nie pali "na goraco" |
Autor |
Wiadomość |
robdk
Motocykl: Kawasaki EN500 Vulcan
Wiek: 54 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 173 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2016-10-27, 21:23
|
|
|
Jak Daro66, może być coś z gaźnikami, ale zajrzał bym także do zaworów - bo też jak ciepły to jak jest za mały luz to podpiera zawory i są kłopoty.
Dodatkowo wyciągnąć gaźniki, wymyć (dobrze mieć kogoś z myjką ultradźwiękową), zweryfikować poziom paliwa, stan zaworków iglicowych i regulacja z synchronizacją. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9495 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2016-10-27, 21:35
|
|
|
robdk napisał/a: | ale zajrzał bym także do zaworów - bo też jak ciepły to jak jest za mały luz to podpiera zawory i są kłopoty. |
VT750 z 85, ma hydrauliczną regulację zaworów. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
robdk
Motocykl: Kawasaki EN500 Vulcan
Wiek: 54 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 173 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2016-10-28, 07:36
|
|
|
Todek, Fakt, nie znam tego modelu ;), ale i z hydraulicznymi czasem bywa problem. |
_________________ POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk |
|
|
|
|
ttm750
Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 256 Skąd: CYPR/LIMASSOL
|
Wysłany: 2016-10-28, 17:42
|
|
|
Sprawdziłem linki od ssania jak radził marian07, ustawiłem dystans ok 10 mm(było ok 8-9) i sprawdziłem świece. Prawa swieca w tylnym cylindrze była ciemniejsza od pozostałych.
Odpalił ładnie nawet tylko na 2 świecach - prawą stronę zapomnialem założyć. Otrzymałem go do zlapania temperatury i...niestety nic.
ZZnów nie pali gorący. |
|
|
|
|
Daro66
Motocykl: Honda Shadow VT 125
Wiek: 57 Dołączył: 09 Lis 2014 Posty: 159 Skąd: Warszawa/Michałowice
|
Wysłany: 2016-10-29, 07:47
|
|
|
Wydaje mi się , że go po prostu zalewa , nadmiar paliwa spala w wydechu i stąd ten
wystrzał w tłumik . Trzeba sprawdzić gaźniki , pływak , ustawienie wysokości poziomu
paliwa , zaworek iglicowy , regulacja . |
|
|
|
|
ttm750
Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 256 Skąd: CYPR/LIMASSOL
|
Wysłany: 2016-10-29, 18:01
|
|
|
Daro66 napisał/a: |
Trzeba sprawdzić gaźniki , pływak , ustawienie wysokości poziomu
paliwa , zaworek iglicowy , regulacja . |
Wlasnie na jutro szykuje sie zeby wydlubac gaznik.
W przyszly weekend mamy tutejszy zlot choperkow i takim przecież nie pojade... |
|
|
|
|
ttm750
Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 256 Skąd: CYPR/LIMASSOL
|
Wysłany: 2016-10-29, 22:20
|
|
|
Prawdopodobnie znalazłem przyczynę. Na wstępie zdziwiło mnie ze filtr powietrza wyraźnie pachnie paliwem. Po wyjęciu gąbki walilo benzyna. Następnie po zdjęciu gazników przy spuszczaniu paliwa z komór plywakowych z pierwszej leciało i leciało. Po zdjęciu pokrywy okazało się że ostatniemu mechanikowi chyba nie bardzo podobała się uszczelka i posmarowal brzeg pokrywy czerwonym silikonem. Zrobiła się z niego taka czerwona pianka/galaretka zajmująca prawie 2/3 wysokości komory. Musiała pewnie zablokować pływak i do 1 cylindra paliwo wciąż się lało i lało. Drugi był też posmarowany ale silikon nie wlazl do środka. Po czyscilem wszystko przedmuchalem i rano będę odpalal. |
|
|
|
|
Marlboro
Tomek
Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 951 Skąd: Suskowola /WRA
|
Wysłany: 2016-10-29, 23:05
|
|
|
ttm750 napisał/a: | Prawdopodobnie znalazłem przyczynę. Na wstępie zdziwiło mnie ze filtr powietrza wyraźnie pachnie paliwem. Po wyjęciu gąbki walilo benzyna. Następnie po zdjęciu gazników przy spuszczaniu paliwa z komór plywakowych z pierwszej leciało i leciało. Po zdjęciu pokrywy okazało się że ostatniemu mechanikowi chyba nie bardzo podobała się uszczelka i posmarowal brzeg pokrywy czerwonym silikonem. Zrobiła się z niego taka czerwona pianka/galaretka zajmująca prawie 2/3 wysokości komory. Musiała pewnie zablokować pływak i do 1 cylindra paliwo wciąż się lało i lało. Drugi był też posmarowany ale silikon nie wlazl do środka. Po czyscilem wszystko przedmuchalem i rano będę odpalal. |
A czemu rano daj sąsiadom czasu |
_________________ Maruda od urodzenia |
|
|
|
|
Daro66
Motocykl: Honda Shadow VT 125
Wiek: 57 Dołączył: 09 Lis 2014 Posty: 159 Skąd: Warszawa/Michałowice
|
Wysłany: 2016-10-30, 08:27
|
|
|
ttm750 napisał/a: | Musiała pewnie zablokować pływak i do 1 cylindra paliwo wciąż się lało i lało. Drugi był też posmarowany ale silikon nie wlazl do środka. |
Czyli jest przyczyna - za wysoki poziom paliwa i go po prostu zalewało |
|
|
|
|
ttm750
Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 256 Skąd: CYPR/LIMASSOL
|
Wysłany: 2016-10-30, 12:21
|
|
|
No i jak to się mówi - dupa Jasiu karuzela. Niby zapala ciepły ale po dluugim kreceniu. Wyjme jeszcze raz gaznik i sprawdzę ponownie.
