/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
VT 1100 C2 kłopoty z prądem
Autor Wiadomość
kras66
[Usunięty]

Wysłany: 2010-05-03, 21:52   VT 1100 C2 kłopoty z prądem

Koledzy proszę o porade.Aku nowe,palę maszyne i jaaaadę, (ok 100 km)wszystko działa. Gaszę moto i klops! Nie kręci rozrusznik,gasną kontrolki,aku bez prądu.Pomoc dobrych ludzi (popchali) gonię następne 200km,świeći,trąbi,miga,jedzie! Gaszę,znowu na pych i po kolejnej setce jestem w domu.Ku bez prądu! Podpowiecie? :chytrusek:
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2010-05-03, 22:32   

Na początek może sprawdź kontaktowanie klem przy aku. :lol:

Sprawdź także ładowanie, jak odpalisz moto. :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
keras
[Usunięty]

Wysłany: 2010-05-04, 08:19   

klem raczej nie rozładuje ako...

ja miałem podobny efekt spowodowany przebiciem z cewki WN. pod jedną z cewek idzie wiącha kabli (ale ja mam inne moto, nie wiem jak u ciebie to wygląda), przebicie z cewki do tej wiązki powodowało zwarcie pomiędzy przewodami, co dalej powodowało ucieczkę prądu z akumulatora. po rozebraniu wiązki dało zlokalizować się zwarcie poprzez nadtopiona izolację. zabezpieczyłem dobrą taśmą izolacyjną kable i cewkę i od tego czasu prąd nie wykazuje skłonności do samowolek. :-P



no ale u ciebie moze byc zupełnie inna kwestia... :-/
 
 
intruz 

Motocykl: Sabre 1100
Wiek: 49
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-05-04, 12:54   

a gasisz stacyjką, czy kill switchem na kierownicy? U mnie wyłącznik na kierownicy tracił kontakt i objawy były podobne. Rozebrałem go, przeciściłem i wszystko hula...
 
 
Sasin 
Tomek


Motocykl: był VT 1100 C; GS1150
Wiek: 56
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 650
Skąd: Działdowo NDZ
Wysłany: 2010-05-04, 18:50   

To chyba zaczyna być awaria standardowa. Ostatnio w krótkim czasie spotkałem się z dwoma takimi przypadkami plus mój osobisty w powrocie z Polanicy. W każdym przypadku padło uzwojenie alternatora. Proponuję sprawdzić właśnie ten element tzn. wypiąć kostkę z przewodami ze stojana alternatora i sprawdzić czy we wszystkich kombinacjach na trzech przewodach (zazwyczaj koloru żółtego) jest napięcie na poziomie 20V (oczywiście motocykl na chodzie, a na mierniku ustawienie do pomiaru napięcia przemiennego). Wystarczy zwarcie międzyzwojowe na jednym z uzwojeń i klapa - ładowania nie będzie.
_________________
Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
 
 
 
kras66
[Usunięty]

Wysłany: 2010-05-04, 22:51   

Tomasz Weitz napisał/a:
To chyba zaczyna być awaria standardowa. Ostatnio w krótkim czasie spotkałem się z dwoma takimi przypadkami plus mój osobisty w powrocie z Polanicy. W każdym przypadku padło uzwojenie alternatora. Proponuję sprawdzić właśnie ten element tzn. wypiąć kostkę z przewodami ze stojana alternatora i sprawdzić czy we wszystkich kombinacjach na trzech przewodach (zazwyczaj koloru żółtego) jest napięcie na poziomie 20V (oczywiście motocykl na chodzie, a na mierniku ustawienie do pomiaru napięcia przemiennego). Wystarczy zwarcie międzyzwojowe na jednym z uzwojeń i klapa - ładowania nie będzie.
Wszystko wskazuje,że będziesz miał rację! Przybliżony koszt naprawy?
 
 
senda 


Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 1555
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-05, 00:03   

kras66 napisał/a:
Tomasz Weitz napisał/a:
To chyba zaczyna być awaria standardowa. Ostatnio w krótkim czasie spotkałem się z dwoma takimi przypadkami plus mój osobisty w powrocie z Polanicy. W każdym przypadku padło uzwojenie alternatora. Proponuję sprawdzić właśnie ten element tzn. wypiąć kostkę z przewodami ze stojana alternatora i sprawdzić czy we wszystkich kombinacjach na trzech przewodach (zazwyczaj koloru żółtego) jest napięcie na poziomie 20V (oczywiście motocykl na chodzie, a na mierniku ustawienie do pomiaru napięcia przemiennego). Wystarczy zwarcie międzyzwojowe na jednym z uzwojeń i klapa - ładowania nie będzie.
Wszystko wskazuje,że będziesz miał rację! Przybliżony koszt naprawy?


Poszukaj na forum było już o tym. Chyba w Polecam/ Nie polecam jest namiar na gościa od przewijania alternatorów...

