Boczne podświetlenie tablicy rejestracyjnej + STOP
Odpowiedz do tematu

killabee
[Usunięty]
: Boczne podświetlenie tablicy rejestracyjnej + STOP
Witam ,



Przerabiam trochę moją shadowke i zamontowałem właśnie boczną ramkę pod tablicę rejestracyjną wraz z podświetleniem i światłem tylnym.

Oryginalnie w ramce jest jedna żarówka o oznaczeniu 12V23/8W . W starej lampie były dwie żarówki 12VP21/5W i wszystko działało, jak podłanczam jedną żarówkę to świeci pozycyjne a jak naciskam stop to światło przygasa a następnie wybija bezpiecznik. Podobnie dzieje się jak w miejsce 8W żarówki próbowałem dać 5W.

Ktoś może wie czy to w ogóle wina żarówki ? czy może coś innego...

Sprawdziłem też kable i wszystkie połączenia i nie ma możliwości zwarcia , chyba że same kabelki mają jakieś znaczenie ( wyglądają jak takie głośnikowe ).



Przy okazji zapytam czy tablica z boku to nie jakiś problem w Polsce ?? Mogą być przez to jakieś kłopoty z przeglądem lub policją ?



Pozdrawiam

:
Ostatnio czytałem w przepisach i jest to niezgodnie z naszymi przepisami, tam jest powiedziane, że musi być z tyłu umieszczona centralnie. Na pytanie czy się czepiają to nie znam odpowiedzi. :-)

Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
:
a nie zamieniłeś czasem przewodu masowego ze stopem???

:
Sprawdź, czy przypadkiem nie zamieniłeś przewodów, masowego z plusem.

Czy dobrze jest podłączona masa, to jest ważne.

Przekrój, (grubość) przewodów też ma znaczenie, jeżeli zrobiłeś przedłużenie tych oryginalnych to należało to zrobić przewodami o takim samym przekroju jak te oryginalne w instalacji. Powodzenia.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Zgadzam się z przedmówcami. Zamiana przewodówod tego bym zaczął.

:
odłącz przewody od żarówki. Podłącz pod nie miernik V DC naciśnij stop i zobacz czy na przewodzie który idzie do plusa żarówki względem kabla masy pojawia się 12 V.

Skoro mówisz że wywala CI bezpiecznik to nacisnięcie stopu przywiera 12V w mase.

Przewody głośnikowe? Takie były? Czy sam wstawiłeś?

Przy 5W żarówce to popłynie przez nie mniej niż 500mA więc nie powinno sie teoretycznie nic złego dziać.

Jadę jadę na motorze...
killabee
[Usunięty]
:
Witam ,



Sory , że nie odpowiadałem ale byłem na wyjeździe ...

Sprawdziłem dzisiaj wasze sugestie z zamianą kabli i niestety fiasko.

Gdybym masę zamienił z plusem to bezpiecznik paliłby się od razu po włączeniu światła - i tak się dzieje kiedy celowo zamieniłem te dwa kabelki. W moim przypadku pozycyjne zapala się bez problemu i świeci. W momencie naciśnięcia stopu światło przygasa i wywala bezpiecznik. Jak zmieniłem z 15 na 30 to nie pali bezpiecznika tylko przygasa pozycyjne...

Najbardziej wkurzające jest to , że stara lampa z dwoma żarówkami działa bez problemu czyli instalacja jest w porządku.

Kable są rozmiarowo zbliżone do oryginalnych , po za tym pozycyjne świeci czyli z kablami wszystko jest OK .

Pozostaje mi jeszcze sprawdzenie miernikiem.



To musi być jakoś wytłumaczalne.



pozdrawiam.

:
a może przebicie na mase w samej lampie

:
Może być.

A stop sie zapala?

Bo jak nie to masz zwarcie w lampie

:
Sprawa jest prosta.Odkręć lampę od moto. Przewód minus od akumulatora podłącz do metalowej obudowy lampy. Przewód plus dotknij do jednego z przewodów lampy.Powinno się zapalić podświetlenie tablicy lub stop.Teraz odłącz plus i podłącz do drugiego przewodu.Teraz jeśli poprzednio świeciło podświetlenie tablicy to ma zaświecić stop, lub oświetlenie tablicy jeśli poprzednio świecił stop. Natomiast jeżeli po podłączeniu plusa do któregoś z przewodów (minus cały czas podłączony do obudowy lampy) masz zwarcie, to jest ono w lampie.

'Nie wiem, nie znam się, nie rozumiem, zarobiony jestem"
killabee
[Usunięty]
:
Spróbuję tak zrobić.

Chociaż ta "wielka lampa" to poprostu gniazdo na żarówkę pod kloszem. Po wyjęciu żarówki widać dwa styki do których dotyka żrówka od spodu no a cała obudowa to masa. Wątpie żeby tu było jakieś przebicie...

No nic sprawdzę to i może coś się wyjaśni. Dzięki za sugestie.

:
Rozumiem, że do tej Twojej lampy "idzie" żarówka dwuwłóknowa. sprawdź czy dobrze ją zakładasz, bo ona też może robić zwarcie. Musi dokładnie wchodzić tymi bolczykami w wycięcia.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group