Wymiana tarcz sprzęgła w VT 500 |
Autor |
Wiadomość |
Wasyl [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-07-24, 23:17 Wymiana tarcz sprzęgła w VT 500
|
|
|
Witam
Czy ktoś wymieniał tarcze sprzęgła w VT 500 ?
Ja zrobiłem to dzisiaj, postępowałem "zgodnie" z serwisówką, ale nie wszystko do końca się udało. Nie wysprzęgla mi.
Na co należy zwrócić szczególną uwagę? może pomyliłem kolejność tarcz?
Regulacja naciągu linki sprzęgła nic nie dała. Przy podciąganiu się ślizagło, ale nadal nie wysprzęglało. Miał może ktoś podobny przypadek? może coś jednak przeoczyłem.
Pozdrawiam
Wasyl.
P.S. Przy sprawdzaniu czy sprzęgło się nadal ślizga, niechcący postawiłem VT 500 na koło:) (nigdy więcej takich testów) |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2007-07-26, 23:21
|
|
|
Jedna tarcza (tarcza "A") jest inna od pozostałych, zakłaasz ją na początku ale tu sie raczej nie pomyliłeś bo raczej byś ich nie złożył.
Poza tym nie wiem w czym może być problem |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
Wasyl [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-07-27, 00:20
|
|
|
Teraz na 2 tygodnie wyjeżdżam, po powrocie będę sie męczył z tym tematem, jak dojdę co było przyczyną to napiszę, żeby następni mieli łatwiej. Ale oczywiście czekam na podpowiedzi :)
Pozdrawiam
Wasyl |
|
|
|
|
cotec
Motocykl: NV 400 C 86 Juz 10 lat razem :)
Wiek: 53 Dołączył: 11 Cze 2007 Posty: 321 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2007-07-31, 22:03
|
|
|
Moze sprawdz na rysunkach w manualu jak to fabryka proponuje z tym co Ty robiles :) |
|
|
|
|
Wasyl [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-08-21, 18:46
|
|
|
cotec napisał/a: | Moze sprawdz na rysunkach w manualu jak to fabryka proponuje z tym co Ty robiles :) |
Składałem wg rysunku, ale i tak popełniłem błąd, już nawet wiem jaki, ale wstyd się przyznać :).
Pozdrawiam
Wasyl |
|
|
|
|
igner
Łukasz Beskitos :)
Motocykl: był VT 500 C 84 a teraz śmigło
Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 501 Skąd: Brześć Kujawski
|
Wysłany: 2008-05-29, 23:12
|
|
|
to odświeżę temat o tóż spotkałem dziś Tomka G z forum i oświecił mnie trochę mówiąc że sprzęgło mi się ślizga
też ostatnio coraz bardziej to jakby odczuwałem ale tylko jak mocniej odkręcałem manetkę-przy spokojnej jeździe jest ok ale już np. gdy jade na 6 i odkręcę mocno zdaża się to nagminnie i teraz moje pytanie-znalazłem w necie coś takiego link koszt tych części nie jest bardzo odstraszający i czy to jest wszystko co potrzebuję? |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-05-29, 23:58
|
|
|
Sam link bezpośrednio nie działa.. ale to za pewne po prostu tarcze sprzęgła :)
generalnie to powinny wystarczyć, ale jak już zdejmiesz dekiel to zmierz sprężyny i zobacz czy mieszczą sie w limitach serwisowych..
