/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej Shadow VT 500 85'
Autor Wiadomość
doniuVT 


Motocykl: VT 500 Shadow
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-22, 16:10   Olej Shadow VT 500 85'

Witam jako że nabyłem nową maszynę mam odnośnie jej kilka pytań. Poprzedni właściciel zapytany na jakim oleju jeździł twierdzi że jeździł na Motulu 5000 i taki lał do niej. Moje pytania:
1. ile oleju wchodzi przy wymianie z filtrem i bez filtra do tego silnika.
2. czy poziom oleju sprawdzam na wkręconym bagnecie czy wykręconym (sprzedający poinformował mnie że na wkręconej miarce sprawdzam ilość oleju)- wolę dopytać
3. co ile mil/km wykonujecie kontrolę stanu oleju w swoich maszynach.
4. silnik pracuje dobrze pali "na cyk" na ciepłym i zimnym czy bez obawy mogę lać półsyntetyk?? czy nie lepszy byłby mineralny- moto ma już swoje lata. Przebieg licznikowo ok. 31000mil/50000km.
Dzięki za odpowiedzi pozdrawiam. ;-)
 
 
Panoramiks 
Sławek


Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1708
Skąd: Sanok
Wysłany: 2014-06-22, 16:35   

Sporawy przebieg, ale za to pewnie licznik nie cofany.

Zajrzyj tutaj
http://www.shadow.org.pl/...opic.php?t=8352

I tutaj
http://www.shadow.org.pl/...opic.php?t=1672

I tutaj też
http://www.shadow.org.pl/forum/viewforum.php?f=40

Olej lej Motul 5100 10W40 bez obaw, wymieniaj zawsze razem z filtrem oleju.
Poziom oleju sprawdza się na wykręconym bagnecie, tak podaje serwisówka i clymer.
Ściągnij sobie serwisówke z internetu.

Wymień też przy okazji olej w kardanie i płyn w chłodnicy, zajrzyj do filtra powietrza, w razie potrzeby wyczyść lub wymień.
_________________
NIL MORTIFI SINE LUCRE
 
 
garnett 
Majsterpopsuj


Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1617
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2014-06-22, 20:32   

1. 2,5 litra
2. jak wyżej
3. Jak od niedawna masz motocykl to sprawdzaj jak najczęściej żeby sprawdzić czy nie pije oleju.
4. Mój ma podobny przebieg i leję do niego półsyntetyk 10w40, zasada jest taka że jak nie wiesz co było wcześniej lane to lej półsyntetyk.
_________________
Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać.
 
 
doniuVT 


Motocykl: VT 500 Shadow
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-22, 21:03   

Dzięki za informację. Dobrze w takim razie że zapytałem. Muszę zmienić olej kupie w takim razie ten co lał poprzedni właściciel Motul 5000 (nie wiem czym różni się od 5100 ale jest i taki i taki). Płyn do chłodnic mam, a z olejem w kardanie to bd musiał jechać do mechanika żeby wymienił. Jeszcze jedno- która śruba jest od spuszczenia starego oleju silnikowego ? i na jaki klucz?
_________________
http://www.bikepics.com/members/doniu600/85vt500c/
 
 
Panoramiks 
Sławek


Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1708
Skąd: Sanok
Wysłany: 2014-06-22, 21:10   

Roadrunner napisał/a:
herbatnik76 napisał/a:
ale co macie na mysle korek spustowy, po prawej stronie jest miarka plastikowa oraz jest duza nakretka i co teraz macie na mysli.




Mamy na myśli śrubę, którą spuszcza się olej z miski - będzie od spodu silnika z lewej strony motocykla - odkręcałeś ją?




Ponownie sugeruje zalanie Motulem 10W40 5100
Ale ostateczna decyzja należy do ciebie.
_________________
NIL MORTIFI SINE LUCRE
 
 
doniuVT 


Motocykl: VT 500 Shadow
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-22, 21:38   

Xexepan napisał/a:

Ponownie sugeruje zalanie Motulem 10W40 5100
Ale ostateczna decyzja należy do ciebie.

trochę boję się zmieniać choć właściwości z tego co dziś się na edukowałem ;-) mają podobne. W zastosowaniu jest podane że min. w VT600 i Shadow (nie podana wersja/ model) do nich może być stosowany Motul 5000 jak tu http://allegro.pl/olej-mo...4284151204.html Nie ma konkretnie VT500. Leje ktoś jeszcze Motula 5000 z Was do VT 500?
_________________
http://www.bikepics.com/members/doniu600/85vt500c/
 
 
Panoramiks 
Sławek


Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1708
Skąd: Sanok
Wysłany: 2014-06-22, 22:01   

5100 jest ogólnie lepszy do motocykla z większym przebiegiem niż 5000 zwłaszcza jeśli wcześniej był lany 5000 ; to teraz wypada zmienić na 5100

