Jaki płyn do sprzęgła vt 700C 85r. |
Autor |
Wiadomość |
Gregi
Greg
Motocykl: VT 700C (USA) `85
Wiek: 63 Dołączył: 18 Wrz 2020 Posty: 18 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-10-30, 21:02 Jaki płyn do sprzęgła vt 700C 85r.
|
|
|
Witam, mam dylemat natury szekspirowskiej DOT3 czy DOT4 użyć do wymiany?
Serwisówka podaje do mojego modelu DOT3 ale na pokrywie zbiorniczka jest napisane "use only DOT3 or DOT4"... I bądź tu mądry.
Wiem, że nie zaleca się mieszania płynów, a nie wiem co wlał poprzedni właściciel.
Słucham mądrych głów |
_________________ -> shadow on the road |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9492 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2020-10-30, 23:37
|
|
|
DOT4. I wymienić cały płyn na nowy. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Gregi
Greg
Motocykl: VT 700C (USA) `85
Wiek: 63 Dołączył: 18 Wrz 2020 Posty: 18 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-10-31, 08:29
|
|
|
Tak bez uzasadnienia? Może coś dodasz od siebie. Serwisówka wyraźnie sugeruje DOT3 ... |
_________________ -> shadow on the road |
|
|
|
|
adam3911
Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 2113 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2020-10-31, 09:01
|
|
|
Gregi napisał/a: | Tak bez uzasadnienia? Może coś dodasz od siebie. Serwisówka wyraźnie sugeruje DOT3 ... |
Bo w 1985 roku nie było DOT4 😂 |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9492 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2020-10-31, 09:21
|
|
|
Gregi napisał/a: | "use only DOT3 or DOT4 |
DOT 3 lub DOT 4. Co mam uzasadniać.
Ale tak informacyjnie. DOT 4 ma wyższą temp. wrzenia od DOT 3. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Gregi
Greg
Motocykl: VT 700C (USA) `85
Wiek: 63 Dołączył: 18 Wrz 2020 Posty: 18 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-10-31, 09:52
|
|
|
adam3911, z Twojej odpowiedzi wnioskuję, że pokrywka zbiorniczka płynu w mojej Hani nie jest oryginalna, bo skąd by był na niej taki opis?
A ogólnie Panowie to drążę temat, bo nie chciałbym wymieniać spuchniętych uszczelek w układzie z powodu prostej roboty (na razie wszytko działa jak należy tylko płyn stary)... |
_________________ -> shadow on the road |
|
|
|
|
R0bi
Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 2127 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 2020-10-31, 12:20
|
|
|
DOT 3 i DOT 4 są ze sobą mieszalne. Jedyna różnica pomiędzy nimi to temperatura wrzenia, która jest wyższa w DOT 4 za sprawą dodatków estrów boranowych. Chcesz wlać DOT 3 - to lej. |
_________________
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało. |
|
|
|
|
Gregi
Greg
Motocykl: VT 700C (USA) `85
Wiek: 63 Dołączył: 18 Wrz 2020 Posty: 18 Skąd: Białystok
|
|
|
|
|
ttm750
Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 256 Skąd: CYPR/LIMASSOL
|
Wysłany: 2020-10-31, 22:59
|
|
|
Gregi napisał/a: | Znalazłem taki płyn, który rozwiązuje problem |
Może się mylę ale dla mnie to tak jakbyś kupował frappe i espresso w jednym kubku.
Dot3 jest starszym płynem, Dot4 nowszym o wyższej temp wrzenia jak już pisał R0bi. |
|
|
|
|
zemnebedeusz
Facta non Verba!
Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48 Dołączył: 18 Lis 2018 Posty: 292 Skąd: Stavanger
|
Wysłany: 2020-11-01, 13:44
|
|
|
Ja leję do swojej VT 750ccm z 1985 DOT4 i nie narzekam. |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2020-11-01, 15:07
|
|
|
W przypadku sprzęgła nie ma znaczenia czy DOT3 lub DOT4, różnią się temperaturą wrzenia a takie raczej nie występują. Ważna jest tylko ogólna jakość i świeżość bo chłoną wilgoć. |
|
|
|
|
Gregi
Greg
Motocykl: VT 700C (USA) `85
Wiek: 63 Dołączył: 18 Wrz 2020 Posty: 18 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-11-01, 16:59
|
|
|
Szanowni, nie chodzi o to który wlać, tylko o uszczelki pompy i siłownika. Moje obawy są takie, że jeżeli teraz jest zalany DOT3 a wleję DOT4 to być może na skutek zmiany szzlag trafi uszczelki, które były projektowane do współpracy z tym starszym płynem. W końcu to 1985 r...kiedy DOT4 jeszcze nie było. |
_________________ -> shadow on the road |
|
|
|
|
R0bi
Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 2127 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 2020-11-02, 00:08
|
|
|
Ciekawi mnie skąd takie obawy. Słyszałeś może o chociaż jednym takim przypadku? |
_________________
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało. |
|
|
|
|
Didymos
Motocykl: WFM M06 '62, F800ST '07
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 99 Skąd: Węgrów
|
Wysłany: 2020-11-02, 08:35
|
|
|
Takie przypadki się zdarzały przy przejściu z płynu da1 na dot, ale to zdecydowanie prehistoria.
Zdarzało mi się, z potrzeby chwili, miksować dot3 i dot4 (akurat nie w motocyklu), i nigdy żadne problemy z tego nie wynikły. |
|
|
|
|
Gregi
Greg
Motocykl: VT 700C (USA) `85
Wiek: 63 Dołączył: 18 Wrz 2020 Posty: 18 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-11-03, 23:42
|
|
|
R0bi, moje obawy wynikają z zaleceń na opakowaniach gdzie wyraźnie jest napisane że nie zaleca się mieszania płynów o różnej specyfikacji.
Z motocyklami miałem do czynienia w młodości i z autopsji miałem taki przypadek kiedy na skutek zastosowania niezalecanego płynu do układu hamulcowego zablokował się zacisk. Po rozebraniu okazało się że uszczelki tłoczków spuchły. To było w latach 80-tych, może teraz już ten problem nie występuje, uszczelki i płyny są nowej generacji. Jednak wolę zapytać jak nie wiem, niż później dodatkowo coś naprawiać😀 |
_________________ -> shadow on the road |
|
|
|
|
|