Olej Shadow VT 500 85' |
Autor |
Wiadomość |
doniuVT
Motocykl: VT 500 Shadow
Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 6 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-06-22, 16:10 Olej Shadow VT 500 85'
|
|
|
Witam jako że nabyłem nową maszynę mam odnośnie jej kilka pytań. Poprzedni właściciel zapytany na jakim oleju jeździł twierdzi że jeździł na Motulu 5000 i taki lał do niej. Moje pytania:
1. ile oleju wchodzi przy wymianie z filtrem i bez filtra do tego silnika.
2. czy poziom oleju sprawdzam na wkręconym bagnecie czy wykręconym (sprzedający poinformował mnie że na wkręconej miarce sprawdzam ilość oleju)- wolę dopytać
3. co ile mil/km wykonujecie kontrolę stanu oleju w swoich maszynach.
4. silnik pracuje dobrze pali "na cyk" na ciepłym i zimnym czy bez obawy mogę lać półsyntetyk?? czy nie lepszy byłby mineralny- moto ma już swoje lata. Przebieg licznikowo ok. 31000mil/50000km.
Dzięki za odpowiedzi pozdrawiam. |
|
|
|
|
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1708 Skąd: Sanok
|
|
|
|
|
garnett
Majsterpopsuj
Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 1617 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: 2014-06-22, 20:32
|
|
|
1. 2,5 litra
2. jak wyżej
3. Jak od niedawna masz motocykl to sprawdzaj jak najczęściej żeby sprawdzić czy nie pije oleju.
4. Mój ma podobny przebieg i leję do niego półsyntetyk 10w40, zasada jest taka że jak nie wiesz co było wcześniej lane to lej półsyntetyk. |
_________________ Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać. |
|
|
|
|
doniuVT
Motocykl: VT 500 Shadow
Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 6 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-06-22, 21:03
|
|
|
Dzięki za informację. Dobrze w takim razie że zapytałem. Muszę zmienić olej kupie w takim razie ten co lał poprzedni właściciel Motul 5000 (nie wiem czym różni się od 5100 ale jest i taki i taki). Płyn do chłodnic mam, a z olejem w kardanie to bd musiał jechać do mechanika żeby wymienił. Jeszcze jedno- która śruba jest od spuszczenia starego oleju silnikowego ? i na jaki klucz? |
_________________ http://www.bikepics.com/members/doniu600/85vt500c/ |
|
|
|
|
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1708 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2014-06-22, 21:10
|
|
|
Roadrunner napisał/a: | herbatnik76 napisał/a: | ale co macie na mysle korek spustowy, po prawej stronie jest miarka plastikowa oraz jest duza nakretka i co teraz macie na mysli. |
Mamy na myśli śrubę, którą spuszcza się olej z miski - będzie od spodu silnika z lewej strony motocykla - odkręcałeś ją? |
Ponownie sugeruje zalanie Motulem 10W40 5100
Ale ostateczna decyzja należy do ciebie. |
_________________ NIL MORTIFI SINE LUCRE |
|
|
|
|
doniuVT
Motocykl: VT 500 Shadow
Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 6 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-06-22, 21:38
|
|
|
Xexepan napisał/a: |
Ponownie sugeruje zalanie Motulem 10W40 5100
Ale ostateczna decyzja należy do ciebie. |
trochę boję się zmieniać choć właściwości z tego co dziś się na edukowałem mają podobne. W zastosowaniu jest podane że min. w VT600 i Shadow (nie podana wersja/ model) do nich może być stosowany Motul 5000 jak tu http://allegro.pl/olej-mo...4284151204.html Nie ma konkretnie VT500. Leje ktoś jeszcze Motula 5000 z Was do VT 500? |
_________________ http://www.bikepics.com/members/doniu600/85vt500c/ |
|
|
|
|
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1708 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2014-06-22, 22:01
|
|
|
5100 jest ogólnie lepszy do motocykla z większym przebiegiem niż 5000 zwłaszcza jeśli wcześniej był lany 5000 ; to teraz wypada zmienić na 5100
Tutaj sobie możesz poczytać o tych olejach
http://forum.motocyklisto...79-oleje-motul/
I lepiej nie kupuj przez internet bo możesz się nadziać na jakąś podróbę. |
_________________ NIL MORTIFI SINE LUCRE |
|
|
|
|
garnett
Majsterpopsuj
Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 1617 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: 2014-06-23, 01:13
|
|
|
Tutaj masz instrukcje do VT500 i znajdziesz informacje jak wymienić olej silnikowy i w kardanie.