Jakie napięcia masz na uzwojeniach?
_________________
Nawrót choroby! :)
 
 
 
andryszek 
vel andrys


Motocykl: Yamacha XJ 900S
Wiek: 59
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 661
Skąd: Sokółka
Wysłany: 2010-05-05, 06:44   

senda napisał/a:


Poszukaj na forum było już o tym. Chyba w Polecam/ Nie polecam jest namiar na gościa od przewijania alternatorów...

Jakie napięcia masz na uzwojeniach?


Dokładnie tak, jak napisał Senda - zamieściłem kiedyś namiary (a sam dostałem od Jarka73) do pana Jacka z Suwałk - wysyłasz i czekasz. Kiedyś ta usługa kosztowała 50 zł :-)
_________________
Andryszek - www
 
 
kras66
[Usunięty]

Wysłany: 2010-05-05, 20:57   

Diagnoza postawiona! Alternator w porządku.Regulator napięcia umarł.Może ktoś poleci jakiś zamiennik,bo po telefonie do serwisu normalnie kapcie mi spadły! :cry:
 
 
Roadrunner 
Łukasz


Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 1209
Skąd: Legionowo/Ostróda
Wysłany: 2010-05-05, 20:59   

kras66 napisał/a:
Diagnoza postawiona! Alternator w porządku.Regulator napięcia umarł.Może ktoś poleci jakiś zamiennik,bo po telefonie do serwisu normalnie kapcie mi spadły! :cry:




http://www.larsson.pl/?c=...OA==&bid=104684
_________________
Say no to slow.
 
 
Sasin 
Tomek


Motocykl: był VT 1100 C; GS1150
Wiek: 56
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 650
Skąd: Działdowo NDZ
Wysłany: 2010-05-05, 21:08   

Łukasz masz rację, ta cena jest rozsądna, można szukać, ale ceny są właśnie na tym poziomie.

Kiedyś mieli jeszcze w http://motomax24.com
_________________
Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
 
 
 
saretar 
known as: mikmac


Motocykl: Suzuki V-STROM DL650A '11
Wiek: 44
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 781
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-06, 15:51   

jak sie mozesz wstrzymac, to ja mam taki jeden regler. Co prawda ma wiele lat, ale jak sie okazuje jest sprawny.

Mam problemy z ladowaniem w moim moto, ladowanie na poziomie 12,9-13V. Alternator sprawny, myslalem, ze regler. Kupilem nowy w larssonie, ale okazuje sie, ze dalej jest to samo. Moge Ci stary odpalic za jakies grosze.



edit: a nie, jednak minimalnie inny: koncowki sa inaczej wyprowadzone, mam jeden krotszy kabel. Sam regler identyczny, mocowanie to samo.



W srodku wszystkie reglery maja to samo.
_________________
"trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław
 
 
 
kras66
[Usunięty]

Wysłany: 2010-05-07, 20:22   

saretar napisał/a:
jak sie mozesz wstrzymac, to ja mam taki jeden regler. Co prawda ma wiele lat, ale jak sie okazuje jest sprawny.

Mam problemy z ladowaniem w moim moto, ladowanie na poziomie 12,9-13V. Alternator sprawny, myslalem, ze regler. Kupilem nowy w larssonie, ale okazuje sie, ze dalej jest to samo. Moge Ci stary odpalic za jakies grosze.



edit: a nie, jednak minimalnie inny: koncowki sa inaczej wyprowadzone, mam jeden krotszy kabel. Sam regler identyczny, mocowanie to samo.



W srodku wszystkie reglery maja to samo.
Dzięki! Kupiłem nowy i porażka! Jest to samo co na starym. Poradźcie coś! Na wyjściu z alternatora na wolnych obrotach po 20 V na fazę.Na wyjściu z regulatora 13,4-13,6 a po dodaniu gazu spada dom 12.6-12,8. Może ktoś zmierzy u siebie i napisze. Pogoda się robi a tu padło.A jeszcse jedno,moto cały czas pracuje na światłach bo to usa! Pomóżcieeee! :thx: A może takie prądy mają być a coś z aku niedobrze?
 
 
markiz70 


Motocykl: VT750 DCB 2003 Spirit ,WSK M06B3 1972 awo S
Wiek: 54
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 4158
Skąd: Sztum-Malbork
Wysłany: 2010-05-07, 20:46   

może to ci pomoże?http://www.shadow.org.pl/...tor+%B3adowanie
_________________
motocykle to nie wszystko-liczy się pasja

CrusaderRider
 
 
 
kras66
[Usunięty]

Wysłany: 2010-05-07, 21:26   

markiz70 napisał/a:
może to ci pomoże?http://www.shadow.org.pl/...tor+%B3adowanie
Dzięki! Nie sprawdziłem czy rośnie napięcie po dodaniu gazu na alternatorze. :oops: Jutro sprawdzę.Pewnie będę miał nowiótki nieużywany regulator do opchnięcia! :oops: :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM