Niespotykany problem. |
Autor |
Wiadomość |
dziadzio
Motocykl: Honda Shadow 1100 Sabre
Wiek: 61 Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 2011-03-10, 19:11 Niespotykany problem.
|
|
|
Szanowni forumowicze.Honda Shadow 1100 VT C2 .Sprawdzałem poziom oleju , ciort wie co się stało , bagnet ta metalowa część jakimś cudem odczepiła się od tej części z tworzywa i zniknęła w otworze . Czy ktoś miał okazję widzieć wnętrzności tego silnika ? Gdzie ta końcówka może się dostać , czy zagraża to silnikowi ? Czy jest szansa ją wydostać bez rozkręcania silnika ? |
_________________ murzynki,draga i rock'n'roll |
|
|
|
|
mariioo
Marcin
Motocykl: V-STROM 650XT
Wiek: 43 Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 349 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: 2011-03-10, 19:22
|
|
|
witam, tak na "chłopski rozum" to napewno zagraza silnikowi, i trzeba to wyciagnąć |
_________________ MOTO-GUZZI V350->VT600->VT750Spirit->VT1100SABRE->VT1100ACE->V-STROM 650XT |
|
|
|
|
SHEMP
SHEMP
Motocykl: HD FLHTP czyli Electra Police 09
Wiek: 55 Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 383 Skąd: Stalowa Wola
|
|
|
|
|
R0bi
Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 2127 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 2011-03-10, 20:10
|
|
|
Można jeszcze z neodymką spróbować. |
_________________
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało. |
|
|
|
|
adamoos72
Motocykl: VTX1800C '03 & VTX1300C '06
Wiek: 52 Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 240 Skąd: Koronowo/Limerick
|
Wysłany: 2011-03-10, 20:14
|
|
|
R0bi napisał/a: | Można jeszcze z neodymką spróbować. |
Pierwsza myśl, która przyszła mi do głowy |
|
|
|
|
R0bi
Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 2127 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 2011-03-10, 20:19
|
|
|
adamoos72 napisał/a: | R0bi napisał/a: | Można jeszcze z neodymką spróbować. |
Pierwsza myśl, która przyszła mi do głowy |
Są takie wskaźniki z końcówką neodymową. Dają radę nawet ciężkim kluczom. |
_________________
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało. |
|
|
|
|
Maniek G [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-03-11, 08:47
|
|
|
SHEMP napisał/a: | sciągaj miske - moze wystarczy, jak zostawisz - remont pewny |
A gdzie jest miska , powinien wystarczyć magnes, a jak nie to są jeszcze chwytaki sprężynowe |
|
|
|
|
Tomek Misiek [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-03-11, 09:02
|
|
|
może trzeba odkręcić dekiel od strony bagnetu, nie wiem jak jest w Twoim modelu ale ja mam bagnet w prawym deklu. |
|
|
|
|
Zibi665
dVa gary
Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 2458 Skąd: Libiąż, KCH
|
Wysłany: 2011-03-11, 09:40
|
|
|
Noo, jest to problem.
Nie rozumiem co znaczy ,,neodymówkę zastosuj'' skoro wskaźnik jest plastikowy.
Nie wiem jak Ci powiedzieć, bo to raczej banalne jest, ale spytam czy wymieniałeś już wcześniej olej w moto i czy kontrolowałeś jego stan w trakcie eksploatacji?, jeżeli nie i nigdy tam nie zaglądałeś, to być może nie było tego wskaźnika już w momencie kupna maszyny.
Trzeba zacząć od demontażu dekla (miski ), tego właśnie gdzie w/w korek się znajduje.
p.s.
Czytałem gdzieś, że ktoś poszukiwał właśnie tego plasticzku/wskażnika, domniemam zatem, że takie rzeczy się zdarzają . |
_________________ To mówiłem ja - Jarząbek .
================
Ach ten oddech . |
|
|
|
|
Karol
janosik
Motocykl: FXDC
Wiek: 46 Dołączył: 06 Wrz 2010 Posty: 183 Skąd: SO
|
Wysłany: 2011-03-12, 11:30
|
|
|
A napewno wykręcałeś bagnet? czy może korek wlewu? Ja się kiedyś zapomniałem, wykręciłem korek i się zastanawiałem gdzie jest jego reszta |
|
|
|
|
saretar
known as: mikmac
Motocykl: Suzuki V-STROM DL650A '11
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 781 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-03-12, 11:35
|
|
|
W 1100 masz osobno korek wlewu i bagnet? Pierwsze slysze, zawsze przez "bagnet" wlewam... zreszta w vt600 tez... ale moze sa inne rozwiaania w roznych rocznikach
Ta bagnet jest zazwyczaj plastikowy, wiec neodymka moze nei pomoc ;)
Generalnie spory problem, strach odpalic maszyny. Teoretycznie plastik powinien zostac zmielony, ale bedzie krazyl w oleju i moze pozatykac kanaly olejowe. Chyba bym sie zdecydowal zdjac jeden boczny dekiel (latwiej zdjac prawy) i dokladnie przeszukal... |
_________________ "trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9503 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2011-03-12, 11:46
|
|
|
Żebyście już dalej nie kombinowali, to wyjaśnię, że w Sabre jest oddzielny korek wlewu oleju i oddzielna miarka oleju.
Jedno i drugie znajduje się w prawej pokrywie, deklu, silnika.
Korek wlewowy znajduje się u góry dekla, tak praktycznie centralnie nad sprzęgłem, na wys. tyłu rozrusznika. Czarny plastikowy korek o średnicy około 30 mm.
Miarka poziomu oleju znajduje się w tylnej części pokrywy, tak mniej więcej w 1/3 wysokości od dołu. Na zewnątrz wystaje taki plastikowy uchwyt o średnicy około 18 mm o długości około 80 mm. Sam bagnet do pomiaru oleju, jest metalowy.
Tak na marginesie to wydaje mi się dziwne, że sam bagnet wyleciał z uchwytu i dostał się do wnętrza silnika. Jest on zatopiony w plastiku uchwytu, na głębokość około 10 mm.
Jeżeli jesteś pewien, że on wleciał do środka, to może na początek zdemontuj pokrywę sprzęgła, ten okrągły dekiel mocowany na 7 śrub, i sprawdź czy nie da się przez niego wydobyć bagnetu. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Karol
janosik
Motocykl: FXDC
Wiek: 46 Dołączył: 06 Wrz 2010 Posty: 183 Skąd: SO
|
Wysłany: 2011-03-12, 11:46
|
|
|
Osobno, korek jest na górze chyba jak w większości moto a bagnet w dolnej części pokrywy tak lekko z tyłu. Spirit 2004r. A może mam wersję Afrykańską? |
|
|
|
|
|