http://hondatech.info/downloads/Moto/VT/VT500/
Z olejem w kardanie nie jedź do mechanika tylko sam wymień, z tą instrukcją zrobisz to bez problemu, jest to 10 min roboty. |
_________________ Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać. |
|
|
|
|
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1708 Skąd: Sanok
|
|
|
|
|
doniuVT
Motocykl: VT 500 Shadow
Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 6 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-06-23, 14:57
|
|
|
Dzięki wielki jak tylko znajdę chwilę to to wszystko bd się starał ogarnąć powoli.. Póki co trochę wczoraj poturlałem się. Ogólnie to pozytywnie zaskoczyło mnie spalanie Shadow-ki wyszło po 2 tankowaniu że spaliła 3,9l/100km. Jeżdżę b.spokojnie tak do 4tys.obrotów i max. do 50-55mil/h. LWG! |
_________________ http://www.bikepics.com/members/doniu600/85vt500c/ |
|
|
|
|
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1708 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2014-06-23, 18:53
|
|
|
U mnie podobnie w trasie po pętli bieszczadzkiej spala mi średnio 3.3 l przy jeździe ekonomicznej a przy jeździe "dynamicznej" 3.5 l. I też byłem mile zaskoczony spalaniem przy pierwszych tankowaniach. |
_________________ NIL MORTIFI SINE LUCRE |
|
|
|
|
marcin k
KARDAN SHADOG
Motocykl: VTX1300R
Wiek: 49 Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 480 Skąd: Rokietnica k. P-nia
|
Wysłany: 2014-06-24, 10:01
|
|
|
Xexepan spory przebieg?? mam obecnie 90.000 i nie wiem czy był cofany, po wymianie pierścieni przy 81.000 i zalaniu przy ostatniej wymianie motulem 15W/50 przestał brać olej . nie mogę się przyzwyczaić . ja trzymam formę pobieram płyny. wiele dyskusji na temat było , nie ma co liczyć że 25-30 letni motocykl ma przebieg rzędu 25.000. cudów nie ma . przy przebiegu 99.999 zrobię fotkę ale to raczej w przyszłym sezonie |
_________________ Emeryt, Uprawniony Diagnosta Samochodowy- lubię zapach diesla o poranku. "Lekarz stara się ujrzeć w człowieku jego niedomagania, sędzia złe strony a ksiądz głupotę- im większa tym lepsza" A.Schopenhauer |
|
|
|
|
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1708 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2014-06-24, 22:49
|
|
|
Dla normalnie użytkowanego i regularnie serwisowanego motocykla 50 000 to nie jest dużo. Ale po tym co się przez ostatnie 3 miesiące naoglądałem szukając nowego moto stwierdzam, że masa ludzi o swoje maszyny po prostu nie dba i taki motocykl szybko odmawia posłuszeństwa. |
_________________ NIL MORTIFI SINE LUCRE |
|
|
|
|
doniuVT
Motocykl: VT 500 Shadow
Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 6 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-06-25, 12:11
|
|
|
Xexepan napisał/a: | U mnie podobnie w trasie po pętli bieszczadzkiej spala mi średnio 3.3 l przy jeździe ekonomicznej a przy jeździe "dynamicznej" 3.5 l. I też byłem mile zaskoczony spalaniem przy pierwszych tankowaniach. |
Ja trochę się przestraszyłem jak sprzedający poinformował mnie że ten model może palić zgodnie z serwisówką nawet do 9l Na szczęście sprawdziło się to co mówił że przy spokojnej jeździe brała mu do 4l/100km. W danych serwisowych podają spalanie od 4,5l-9l.
[ Dodano: 2014-06-30, 15:28 ]
Witam ponownie. Z racji obowiązków zawodowych i pewnych niejasności musiałem przełożyć majsterkowanie weekendowe. Pytanie moje czy śruba od spuszczenia oleju to śruba na klucz "17" z lewej strony silnika- w serwisówce oznaczona jako (1)DRAIN PLUG czy ta na imbus (2)SEALING WASHER?? z góry dzięki. |
|
|
|
|
|