VT 1100 C2 kłopoty z prądem
Odpowiedz do tematu

kras66
[Usunięty]
: VT 1100 C2 kłopoty z prądem
Koledzy proszę o porade.Aku nowe,palę maszyne i jaaaadę, (ok 100 km)wszystko działa. Gaszę moto i klops! Nie kręci rozrusznik,gasną kontrolki,aku bez prądu.Pomoc dobrych ludzi (popchali) gonię następne 200km,świeći,trąbi,miga,jedzie! Gaszę,znowu na pych i po kolejnej setce jestem w domu.Ku bez prądu! Podpowiecie? :chytrusek:

:
Na początek może sprawdź kontaktowanie klem przy aku. :lol:

Sprawdź także ładowanie, jak odpalisz moto. :lol:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
keras
[Usunięty]
:
klem raczej nie rozładuje ako...

ja miałem podobny efekt spowodowany przebiciem z cewki WN. pod jedną z cewek idzie wiącha kabli (ale ja mam inne moto, nie wiem jak u ciebie to wygląda), przebicie z cewki do tej wiązki powodowało zwarcie pomiędzy przewodami, co dalej powodowało ucieczkę prądu z akumulatora. po rozebraniu wiązki dało zlokalizować się zwarcie poprzez nadtopiona izolację. zabezpieczyłem dobrą taśmą izolacyjną kable i cewkę i od tego czasu prąd nie wykazuje skłonności do samowolek. :-P



no ale u ciebie moze byc zupełnie inna kwestia... :-/

:
a gasisz stacyjką, czy kill switchem na kierownicy? U mnie wyłącznik na kierownicy tracił kontakt i objawy były podobne. Rozebrałem go, przeciściłem i wszystko hula...

:
To chyba zaczyna być awaria standardowa. Ostatnio w krótkim czasie spotkałem się z dwoma takimi przypadkami plus mój osobisty w powrocie z Polanicy. W każdym przypadku padło uzwojenie alternatora. Proponuję sprawdzić właśnie ten element tzn. wypiąć kostkę z przewodami ze stojana alternatora i sprawdzić czy we wszystkich kombinacjach na trzech przewodach (zazwyczaj koloru żółtego) jest napięcie na poziomie 20V (oczywiście motocykl na chodzie, a na mierniku ustawienie do pomiaru napięcia przemiennego). Wystarczy zwarcie międzyzwojowe na jednym z uzwojeń i klapa - ładowania nie będzie.

Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
kras66
[Usunięty]
:
Tomasz Weitz napisał/a:
To chyba zaczyna być awaria standardowa. Ostatnio w krótkim czasie spotkałem się z dwoma takimi przypadkami plus mój osobisty w powrocie z Polanicy. W każdym przypadku padło uzwojenie alternatora. Proponuję sprawdzić właśnie ten element tzn. wypiąć kostkę z przewodami ze stojana alternatora i sprawdzić czy we wszystkich kombinacjach na trzech przewodach (zazwyczaj koloru żółtego) jest napięcie na poziomie 20V (oczywiście motocykl na chodzie, a na mierniku ustawienie do pomiaru napięcia przemiennego). Wystarczy zwarcie międzyzwojowe na jednym z uzwojeń i klapa - ładowania nie będzie.
Wszystko wskazuje,że będziesz miał rację! Przybliżony koszt naprawy?

:
kras66 napisał/a:
Tomasz Weitz napisał/a:
To chyba zaczyna być awaria standardowa. Ostatnio w krótkim czasie spotkałem się z dwoma takimi przypadkami plus mój osobisty w powrocie z Polanicy. W każdym przypadku padło uzwojenie alternatora. Proponuję sprawdzić właśnie ten element tzn. wypiąć kostkę z przewodami ze stojana alternatora i sprawdzić czy we wszystkich kombinacjach na trzech przewodach (zazwyczaj koloru żółtego) jest napięcie na poziomie 20V (oczywiście motocykl na chodzie, a na mierniku ustawienie do pomiaru napięcia przemiennego). Wystarczy zwarcie międzyzwojowe na jednym z uzwojeń i klapa - ładowania nie będzie.
Wszystko wskazuje,że będziesz miał rację! Przybliżony koszt naprawy?


Poszukaj na forum było już o tym. Chyba w Polecam/ Nie polecam jest namiar na gościa od przewijania alternatorów...

Jakie napięcia masz na uzwojeniach?

Nawrót choroby! :)
:
senda napisał/a:


Poszukaj na forum było już o tym. Chyba w Polecam/ Nie polecam jest namiar na gościa od przewijania alternatorów...

Jakie napięcia masz na uzwojeniach?


Dokładnie tak, jak napisał Senda - zamieściłem kiedyś namiary (a sam dostałem od Jarka73) do pana Jacka z Suwałk - wysyłasz i czekasz. Kiedyś ta usługa kosztowała 50 zł :-)

kras66
[Usunięty]
:
Diagnoza postawiona! Alternator w porządku.Regulator napięcia umarł.Może ktoś poleci jakiś zamiennik,bo po telefonie do serwisu normalnie kapcie mi spadły! :cry:

:
kras66 napisał/a:
Diagnoza postawiona! Alternator w porządku.Regulator napięcia umarł.Może ktoś poleci jakiś zamiennik,bo po telefonie do serwisu normalnie kapcie mi spadły! :cry:




http://www.larsson.pl/?c=...OA==&bid=104684

Say no to slow.
:
Łukasz masz rację, ta cena jest rozsądna, można szukać, ale ceny są właśnie na tym poziomie.

Kiedyś mieli jeszcze w http://motomax24.com

Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
:
jak sie mozesz wstrzymac, to ja mam taki jeden regler. Co prawda ma wiele lat, ale jak sie okazuje jest sprawny.

Mam problemy z ladowaniem w moim moto, ladowanie na poziomie 12,9-13V. Alternator sprawny, myslalem, ze regler. Kupilem nowy w larssonie, ale okazuje sie, ze dalej jest to samo. Moge Ci stary odpalic za jakies grosze.



edit: a nie, jednak minimalnie inny: koncowki sa inaczej wyprowadzone, mam jeden krotszy kabel. Sam regler identyczny, mocowanie to samo.



W srodku wszystkie reglery maja to samo.

"trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław
kras66
[Usunięty]
:
saretar napisał/a:
jak sie mozesz wstrzymac, to ja mam taki jeden regler. Co prawda ma wiele lat, ale jak sie okazuje jest sprawny.

Mam problemy z ladowaniem w moim moto, ladowanie na poziomie 12,9-13V. Alternator sprawny, myslalem, ze regler. Kupilem nowy w larssonie, ale okazuje sie, ze dalej jest to samo. Moge Ci stary odpalic za jakies grosze.



edit: a nie, jednak minimalnie inny: koncowki sa inaczej wyprowadzone, mam jeden krotszy kabel. Sam regler identyczny, mocowanie to samo.



W srodku wszystkie reglery maja to samo.
Dzięki! Kupiłem nowy i porażka! Jest to samo co na starym. Poradźcie coś! Na wyjściu z alternatora na wolnych obrotach po 20 V na fazę.Na wyjściu z regulatora 13,4-13,6 a po dodaniu gazu spada dom 12.6-12,8. Może ktoś zmierzy u siebie i napisze. Pogoda się robi a tu padło.A jeszcse jedno,moto cały czas pracuje na światłach bo to usa! Pomóżcieeee! :thx: A może takie prądy mają być a coś z aku niedobrze?

:
może to ci pomoże?http://www.shadow.org.pl/...tor+%B3adowanie

motocykle to nie wszystko-liczy się pasja

CrusaderRider
kras66
[Usunięty]
:
markiz70 napisał/a:
może to ci pomoże?http://www.shadow.org.pl/...tor+%B3adowanie
Dzięki! Nie sprawdziłem czy rośnie napięcie po dodaniu gazu na alternatorze. :oops: Jutro sprawdzę.Pewnie będę miał nowiótki nieużywany regulator do opchnięcia! :oops: :lol:

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group