PS: przy wymianie pamiętaj że jedna tarcza jest inna niż reszta i ważna jest ich kolejność |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
igner
Łukasz Beskitos :)
Motocykl: był VT 500 C 84 a teraz śmigło
Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 501 Skąd: Brześć Kujawski
|
Wysłany: 2008-05-30, 14:20
|
|
|
no nie wiem właśnie czemu nie działa ten link -a działał ale nie ważne
był tam podany komplet tarcz sprzegłowych(146zł) i właśnie sprężyny-4 sztuki(40zł komplet)
powiedz mi Cezaros beskitos pomagieros -oprócz odczuwalnego ślizgania sprzegła czy nie sprawne sprzęgło może też być powodem właśnie tego że mi wyrzuca 6 bieg i zrzuca na 5 gdy mocno odkręce?myśle że chyba tak-tak teraz sobie wydedukowałem
dzięki za pomoc |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-05-30, 14:39
|
|
|
Link nie działa bo na każdym kompie inaczej zapisane są ustawienia strony,m u Ciebie byłeś zalogowany na VT500 i link działał, jak ja nie wybrałem motocykla takiego samego to link nie zadziałał. Po wyczyszczeniu ciasteczek u Ciebie też już nie działa....
Co do sprzęgła...
Moim zdaniem to że tarcze sie ślizgają to nie ma dużego wpływy na "wybijanie" biegów.
Może inaczej. Według mnie nie ma wcale. Nie znaczy to że się nie mylę w tej materii i może ktoś bardziej obeznany w budowie skrzyni sie wypowie. Ja nie miałem takiego problemu i skrzyni nie rozbierałem wiec nie mam doświadczenia..
Tłumaczę to sobie tak. Tarcze sprzęgłowe gdy są dobre to przenoszą moment poprzez warstwę cierną (docisk tarcz - takie tam sobie "zazębienie cierne").
Gdy tarcze sie zużywają, zaczynają się ślizgać po sobie przez co silnik kręci sie szybciej a moment obrotowy nie jest przenoszony na napęd w całości i wydziela sie przy tym jeszcze pewnie sporo ciepełka..
Czyli... podobny skutek osiągniemy przy jeździe na "półsprzęgle" czyż nie tak? Jeśli naciskając delikatnie sprzęgło oddalimy troszkę tarcze od siebie i odkręcimy manetkę to czy bieg "wyskoczy" ? Nie wydaje mi się.
Sprzęgło nic do tego nie ma. To wina skrzyni biegów i mechanizmu przełączającego kolejne biegi, może masz tak coś już trochę wyrobione i powstaje luz który powoduje takie zachowanie?
Może to być kwestia tego wodzika którym "zapinamy" kolejne przełożenia.
Mam nadziejjos że ten wywopdos ma w sobbie trochos z prawdos i Ci w czymś pomożżos :)
Bez Kitos ! |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
jenny [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-05-30, 16:44
|
|
|
Skoro już mowa o sprzęgle i biegach, mam problem od kilku dni. Gdy zrobiło się teraz ciepło to mam problem z redukcją biegów. Żeby zredukować muszę lekko najpierw podnieść dźwignię do góry i dopiero po tym podniesieniu zeskakuje z jednego biegu i tylko jednego, i przy każdej redukcji tak
Może to być związane ze sprzęgłem, a nie musi. Sprzęgło też cosik nawala, bo gdy je wciskam np. przed krzyżówką żeby zredukować bieg, to nie reaguje od razu. Czy moje problemy mogą zniknąć gdy podciągnę trochę linkę...? |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-05-30, 17:27
|
|
|
A jak masz ustawiony naciąg linki?
klamka sprzęgła powinna mieć troszkę luzu, linka nie powinna być napięta i "brać" od razu.
Nie można też naciągać za dużo bo można "powiesić sprzęgło" i tarcze nie będą się "zasprzęglały" do końca :) |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
jenny [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-05-31, 22:15
|
|
|
Przyjrzałam się bardziej problemowi w dłuższej trasie - z tego co zaobserwowałam, wychodzi na to, że dźwignia biegów się blokuje w którymś miejscu, sprawdzę dokładniej i dam znać |
|
|
|
|
zamorek [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-05-08, 18:36
|
|
|
Witam,
odświeżę ten temat,mam taki sam efekt z biegami jak u ciebie,napisz do jakich doszedłaś wniosków,co należy z tym robić,u mnie głównie blokuje się między drugim a trzecim biegiem. |
|
|
|
|
|