Tutaj sobie możesz poczytać o tych olejach
http://forum.motocyklisto...79-oleje-motul/

I lepiej nie kupuj przez internet bo możesz się nadziać na jakąś podróbę.
_________________
NIL MORTIFI SINE LUCRE
 
 
garnett 
Majsterpopsuj


Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1617
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2014-06-23, 01:13   

Tutaj masz instrukcje do VT500 i znajdziesz informacje jak wymienić olej silnikowy i w kardanie.
http://hondatech.info/downloads/Moto/VT/VT500/

Z olejem w kardanie nie jedź do mechanika tylko sam wymień, z tą instrukcją zrobisz to bez problemu, jest to 10 min roboty.
_________________
Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać.
 
 
Panoramiks 
Sławek


Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1708
Skąd: Sanok
Wysłany: 2014-06-23, 13:48   

Wrzuciłem na chomika Shop manual i serwice manual

http://chomikuj.pl/Xexepan/VT+500+C
_________________
NIL MORTIFI SINE LUCRE
 
 
doniuVT 


Motocykl: VT 500 Shadow
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-23, 14:57   

Dzięki wielki jak tylko znajdę chwilę to to wszystko bd się starał ogarnąć powoli.. ;-) Póki co trochę wczoraj poturlałem się. Ogólnie to pozytywnie zaskoczyło mnie spalanie Shadow-ki wyszło po 2 tankowaniu że spaliła 3,9l/100km. Jeżdżę b.spokojnie tak do 4tys.obrotów i max. do 50-55mil/h. LWG!
_________________
http://www.bikepics.com/members/doniu600/85vt500c/
 
 
Panoramiks 
Sławek


Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1708
Skąd: Sanok
Wysłany: 2014-06-23, 18:53   

U mnie podobnie w trasie po pętli bieszczadzkiej spala mi średnio 3.3 l przy jeździe ekonomicznej a przy jeździe "dynamicznej" 3.5 l. I też byłem mile zaskoczony spalaniem przy pierwszych tankowaniach.
_________________
NIL MORTIFI SINE LUCRE
 
 
marcin k 
KARDAN SHADOG

Motocykl: VTX1300R
Wiek: 49
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 480
Skąd: Rokietnica k. P-nia
Wysłany: 2014-06-24, 10:01   

Xexepan spory przebieg?? mam obecnie 90.000 i nie wiem czy był cofany, po wymianie pierścieni przy 81.000 i zalaniu przy ostatniej wymianie motulem 15W/50 przestał brać olej :shock: . nie mogę się przyzwyczaić :-D . ja trzymam formę pobieram płyny. wiele dyskusji na temat było :-/ , nie ma co liczyć że 25-30 letni motocykl ma przebieg rzędu 25.000. cudów nie ma :-| . przy przebiegu 99.999 zrobię fotkę ale to raczej w przyszłym sezonie
_________________
Emeryt, Uprawniony Diagnosta Samochodowy- lubię zapach diesla o poranku. "Lekarz stara się ujrzeć w człowieku jego niedomagania, sędzia złe strony a ksiądz głupotę- im większa tym lepsza" A.Schopenhauer
 
 
Panoramiks 
Sławek


Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1708
Skąd: Sanok
Wysłany: 2014-06-24, 22:49   

Dla normalnie użytkowanego i regularnie serwisowanego motocykla 50 000 to nie jest dużo. Ale po tym co się przez ostatnie 3 miesiące naoglądałem szukając nowego moto stwierdzam, że masa ludzi o swoje maszyny po prostu nie dba i taki motocykl szybko odmawia posłuszeństwa.
_________________
NIL MORTIFI SINE LUCRE
 
 
doniuVT 


Motocykl: VT 500 Shadow
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-25, 12:11   

Xexepan napisał/a:
U mnie podobnie w trasie po pętli bieszczadzkiej spala mi średnio 3.3 l przy jeździe ekonomicznej a przy jeździe "dynamicznej" 3.5 l. I też byłem mile zaskoczony spalaniem przy pierwszych tankowaniach.

Ja trochę się przestraszyłem jak sprzedający poinformował mnie że ten model może palić zgodnie z serwisówką nawet do 9l :shock: Na szczęście sprawdziło się to co mówił że przy spokojnej jeździe brała mu do 4l/100km. W danych serwisowych podają spalanie od 4,5l-9l.

[ Dodano: 2014-06-30, 15:28 ]
Witam ponownie. Z racji obowiązków zawodowych i pewnych niejasności musiałem przełożyć majsterkowanie weekendowe. Pytanie moje czy śruba od spuszczenia oleju to śruba na klucz "17" z lewej strony silnika- w serwisówce oznaczona jako (1)DRAIN PLUG czy ta na imbus (2)SEALING WASHER?? z góry dzięki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM