Witam ,
Przerabiam trochę moją shadowke i zamontowałem właśnie boczną ramkę pod tablicę rejestracyjną wraz z podświetleniem i światłem tylnym.
Oryginalnie w ramce jest jedna żarówka o oznaczeniu 12V23/8W . W starej lampie były dwie żarówki 12VP21/5W i wszystko działało, jak podłanczam jedną żarówkę to świeci pozycyjne a jak naciskam stop to światło przygasa a następnie wybija bezpiecznik. Podobnie dzieje się jak w miejsce 8W żarówki próbowałem dać 5W.
Ktoś może wie czy to w ogóle wina żarówki ? czy może coś innego...
Sprawdziłem też kable i wszystkie połączenia i nie ma możliwości zwarcia , chyba że same kabelki mają jakieś znaczenie ( wyglądają jak takie głośnikowe ).
Przy okazji zapytam czy tablica z boku to nie jakiś problem w Polsce ?? Mogą być przez to jakieś kłopoty z przeglądem lub policją ?
Pozdrawiam
Odpowiedz do tematu
: Boczne podświetlenie tablicy rejestracyjnej + STOP
:
Ostatnio czytałem w przepisach i jest to niezgodnie z naszymi przepisami, tam jest powiedziane, że musi być z tyłu umieszczona centralnie. Na pytanie czy się czepiają to nie znam odpowiedzi.
Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
:
a nie zamieniłeś czasem przewodu masowego ze stopem???
:
Sprawdź, czy przypadkiem nie zamieniłeś przewodów, masowego z plusem.
Czy dobrze jest podłączona masa, to jest ważne.
Przekrój, (grubość) przewodów też ma znaczenie, jeżeli zrobiłeś przedłużenie tych oryginalnych to należało to zrobić przewodami o takim samym przekroju jak te oryginalne w instalacji. Powodzenia.
Czy dobrze jest podłączona masa, to jest ważne.
Przekrój, (grubość) przewodów też ma znaczenie, jeżeli zrobiłeś przedłużenie tych oryginalnych to należało to zrobić przewodami o takim samym przekroju jak te oryginalne w instalacji. Powodzenia.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Zgadzam się z przedmówcami. Zamiana przewodówod tego bym zaczął.
:
odłącz przewody od żarówki. Podłącz pod nie miernik V DC naciśnij stop i zobacz czy na przewodzie który idzie do plusa żarówki względem kabla masy pojawia się 12 V.
Skoro mówisz że wywala CI bezpiecznik to nacisnięcie stopu przywiera 12V w mase.
Przewody głośnikowe? Takie były? Czy sam wstawiłeś?
Przy 5W żarówce to popłynie przez nie mniej niż 500mA więc nie powinno sie teoretycznie nic złego dziać.
Skoro mówisz że wywala CI bezpiecznik to nacisnięcie stopu przywiera 12V w mase.
Przewody głośnikowe? Takie były? Czy sam wstawiłeś?
Przy 5W żarówce to popłynie przez nie mniej niż 500mA więc nie powinno sie teoretycznie nic złego dziać.
Jadę jadę na motorze...
:
Witam ,
Sory , że nie odpowiadałem ale byłem na wyjeździe ...
Sprawdziłem dzisiaj wasze sugestie z zamianą kabli i niestety fiasko.
Gdybym masę zamienił z plusem to bezpiecznik paliłby się od razu po włączeniu światła - i tak się dzieje kiedy celowo zamieniłem te dwa kabelki. W moim przypadku pozycyjne zapala się bez problemu i świeci. W momencie naciśnięcia stopu światło przygasa i wywala bezpiecznik. Jak zmieniłem z 15 na 30 to nie pali bezpiecznika tylko przygasa pozycyjne...
Najbardziej wkurzające jest to , że stara lampa z dwoma żarówkami działa bez problemu czyli instalacja jest w porządku.
Kable są rozmiarowo zbliżone do oryginalnych , po za tym pozycyjne świeci czyli z kablami wszystko jest OK .
Pozostaje mi jeszcze sprawdzenie miernikiem.
To musi być jakoś wytłumaczalne.
pozdrawiam.
Sory , że nie odpowiadałem ale byłem na wyjeździe ...
Sprawdziłem dzisiaj wasze sugestie z zamianą kabli i niestety fiasko.
Gdybym masę zamienił z plusem to bezpiecznik paliłby się od razu po włączeniu światła - i tak się dzieje kiedy celowo zamieniłem te dwa kabelki. W moim przypadku pozycyjne zapala się bez problemu i świeci. W momencie naciśnięcia stopu światło przygasa i wywala bezpiecznik. Jak zmieniłem z 15 na 30 to nie pali bezpiecznika tylko przygasa pozycyjne...
Najbardziej wkurzające jest to , że stara lampa z dwoma żarówkami działa bez problemu czyli instalacja jest w porządku.
Kable są rozmiarowo zbliżone do oryginalnych , po za tym pozycyjne świeci czyli z kablami wszystko jest OK .
Pozostaje mi jeszcze sprawdzenie miernikiem.
To musi być jakoś wytłumaczalne.
pozdrawiam.
:
a może przebicie na mase w samej lampie
:
Może być.
A stop sie zapala?
Bo jak nie to masz zwarcie w lampie
A stop sie zapala?
Bo jak nie to masz zwarcie w lampie
:
Sprawa jest prosta.Odkręć lampę od moto. Przewód minus od akumulatora podłącz do metalowej obudowy lampy. Przewód plus dotknij do jednego z przewodów lampy.Powinno się zapalić podświetlenie tablicy lub stop.Teraz odłącz plus i podłącz do drugiego przewodu.Teraz jeśli poprzednio świeciło podświetlenie tablicy to ma zaświecić stop, lub oświetlenie tablicy jeśli poprzednio świecił stop. Natomiast jeżeli po podłączeniu plusa do któregoś z przewodów (minus cały czas podłączony do obudowy lampy) masz zwarcie, to jest ono w lampie.
'Nie wiem, nie znam się, nie rozumiem, zarobiony jestem"
:
Spróbuję tak zrobić.
Chociaż ta "wielka lampa" to poprostu gniazdo na żarówkę pod kloszem. Po wyjęciu żarówki widać dwa styki do których dotyka żrówka od spodu no a cała obudowa to masa. Wątpie żeby tu było jakieś przebicie...
No nic sprawdzę to i może coś się wyjaśni. Dzięki za sugestie.
Chociaż ta "wielka lampa" to poprostu gniazdo na żarówkę pod kloszem. Po wyjęciu żarówki widać dwa styki do których dotyka żrówka od spodu no a cała obudowa to masa. Wątpie żeby tu było jakieś przebicie...
No nic sprawdzę to i może coś się wyjaśni. Dzięki za sugestie.
:
Odpowiedz do tematu
Rozumiem, że do tej Twojej lampy "idzie" żarówka dwuwłóknowa. sprawdź czy dobrze ją zakładasz, bo ona też może robić zwarcie. Musi dokładnie wchodzić tymi bolczykami w wycięcia.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85