Odpowiedz do tematu
: VT 1100 C2 kłopoty z prądem
Koledzy proszę o porade.Aku nowe,palę maszyne i jaaaadę, (ok 100 km)wszystko działa. Gaszę moto i klops! Nie kręci rozrusznik,gasną kontrolki,aku bez prądu.Pomoc dobrych ludzi (popchali) gonię następne 200km,świeći,trąbi,miga,jedzie! Gaszę,znowu na pych i po kolejnej setce jestem w domu.Ku bez prądu! Podpowiecie?
:
Na początek może sprawdź kontaktowanie klem przy aku.
Sprawdź także ładowanie, jak odpalisz moto.
Sprawdź także ładowanie, jak odpalisz moto.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
klem raczej nie rozładuje ako...
ja miałem podobny efekt spowodowany przebiciem z cewki WN. pod jedną z cewek idzie wiącha kabli (ale ja mam inne moto, nie wiem jak u ciebie to wygląda), przebicie z cewki do tej wiązki powodowało zwarcie pomiędzy przewodami, co dalej powodowało ucieczkę prądu z akumulatora. po rozebraniu wiązki dało zlokalizować się zwarcie poprzez nadtopiona izolację. zabezpieczyłem dobrą taśmą izolacyjną kable i cewkę i od tego czasu prąd nie wykazuje skłonności do samowolek.
no ale u ciebie moze byc zupełnie inna kwestia...
ja miałem podobny efekt spowodowany przebiciem z cewki WN. pod jedną z cewek idzie wiącha kabli (ale ja mam inne moto, nie wiem jak u ciebie to wygląda), przebicie z cewki do tej wiązki powodowało zwarcie pomiędzy przewodami, co dalej powodowało ucieczkę prądu z akumulatora. po rozebraniu wiązki dało zlokalizować się zwarcie poprzez nadtopiona izolację. zabezpieczyłem dobrą taśmą izolacyjną kable i cewkę i od tego czasu prąd nie wykazuje skłonności do samowolek.
no ale u ciebie moze byc zupełnie inna kwestia...
:
a gasisz stacyjką, czy kill switchem na kierownicy? U mnie wyłącznik na kierownicy tracił kontakt i objawy były podobne. Rozebrałem go, przeciściłem i wszystko hula...
:
To chyba zaczyna być awaria standardowa. Ostatnio w krótkim czasie spotkałem się z dwoma takimi przypadkami plus mój osobisty w powrocie z Polanicy. W każdym przypadku padło uzwojenie alternatora. Proponuję sprawdzić właśnie ten element tzn. wypiąć kostkę z przewodami ze stojana alternatora i sprawdzić czy we wszystkich kombinacjach na trzech przewodach (zazwyczaj koloru żółtego) jest napięcie na poziomie 20V (oczywiście motocykl na chodzie, a na mierniku ustawienie do pomiaru napięcia przemiennego). Wystarczy zwarcie międzyzwojowe na jednym z uzwojeń i klapa - ładowania nie będzie.
Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
:
Wszystko wskazuje,że będziesz miał rację! Przybliżony koszt naprawy?
Tomasz Weitz napisał/a: |
To chyba zaczyna być awaria standardowa. Ostatnio w krótkim czasie spotkałem się z dwoma takimi przypadkami plus mój osobisty w powrocie z Polanicy. W każdym przypadku padło uzwojenie alternatora. Proponuję sprawdzić właśnie ten element tzn. wypiąć kostkę z przewodami ze stojana alternatora i sprawdzić czy we wszystkich kombinacjach na trzech przewodach (zazwyczaj koloru żółtego) jest napięcie na poziomie 20V (oczywiście motocykl na chodzie, a na mierniku ustawienie do pomiaru napięcia przemiennego). Wystarczy zwarcie międzyzwojowe na jednym z uzwojeń i klapa - ładowania nie będzie. |
:
Poszukaj na forum było już o tym. Chyba w Polecam/ Nie polecam jest namiar na gościa od przewijania alternatorów...
Jakie napięcia masz na uzwojeniach?
kras66 napisał/a: | ||
|
Poszukaj na forum było już o tym. Chyba w Polecam/ Nie polecam jest namiar na gościa od przewijania alternatorów...
Jakie napięcia masz na uzwojeniach?
