rozmiarowo zbliżone do oryginalnych , po za tym pozycyjne świeci czyli z kablami wszystko jest OK .
Pozostaje mi jeszcze sprawdzenie miernikiem.
To musi być jakoś wytłumaczalne.
pozdrawiam. |
|
|
|
|
maciejka
Motocykl: Autobus
Wiek: 65 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1277 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2008-02-25, 20:12
|
|
|
a może przebicie na mase w samej lampie |
|
|
|
|
Dziubek
Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 613 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2008-02-25, 21:33
|
|
|
Może być.
A stop sie zapala?
Bo jak nie to masz zwarcie w lampie |
|
|
|
|
SHADOWNIK
Motocykl: vt 1100 C 02
Wiek: 64 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 83 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2008-02-25, 21:52
|
|
|
Sprawa jest prosta.Odkręć lampę od moto. Przewód minus od akumulatora podłącz do metalowej obudowy lampy. Przewód plus dotknij do jednego z przewodów lampy.Powinno się zapalić podświetlenie tablicy lub stop.Teraz odłącz plus i podłącz do drugiego przewodu.Teraz jeśli poprzednio świeciło podświetlenie tablicy to ma zaświecić stop, lub oświetlenie tablicy jeśli poprzednio świecił stop. Natomiast jeżeli po podłączeniu plusa do któregoś z przewodów (minus cały czas podłączony do obudowy lampy) masz zwarcie, to jest ono w lampie. |
_________________ 'Nie wiem, nie znam się, nie rozumiem, zarobiony jestem" |
|
|
|
|
killabee [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-02-27, 20:44
|
|
|
Spróbuję tak zrobić.
Chociaż ta "wielka lampa" to poprostu gniazdo na żarówkę pod kloszem. Po wyjęciu żarówki widać dwa styki do których dotyka żrówka od spodu no a cała obudowa to masa. Wątpie żeby tu było jakieś przebicie...
No nic sprawdzę to i może coś się wyjaśni. Dzięki za sugestie. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2008-02-27, 23:40
|
|
|
Rozumiem, że do tej Twojej lampy "idzie" żarówka dwuwłóknowa. sprawdź czy dobrze ją zakładasz, bo ona też może robić zwarcie. Musi dokładnie wchodzić tymi bolczykami w wycięcia. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
|