Wymiana tarcz sprzęgła w VT 500
Odpowiedz do tematu

Wasyl
[Usunięty]
: Wymiana tarcz sprzęgła w VT 500
Witam



Czy ktoś wymieniał tarcze sprzęgła w VT 500 ?

Ja zrobiłem to dzisiaj, postępowałem "zgodnie" z serwisówką, ale nie wszystko do końca się udało. Nie wysprzęgla mi.

Na co należy zwrócić szczególną uwagę? może pomyliłem kolejność tarcz?

Regulacja naciągu linki sprzęgła nic nie dała. Przy podciąganiu się ślizagło, ale nadal nie wysprzęglało. Miał może ktoś podobny przypadek? może coś jednak przeoczyłem.



Pozdrawiam



Wasyl.



P.S. Przy sprawdzaniu czy sprzęgło się nadal ślizga, niechcący postawiłem VT 500 na koło:) (nigdy więcej takich testów)

:
Jedna tarcza (tarcza "A") jest inna od pozostałych, zakłaasz ją na początku ale tu sie raczej nie pomyliłeś bo raczej byś ich nie złożył.

Poza tym nie wiem w czym może być problem

Jadę jadę na motorze...
Wasyl
[Usunięty]
:
Teraz na 2 tygodnie wyjeżdżam, po powrocie będę sie męczył z tym tematem, jak dojdę co było przyczyną to napiszę, żeby następni mieli łatwiej. Ale oczywiście czekam na podpowiedzi :)



Pozdrawiam



Wasyl

:
Moze sprawdz na rysunkach w manualu jak to fabryka proponuje z tym co Ty robiles :)

Wasyl
[Usunięty]
:
cotec napisał/a:
Moze sprawdz na rysunkach w manualu jak to fabryka proponuje z tym co Ty robiles :)




Składałem wg rysunku, ale i tak popełniłem błąd, już nawet wiem jaki, ale wstyd się przyznać :).



Pozdrawiam



Wasyl

:
to odświeżę temat o tóż spotkałem dziś Tomka G z forum i oświecił mnie trochę mówiąc że sprzęgło mi się ślizga :mrgreen:

też ostatnio coraz bardziej to jakby odczuwałem ale tylko jak mocniej odkręcałem manetkę-przy spokojnej jeździe jest ok ale już np. gdy jade na 6 i odkręcę mocno zdaża się to nagminnie i teraz moje pytanie-znalazłem w necie coś takiego link koszt tych części nie jest bardzo odstraszający i czy to jest wszystko co potrzebuję?

:
Sam link bezpośrednio nie działa.. ale to za pewne po prostu tarcze sprzęgła :)

generalnie to powinny wystarczyć, ale jak już zdejmiesz dekiel to zmierz sprężyny i zobacz czy mieszczą sie w limitach serwisowych..

PS: przy wymianie pamiętaj że jedna tarcza jest inna niż reszta i ważna jest ich kolejność

Jadę jadę na motorze...
:
no nie wiem właśnie czemu nie działa ten link -a działał ale nie ważne

był tam podany komplet tarcz sprzegłowych(146zł) i właśnie sprężyny-4 sztuki(40zł komplet)



powiedz mi Cezaros beskitos pomagieros :mrgreen: -oprócz odczuwalnego ślizgania sprzegła czy nie sprawne sprzęgło może też być powodem właśnie tego że mi wyrzuca 6 bieg i zrzuca na 5 gdy mocno odkręce?myśle że chyba tak-tak teraz sobie wydedukowałem :mrgreen:



dzięki za pomoc

:
Link nie działa bo na każdym kompie inaczej zapisane są ustawienia strony,m u Ciebie byłeś zalogowany na VT500 i link działał, jak ja nie wybrałem motocykla takiego samego to link nie zadziałał. Po wyczyszczeniu ciasteczek u Ciebie też już nie działa....



Co do sprzęgła...

Moim zdaniem to że tarcze sie ślizgają to nie ma dużego wpływy na "wybijanie" biegów.

Może inaczej. Według mnie nie ma wcale. Nie znaczy to że się nie mylę w tej materii i może ktoś bardziej obeznany w budowie skrzyni sie wypowie. Ja nie miałem takiego problemu i skrzyni nie rozbierałem wiec nie mam doświadczenia..

Tłumaczę to sobie tak. Tarcze sprzęgłowe gdy są dobre to przenoszą moment poprzez warstwę cierną (docisk tarcz - takie tam sobie "zazębienie cierne").

Gdy tarcze sie zużywają, zaczynają się ślizgać po sobie przez co silnik kręci sie szybciej a moment obrotowy nie jest przenoszony na napęd w całości i wydziela sie przy tym jeszcze pewnie sporo ciepełka..

Czyli... podobny skutek osiągniemy przy jeździe na "półsprzęgle" czyż nie tak? Jeśli naciskając delikatnie sprzęgło oddalimy troszkę tarcze od siebie i odkręcimy manetkę to czy bieg "wyskoczy" ? Nie wydaje mi się.

Sprzęgło nic do tego nie ma. To wina skrzyni biegów i mechanizmu przełączającego kolejne biegi, może masz tak coś już trochę wyrobione i powstaje luz który powoduje takie zachowanie?

Może to być kwestia tego wodzika którym "zapinamy" kolejne przełożenia.

Mam nadziejjos że ten wywopdos ma w sobbie trochos z prawdos i Ci w czymś pomożżos :)

Bez Kitos !

Jadę jadę na motorze...
jenny
[Usunięty]
:
Skoro już mowa o sprzęgle i biegach, mam problem od kilku dni. Gdy zrobiło się teraz ciepło to mam problem z redukcją biegów. Żeby zredukować muszę lekko najpierw podnieść dźwignię do góry i dopiero po tym podniesieniu zeskakuje z jednego biegu i tylko jednego, i przy każdej redukcji tak :-|

Może to być związane ze sprzęgłem, a nie musi. Sprzęgło też cosik nawala, bo gdy je wciskam np. przed krzyżówką żeby zredukować bieg, to nie reaguje od razu. Czy moje problemy mogą zniknąć gdy podciągnę trochę linkę...?

:
A jak masz ustawiony naciąg linki?

klamka sprzęgła powinna mieć troszkę luzu, linka nie powinna być napięta i "brać" od razu.

Nie można też naciągać za dużo bo można "powiesić sprzęgło" i tarcze nie będą się "zasprzęglały" do końca :)

Jadę jadę na motorze...
jenny
[Usunięty]
:
Przyjrzałam się bardziej problemowi w dłuższej trasie - z tego co zaobserwowałam, wychodzi na to, że dźwignia biegów się blokuje w którymś miejscu, sprawdzę dokładniej i dam znać :-)

zamorek
[Usunięty]
:
Witam,

odświeżę ten temat,mam taki sam efekt z biegami jak u ciebie,napisz do jakich doszedłaś wniosków,co należy z tym robić,u mnie głównie blokuje się między drugim a trzecim biegiem.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group