Nawrót choroby! :)
:
Dokładnie tak, jak napisał Senda - zamieściłem kiedyś namiary (a sam dostałem od Jarka73) do pana Jacka z Suwałk - wysyłasz i czekasz. Kiedyś ta usługa kosztowała 50 zł
senda napisał/a: |
Poszukaj na forum było już o tym. Chyba w Polecam/ Nie polecam jest namiar na gościa od przewijania alternatorów... Jakie napięcia masz na uzwojeniach? |
Dokładnie tak, jak napisał Senda - zamieściłem kiedyś namiary (a sam dostałem od Jarka73) do pana Jacka z Suwałk - wysyłasz i czekasz. Kiedyś ta usługa kosztowała 50 zł
:
Diagnoza postawiona! Alternator w porządku.Regulator napięcia umarł.Może ktoś poleci jakiś zamiennik,bo po telefonie do serwisu normalnie kapcie mi spadły!
:
http://www.larsson.pl/?c=...OA==&bid=104684
kras66 napisał/a: |
Diagnoza postawiona! Alternator w porządku.Regulator napięcia umarł.Może ktoś poleci jakiś zamiennik,bo po telefonie do serwisu normalnie kapcie mi spadły! |
http://www.larsson.pl/?c=...OA==&bid=104684
Say no to slow.
:
Łukasz masz rację, ta cena jest rozsądna, można szukać, ale ceny są właśnie na tym poziomie.
Kiedyś mieli jeszcze w http://motomax24.com
Kiedyś mieli jeszcze w http://motomax24.com
Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
:
jak sie mozesz wstrzymac, to ja mam taki jeden regler. Co prawda ma wiele lat, ale jak sie okazuje jest sprawny.
Mam problemy z ladowaniem w moim moto, ladowanie na poziomie 12,9-13V. Alternator sprawny, myslalem, ze regler. Kupilem nowy w larssonie, ale okazuje sie, ze dalej jest to samo. Moge Ci stary odpalic za jakies grosze.
edit: a nie, jednak minimalnie inny: koncowki sa inaczej wyprowadzone, mam jeden krotszy kabel. Sam regler identyczny, mocowanie to samo.
W srodku wszystkie reglery maja to samo.
Mam problemy z ladowaniem w moim moto, ladowanie na poziomie 12,9-13V. Alternator sprawny, myslalem, ze regler. Kupilem nowy w larssonie, ale okazuje sie, ze dalej jest to samo. Moge Ci stary odpalic za jakies grosze.
edit: a nie, jednak minimalnie inny: koncowki sa inaczej wyprowadzone, mam jeden krotszy kabel. Sam regler identyczny, mocowanie to samo.
W srodku wszystkie reglery maja to samo.
"trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław
:
Dzięki! Kupiłem nowy i porażka! Jest to samo co na starym. Poradźcie coś! Na wyjściu z alternatora na wolnych obrotach po 20 V na fazę.Na wyjściu z regulatora 13,4-13,6 a po dodaniu gazu spada dom 12.6-12,8. Może ktoś zmierzy u siebie i napisze. Pogoda się robi a tu padło.A jeszcse jedno,moto cały czas pracuje na światłach bo to usa! Pomóżcieeee! A może takie prądy mają być a coś z aku niedobrze?
saretar napisał/a: |
jak sie mozesz wstrzymac, to ja mam taki jeden regler. Co prawda ma wiele lat, ale jak sie okazuje jest sprawny.
Mam problemy z ladowaniem w moim moto, ladowanie na poziomie 12,9-13V. Alternator sprawny, myslalem, ze regler. Kupilem nowy w larssonie, ale okazuje sie, ze dalej jest to samo. Moge Ci stary odpalic za jakies grosze. edit: a nie, jednak minimalnie inny: koncowki sa inaczej wyprowadzone, mam jeden krotszy kabel. Sam regler identyczny, mocowanie to samo. W srodku wszystkie reglery maja to samo. |
:
może to ci pomoże?http://www.shadow.org.pl/...tor+%B3adowanie
motocykle to nie wszystko-liczy się pasja
CrusaderRider
CrusaderRider
:
Dzięki! Nie sprawdziłem czy rośnie napięcie po dodaniu gazu na alternatorze. Jutro sprawdzę.Pewnie będę miał nowiótki nieużywany regulator do opchnięcia!
Odpowiedz do tematu
markiz70 napisał/a: |
może to ci pomoże?http://www.shadow.org.pl/...tor+%B3adowanie |