/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana tarcz sprzęgła w VT 500
Autor Wiadomość
Wasyl
[Usunięty]

Wysłany: 2007-07-24, 23:17   Wymiana tarcz sprzęgła w VT 500

Witam



Czy ktoś wymieniał tarcze sprzęgła w VT 500 ?

Ja zrobiłem to dzisiaj, postępowałem "zgodnie" z serwisówką, ale nie wszystko do końca się udało. Nie wysprzęgla mi.

Na co należy zwrócić szczególną uwagę? może pomyliłem kolejność tarcz?

Regulacja naciągu linki sprzęgła nic nie dała. Przy podciąganiu się ślizagło, ale nadal nie wysprzęglało. Miał może ktoś podobny przypadek? może coś jednak przeoczyłem.



Pozdrawiam



Wasyl.



P.S. Przy sprawdzaniu czy sprzęgło się nadal ślizga, niechcący postawiłem VT 500 na koło:) (nigdy więcej takich testów)
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2007-07-26, 23:21   

Jedna tarcza (tarcza "A") jest inna od pozostałych, zakłaasz ją na początku ale tu sie raczej nie pomyliłeś bo raczej byś ich nie złożył.

Poza tym nie wiem w czym może być problem
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Wasyl
[Usunięty]

Wysłany: 2007-07-27, 00:20   

Teraz na 2 tygodnie wyjeżdżam, po powrocie będę sie męczył z tym tematem, jak dojdę co było przyczyną to napiszę, żeby następni mieli łatwiej. Ale oczywiście czekam na podpowiedzi :)



Pozdrawiam



Wasyl
 
 
cotec 


Motocykl: NV 400 C 86 Juz 10 lat razem :)
Wiek: 53
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 321
Skąd: warszawa
Wysłany: 2007-07-31, 22:03   

Moze sprawdz na rysunkach w manualu jak to fabryka proponuje z tym co Ty robiles :)
 
 
Wasyl
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-21, 18:46   

cotec napisał/a:
Moze sprawdz na rysunkach w manualu jak to fabryka proponuje z tym co Ty robiles :)




Składałem wg rysunku, ale i tak popełniłem błąd, już nawet wiem jaki, ale wstyd się przyznać :).



Pozdrawiam



Wasyl
 
 
igner 
Łukasz Beskitos :)

Motocykl: był VT 500 C 84 a teraz śmigło
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 501
Skąd: Brześć Kujawski
Wysłany: 2008-05-29, 23:12   

to odświeżę temat o tóż spotkałem dziś Tomka G z forum i oświecił mnie trochę mówiąc że sprzęgło mi się ślizga :mrgreen:

też ostatnio coraz bardziej to jakby odczuwałem ale tylko jak mocniej odkręcałem manetkę-przy spokojnej jeździe jest ok ale już np. gdy jade na 6 i odkręcę mocno zdaża się to nagminnie i teraz moje pytanie-znalazłem w necie coś takiego link koszt tych części nie jest bardzo odstraszający i czy to jest wszystko co potrzebuję?
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-05-29, 23:58   

Sam link bezpośrednio nie działa.. ale to za pewne po prostu tarcze sprzęgła :)

generalnie to powinny wystarczyć, ale jak już zdejmiesz dekiel to zmierz sprężyny i zobacz czy mieszczą sie w limitach serwisowych..

PS: przy wymianie pamiętaj że jedna tarcza jest inna niż reszta i ważna jest ich kolejność
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
igner 
Łukasz Beskitos :)

Motocykl: był VT 500 C 84 a teraz śmigło
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 501
Skąd: Brześć Kujawski
Wysłany: 2008-05-30, 14:20   

no nie wiem właśnie czemu nie działa ten link -a działał ale nie ważne

był tam podany komplet tarcz sprzegłowych(146zł) i właśnie sprężyny-4 sztuki(40zł komplet)



powiedz mi Cezaros beskitos pomagieros :mrgreen: -oprócz odczuwalnego ślizgania sprzegła czy nie sprawne sprzęgło może też być powodem właśnie tego że mi wyrzuca 6 bieg i zrzuca na 5 gdy mocno odkręce?myśle że chyba tak-tak teraz sobie wydedukowałem :mrgreen:



dzięki za pomoc
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-05-30, 14:39   

Link nie działa bo na każdym kompie inaczej zapisane są ustawienia strony,m u Ciebie byłeś zalogowany na VT500 i link działał, jak ja nie wybrałem motocykla takiego samego to link nie zadziałał. Po wyczyszczeniu ciasteczek u Ciebie też już nie działa....



Co do sprzęgła...

Moim zdaniem to że tarcze sie ślizgają to nie ma dużego wpływy na "wybijanie" biegów.

Może inaczej. Według mnie nie ma wcale. Nie znaczy to że się nie mylę w tej materii i może ktoś bardziej obeznany w budowie skrzyni sie wypowie. Ja nie miałem takiego problemu i skrzyni nie rozbierałem wiec nie mam doświadczenia..

Tłumaczę to sobie tak. Tarcze sprzęgłowe gdy są dobre to przenoszą moment poprzez warstwę cierną (docisk tarcz - takie tam sobie "zazębienie cierne").

Gdy tarcze sie zużywają, zaczynają się ślizgać po sobie przez co silnik kręci sie szybciej a moment obrotowy nie jest przenoszony na napęd w całości i wydziela sie przy tym jeszcze pewnie sporo ciepełka..

Czyli... podobny skutek osiągniemy przy jeździe na "półsprzęgle" czyż nie tak? Jeśli naciskając delikatnie sprzęgło oddalimy troszkę tarcze od siebie i odkręcimy manetkę to czy bieg "wyskoczy" ? Nie wydaje mi się.

Sprzęgło nic do tego nie ma. To wina skrzyni biegów i mechanizmu przełączającego kolejne biegi, może masz tak coś już trochę wyrobione i powstaje luz który powoduje takie zachowanie?

Może to być kwestia tego wodzika którym "zapinamy" kolejne przełożenia.

Mam nadziejjos że ten wywopdos ma w sobbie trochos z prawdos i Ci w czymś pomożżos :)

Bez Kitos !
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
jenny
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-30, 16:44   

Skoro już mowa o sprzęgle i biegach, mam problem od kilku dni. Gdy zrobiło się teraz ciepło to mam problem z redukcją biegów. Żeby zredukować muszę lekko najpierw podnieść dźwignię do góry i dopiero po tym podniesieniu zeskakuje z jednego biegu i tylko jednego, i przy każdej redukcji tak :-|

Może to być związane ze sprzęgłem, a nie musi. Sprzęgło też cosik nawala, bo gdy je wciskam np. przed krzyżówką żeby zredukować bieg, to nie reaguje od razu. Czy moje problemy mogą zniknąć gdy podciągnę trochę linkę...?
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-05-30, 17:27   

A jak masz ustawiony naciąg linki?

klamka sprzęgła powinna mieć troszkę luzu, linka nie powinna być napięta i "brać" od razu.

Nie można też naciągać za dużo bo można "powiesić sprzęgło" i tarcze nie będą się "zasprzęglały" do końca :)
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
jenny
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-31, 22:15   

Przyjrzałam się bardziej problemowi w dłuższej trasie - z tego co zaobserwowałam, wychodzi na to, że dźwignia biegów się blokuje w którymś miejscu, sprawdzę dokładniej i dam znać :-)
 
 
zamorek
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-08, 18:36   

Witam,

odświeżę ten temat,mam taki sam efekt z biegami jak u ciebie,napisz do jakich doszedłaś wniosków,co należy z tym robić,u mnie głównie blokuje się między drugim a trzecim biegiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM