/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Boczne podświetlenie tablicy rejestracyjnej + STOP
Autor Wiadomość
killabee
[Usunięty]

  Wysłany: 2008-02-18, 19:52   Boczne podświetlenie tablicy rejestracyjnej + STOP

Witam ,



Przerabiam trochę moją shadowke i zamontowałem właśnie boczną ramkę pod tablicę rejestracyjną wraz z podświetleniem i światłem tylnym.

Oryginalnie w ramce jest jedna żarówka o oznaczeniu 12V23/8W . W starej lampie były dwie żarówki 12VP21/5W i wszystko działało, jak podłanczam jedną żarówkę to świeci pozycyjne a jak naciskam stop to światło przygasa a następnie wybija bezpiecznik. Podobnie dzieje się jak w miejsce 8W żarówki próbowałem dać 5W.

Ktoś może wie czy to w ogóle wina żarówki ? czy może coś innego...

Sprawdziłem też kable i wszystkie połączenia i nie ma możliwości zwarcia , chyba że same kabelki mają jakieś znaczenie ( wyglądają jak takie głośnikowe ).



Przy okazji zapytam czy tablica z boku to nie jakiś problem w Polsce ?? Mogą być przez to jakieś kłopoty z przeglądem lub policją ?



Pozdrawiam
 
 
Sasin 
Tomek


Motocykl: był VT 1100 C; GS1150
Wiek: 56
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 650
Skąd: Działdowo NDZ
Wysłany: 2008-02-18, 21:15   

Ostatnio czytałem w przepisach i jest to niezgodnie z naszymi przepisami, tam jest powiedziane, że musi być z tyłu umieszczona centralnie. Na pytanie czy się czepiają to nie znam odpowiedzi. :-)
_________________
Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
 
 
 
Dziubek 


Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 613
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2008-02-18, 21:15   

a nie zamieniłeś czasem przewodu masowego ze stopem???
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2008-02-18, 22:08   

Sprawdź, czy przypadkiem nie zamieniłeś przewodów, masowego z plusem.

Czy dobrze jest podłączona masa, to jest ważne.

Przekrój, (grubość) przewodów też ma znaczenie, jeżeli zrobiłeś przedłużenie tych oryginalnych to należało to zrobić przewodami o takim samym przekroju jak te oryginalne w instalacji. Powodzenia.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2008-02-19, 00:35   

Zgadzam się z przedmówcami. Zamiana przewodówod tego bym zaczął.
 
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-02-19, 02:44   

odłącz przewody od żarówki. Podłącz pod nie miernik V DC naciśnij stop i zobacz czy na przewodzie który idzie do plusa żarówki względem kabla masy pojawia się 12 V.

Skoro mówisz że wywala CI bezpiecznik to nacisnięcie stopu przywiera 12V w mase.

Przewody głośnikowe? Takie były? Czy sam wstawiłeś?

Przy 5W żarówce to popłynie przez nie mniej niż 500mA więc nie powinno sie teoretycznie nic złego dziać.
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
killabee
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-25, 19:34   

Witam ,



Sory , że nie odpowiadałem ale byłem na wyjeździe ...

Sprawdziłem dzisiaj wasze sugestie z zamianą kabli i niestety fiasko.

Gdybym masę zamienił z plusem to bezpiecznik paliłby się od razu po włączeniu światła - i tak się dzieje kiedy celowo zamieniłem te dwa kabelki. W moim przypadku pozycyjne zapala się bez problemu i świeci. W momencie naciśnięcia stopu światło przygasa i wywala bezpiecznik. Jak zmieniłem z 15 na 30 to nie pali bezpiecznika tylko przygasa pozycyjne...

Najbardziej wkurzające jest to , że stara lampa z dwoma żarówkami działa bez problemu czyli instalacja jest w porządku.

Kable są rozmiarowo zbliżone do oryginalnych , po za tym pozycyjne świeci czyli z kablami wszystko jest OK .

Pozostaje mi jeszcze sprawdzenie miernikiem.



To musi być jakoś wytłumaczalne.



pozdrawiam.
 
 
maciejka 

Motocykl: Autobus
Wiek: 65
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1277
Skąd: warszawa
Wysłany: 2008-02-25, 20:12   

a może przebicie na mase w samej lampie
 
 
Dziubek 


Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 613
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2008-02-25, 21:33   

Może być.

A stop sie zapala?

Bo jak nie to masz zwarcie w lampie
 
 
 
SHADOWNIK 


Motocykl: vt 1100 C 02
Wiek: 64
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 83
Skąd: Białystok
Wysłany: 2008-02-25, 21:52   

Sprawa jest prosta.Odkręć lampę od moto. Przewód minus od akumulatora podłącz do metalowej obudowy lampy. Przewód plus dotknij do jednego z przewodów lampy.Powinno się zapalić podświetlenie tablicy lub stop.Teraz odłącz plus i podłącz do drugiego przewodu.Teraz jeśli poprzednio świeciło podświetlenie tablicy to ma zaświecić stop, lub oświetlenie tablicy jeśli poprzednio świecił stop. Natomiast jeżeli po podłączeniu plusa do któregoś z przewodów (minus cały czas podłączony do obudowy lampy) masz zwarcie, to jest ono w lampie.
_________________
'Nie wiem, nie znam się, nie rozumiem, zarobiony jestem"
 
 
killabee
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-27, 20:44   

Spróbuję tak zrobić.

Chociaż ta "wielka lampa" to poprostu gniazdo na żarówkę pod kloszem. Po wyjęciu żarówki widać dwa styki do których dotyka żrówka od spodu no a cała obudowa to masa. Wątpie żeby tu było jakieś przebicie...

No nic sprawdzę to i może coś się wyjaśni. Dzięki za sugestie.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2008-02-27, 23:40   

Rozumiem, że do tej Twojej lampy "idzie" żarówka dwuwłóknowa. sprawdź czy dobrze ją zakładasz, bo ona też może robić zwarcie. Musi dokładnie wchodzić tymi bolczykami w wycięcia.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM