VT 1100 C2 kłopoty z prądem |
Autor |
Wiadomość |
kras66 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-05-03, 21:52 VT 1100 C2 kłopoty z prądem
|
|
|
Koledzy proszę o porade.Aku nowe,palę maszyne i jaaaadę, (ok 100 km)wszystko działa. Gaszę moto i klops! Nie kręci rozrusznik,gasną kontrolki,aku bez prądu.Pomoc dobrych ludzi (popchali) gonię następne 200km,świeći,trąbi,miga,jedzie! Gaszę,znowu na pych i po kolejnej setce jestem w domu.Ku bez prądu! Podpowiecie? |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2010-05-03, 22:32
|
|
|
Na początek może sprawdź kontaktowanie klem przy aku.
Sprawdź także ładowanie, jak odpalisz moto. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
keras [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-05-04, 08:19
|
|
|
klem raczej nie rozładuje ako...
ja miałem podobny efekt spowodowany przebiciem z cewki WN. pod jedną z cewek idzie wiącha kabli (ale ja mam inne moto, nie wiem jak u ciebie to wygląda), przebicie z cewki do tej wiązki powodowało zwarcie pomiędzy przewodami, co dalej powodowało ucieczkę prądu z akumulatora. po rozebraniu wiązki dało zlokalizować się zwarcie poprzez nadtopiona izolację. zabezpieczyłem dobrą taśmą izolacyjną kable i cewkę i od tego czasu prąd nie wykazuje skłonności do samowolek.
no ale u ciebie moze byc zupełnie inna kwestia... |
|
|
|
|
intruz
Motocykl: Sabre 1100
Wiek: 49 Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-05-04, 12:54
|
|
|
a gasisz stacyjką, czy kill switchem na kierownicy? U mnie wyłącznik na kierownicy tracił kontakt i objawy były podobne. Rozebrałem go, przeciściłem i wszystko hula... |
|
|
|
|
Sasin
Tomek
Motocykl: był VT 1100 C; GS1150
Wiek: 56 Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 650 Skąd: Działdowo NDZ
|
Wysłany: 2010-05-04, 18:50
|
|
|
To chyba zaczyna być awaria standardowa. Ostatnio w krótkim czasie spotkałem się z dwoma takimi przypadkami plus mój osobisty w powrocie z Polanicy. W każdym przypadku padło uzwojenie alternatora. Proponuję sprawdzić właśnie ten element tzn. wypiąć kostkę z przewodami ze stojana alternatora i sprawdzić czy we wszystkich kombinacjach na trzech przewodach (zazwyczaj koloru żółtego) jest napięcie na poziomie 20V (oczywiście motocykl na chodzie, a na mierniku ustawienie do pomiaru napięcia przemiennego). Wystarczy zwarcie międzyzwojowe na jednym z uzwojeń i klapa - ładowania nie będzie. |
_________________ Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/ |
|
|
|
|
kras66 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-05-04, 22:51
|
|
|
Tomasz Weitz napisał/a: | To chyba zaczyna być awaria standardowa. Ostatnio w krótkim czasie spotkałem się z dwoma takimi przypadkami plus mój osobisty w powrocie z Polanicy. W każdym przypadku padło uzwojenie alternatora. Proponuję sprawdzić właśnie ten element tzn. wypiąć kostkę z przewodami ze stojana alternatora i sprawdzić czy we wszystkich kombinacjach na trzech przewodach (zazwyczaj koloru żółtego) jest napięcie na poziomie 20V (oczywiście motocykl na chodzie, a na mierniku ustawienie do pomiaru napięcia przemiennego). Wystarczy zwarcie międzyzwojowe na jednym z uzwojeń i klapa - ładowania nie będzie. | Wszystko wskazuje,że będziesz miał rację! Przybliżony koszt naprawy? |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-05-05, 00:03
|
|
|
kras66 napisał/a: | Tomasz Weitz napisał/a: | To chyba zaczyna być awaria standardowa. Ostatnio w krótkim czasie spotkałem się z dwoma takimi przypadkami plus mój osobisty w powrocie z Polanicy. W każdym przypadku padło uzwojenie alternatora. Proponuję sprawdzić właśnie ten element tzn. wypiąć kostkę z przewodami ze stojana alternatora i sprawdzić czy we wszystkich kombinacjach na trzech przewodach (zazwyczaj koloru żółtego) jest napięcie na poziomie 20V (oczywiście motocykl na chodzie, a na mierniku ustawienie do pomiaru napięcia przemiennego). Wystarczy zwarcie międzyzwojowe na jednym z uzwojeń i klapa - ładowania nie będzie. | Wszystko wskazuje,że będziesz miał rację! Przybliżony koszt naprawy? |
Poszukaj na forum było już o tym. Chyba w Polecam/ Nie polecam jest namiar na gościa od przewijania alternatorów...
Jakie napięcia masz na uzwojeniach? |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
andryszek
vel andrys
Motocykl: Yamacha XJ 900S
Wiek: 59 Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 661 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 2010-05-05, 06:44
|
|
|
senda napisał/a: |
Poszukaj na forum było już o tym. Chyba w Polecam/ Nie polecam jest namiar na gościa od przewijania alternatorów...
Jakie napięcia masz na uzwojeniach? |
Dokładnie tak, jak napisał Senda - zamieściłem kiedyś namiary (a sam dostałem od Jarka73) do pana Jacka z Suwałk - wysyłasz i czekasz. Kiedyś ta usługa kosztowała 50 zł |
_________________ Andryszek - www |
|
|
|
|
kras66 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-05-05, 20:57
|
|
|
Diagnoza postawiona! Alternator w porządku.Regulator napięcia umarł.Może ktoś poleci jakiś zamiennik,bo po telefonie do serwisu normalnie kapcie mi spadły! |
|
|
|
|
Roadrunner
Łukasz
Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 1209 Skąd: Legionowo/Ostróda
|
Wysłany: 2010-05-05, 20:59
|
|
|
kras66 napisał/a: | Diagnoza postawiona! Alternator w porządku.Regulator napięcia umarł.Może ktoś poleci jakiś zamiennik,bo po telefonie do serwisu normalnie kapcie mi spadły! |
http://www.larsson.pl/?c=...OA==&bid=104684 |
_________________ Say no to slow. |
|
|
|
|
Sasin
Tomek
Motocykl: był VT 1100 C; GS1150
Wiek: 56 Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 650 Skąd: Działdowo NDZ
|
|
|
|
|
saretar
known as: mikmac
Motocykl: Suzuki V-STROM DL650A '11
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 781 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-05-06, 15:51
|
|
|
jak sie mozesz wstrzymac, to ja mam taki jeden regler. Co prawda ma wiele lat, ale jak sie okazuje jest sprawny.
Mam problemy z ladowaniem w moim moto, ladowanie na poziomie 12,9-13V. Alternator sprawny, myslalem, ze regler. Kupilem nowy w larssonie, ale okazuje sie, ze dalej jest to samo. Moge Ci stary odpalic za jakies grosze.
edit: a nie, jednak minimalnie inny: koncowki sa inaczej wyprowadzone, mam jeden krotszy kabel. Sam regler identyczny, mocowanie to samo.
W srodku wszystkie reglery maja to samo. |
_________________ "trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław |
|
|
|
|
kras66 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-05-07, 20:22
|
|
|
saretar napisał/a: | jak sie mozesz wstrzymac, to ja mam taki jeden regler. Co prawda ma wiele lat, ale jak sie okazuje jest sprawny.
Mam problemy z ladowaniem w moim moto, ladowanie na poziomie 12,9-13V. Alternator sprawny, myslalem, ze regler. Kupilem nowy w larssonie, ale okazuje sie, ze dalej jest to samo. Moge Ci stary odpalic za jakies grosze.
edit: a nie, jednak minimalnie inny: koncowki sa inaczej wyprowadzone, mam jeden krotszy kabel. Sam regler identyczny, mocowanie to samo.
W srodku wszystkie reglery maja to samo. | Dzięki! Kupiłem nowy i porażka! Jest to samo co na starym. Poradźcie coś! Na wyjściu z alternatora na wolnych obrotach po 20 V na fazę.Na wyjściu z regulatora 13,4-13,6 a po dodaniu gazu spada dom 12.6-12,8. Może ktoś zmierzy u siebie i napisze. Pogoda się robi a tu padło.A jeszcse jedno,moto cały czas pracuje na światłach bo to usa! Pomóżcieeee! A może takie prądy mają być a coś z aku niedobrze? |
|
|
|
|
markiz70
Motocykl: VT750 DCB 2003 Spirit ,WSK M06B3 1972 awo S
Wiek: 54 Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 4158 Skąd: Sztum-Malbork
|
|
|
|
|
kras66 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-05-07, 21:26
|
|
|
Dzięki! Nie sprawdziłem czy rośnie napięcie po dodaniu gazu na alternatorze. Jutro sprawdzę.Pewnie będę miał nowiótki nieużywany regulator do opchnięcia! |
|
|
|
|
|