Chciałem sprawdzić też zapłon i tu mam pytanie - w manualu piszą że 1cewka ma mieć oporność 2. 5 a tylna 48. Czy to u mnie jest coś nie tak czy w manualu jest błąd? Mam 4 cewki z 2 motorów i wszystkie maja 2.9. |
|
|
|
|
Marcin Racibory
Marcin
Motocykl: Honda Shadow VT500C 1985 vt 1100 z1988
Wiek: 53 Dołączył: 22 Sty 2009 Posty: 553 Skąd: Nowe Racibory
|
Wysłany: 2016-10-30, 13:48
|
|
|
Ja miałem podobny objaw w mojej vt500. Paliła na zimno bez problemu , a na ciepło były problemy. Pewnego dnia po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie zapaliła sie żadna kontrolka.
Po badaniach doszedłem do tego , że całkiem wysypały się wypalone styki w stacyjce.
Po jej wymianie problem ustąpił. |
_________________ Ze mną jak z dzieckiem.
Za rączkę i na piwo. |
|
|
|
|
Rurek
Motocykl: ;)
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 408 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-10-30, 15:36
|
|
|
Marcin Racibory napisał/a: | Ja miałem podobny objaw w mojej vt500. Paliła na zimno bez problemu , a na ciepło były problemy. Pewnego dnia po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie zapaliła sie żadna kontrolka.
Po badaniach doszedłem do tego , że całkiem wysypały się wypalone styki w stacyjce.
Po jej wymianie problem ustąpił. |
Miałem taką samą sytuację w VTX 1800 , tylko poprzepalane były w starcie
I wymiana stycznika. |
|
|
|
|
ttm750
Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 256 Skąd: CYPR/LIMASSOL
|
Wysłany: 2016-10-30, 22:40
|
|
|
wydlubalem dzisiaj ponownie gaznik i przy spuszczaniu paliwa okazalo sie ze w jednej komorze bylo 25 a w drugiej 30cm szesc paliwa. Czyli znow sie opił.
sprawdzilem zaworki iglicowe i jeden na pewno sie nie domykal. Wczoraj sprawdzalem i wydawalo sie ze dziala a dzis wyszlo ze jednak nie. Sprawdzilem poziom paliwa jeszcze raz - ustawilem na ok 7 mm , poczyscilem iglicowki,(teraz zamykaja na pewno) przedmuchalem wszystko ponownie i zobaczymy jutro jak bedzie sobie burczal.
Przy okazji sprawdzalem zaplon i tu mam pytanie do madrzejszych ode mnie - czy cewki zaplonowe maja miec caly czas zasilanie na jednym konektorze? Na jednym wtyku kazda z nich ma zasilanie ale podczas krecenia rozrusznikiem wygladalo jakby probowka leciutko chciala migac i zastanawiam sie czy moze tez to nie jest problemem? |
|
|
|
|
Trom
Tomek
Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 2618 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2016-10-31, 10:59
|
|
|
Daro66 napisał/a: | Nie żebym się na tym znał , ale tego typu objawy w pojazdach z układem zasilania gaźnikowym świadczyły o kłopotach z zaworkiem iglicowym lub dziurawym pływaku - ... |
Czyli jednak |
_________________ Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!! |
|
|
|
|
ttm750
Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 256 Skąd: CYPR/LIMASSOL
|
Wysłany: 2016-10-31, 14:01
|
|
|
Trom napisał/a: |
Czyli jednak |
No - ale dzisiaj rano odpaliłem, zagrzalem i 4razy zagadal bez marudzenia. Czyli chyba jest juz ok. Jak wrócę z roboty poskladam siedzenia i - w drogę na testy. |
|
|
|
|
|