"miękki" przód VT 750 rc50 |
Autor |
Wiadomość |
maxshadow [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-05-05, 09:17 "miękki" przód VT 750 rc50
|
|
|
witam
mam wrażenie, że moje przednie "zawieszenie" jest nieco za miekkie
zdarza się, że dobija co mnie doprowadza do szału !
czy ktoś z Was może polecić jakąś metodę ? wymiana oleju ???
przy okazji byłbym wdzięczny za wskazanie kogoś uczciwego w małopolsce kto móggłby to zrobic SERWIS omijam szerokim łukiem ....nie lubie jak ktos pod pozorem naprawiania niszczy ! |
|
|
|
|
Dziki
Adam
Motocykl: VT 1100 C2 Sabre'04
Wiek: 43 Dołączył: 29 Lip 2008 Posty: 445 Skąd: Białystok
|
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
|
|
|
|
maxshadow [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-05-05, 10:00 a czy istnieje jakas instrukcja jak to zrobić samemu ?
|
|
|
a czy istnieje jakas instrukcja jak to zrobić samemu ? |
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
|
|
|
|
intruz
Motocykl: Sabre 1100
Wiek: 49 Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-05-05, 12:43
|
|
|
do dopompowania potrzebujesz poza pompką dokładny manometr - najlepiej elektroniczny, tylko czy twoja honda ma faktycznie pompowne lagi z przodu? Co do oleju to wymiana na gęściejszy może pomóc. Jeszcze wiecej dałoby zastosowanie twardszych sprężyn, np.firmy progressive suspension- dobre, tanie i sprawdzone. Gdybys potrzebował pomocy, to ja sie zajmuję takimi wymianami. |
|
|
|
|
zizi 61
Motocykl: honda Shadow VT 750 C2 RC44 03
Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 344 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2010-05-05, 14:46
|
|
|
dołączę się do tematu właśnie wróciłem z pierwszej wiekszej wycieczki na mojej ukochanej Hance i zauważyłem że na podłużnych wybojach, na z frezowanej nawierzchni lub w koleinach mam problem z sterownością motoru trwa to ułamek sekundy ale parę razy poważnie sie wystraszyłem tym bardziej , że jechałem z plecaczkiem co jest powodem tego czy nie aby za miękkie zawieszenie przodu o czy wyżej lub coś innego |
_________________ zizi http://forum-lines.ru/rez/ab202319.gif
Żyje się za pieniądze,
ale nie należy żyć dla pieniędzy. |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-05-05, 14:55
|
|
|
zizi 61 napisał/a: | dołączę się do tematu właśnie wróciłem z pierwszej wiekszej wycieczki na mojej ukochanej Hance i zauważyłem że na podłużnych wybojach, na z frezowanej nawierzchni lub w koleinach mam problem z sterownością motoru trwa to ułamek sekundy ale parę razy poważnie sie wystraszyłem tym bardziej , że jechałem z plecaczkiem co jest powodem tego czy nie aby za miękkie zawieszenie przodu o czy wyżej lub coś innego |
Nic nowego ...każdy tak ma |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
intruz
Motocykl: Sabre 1100
Wiek: 49 Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-05-05, 14:56
|
|
|
zizi 61 napisał/a: | dołączę się do tematu właśnie wróciłem z pierwszej wiekszej wycieczki na mojej ukochanej Hance i zauważyłem że na podłużnych wybojach, na z frezowanej nawierzchni lub w koleinach mam problem z sterownością motoru trwa to ułamek sekundy ale parę razy poważnie sie wystraszyłem tym bardziej , że jechałem z plecaczkiem co jest powodem tego czy nie aby za miękkie zawieszenie przodu o czy wyżej lub coś innego |
To całkiem normalne zachowanie przedniego zawieszenia, które w naszych motocyklach jest zbyt miękkie. Trzeba unikać zfrezowanych fragmentów jezdni, łączenia łat , szczelin itp, bo one mogą "pociągnąć" koło w innym kierunku niż chciałbyś jechać... |
|
|
|
|
Sowa
SOWA
Motocykl: GS 1150 ADV -dr 650 SE
Wiek: 50 Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 1287 Skąd: warszawa\suwałki
|
Wysłany: 2010-05-05, 22:43
|
|
|
intruz napisał/a: | zizi 61 napisał/a: | dołączę się do tematu właśnie wróciłem z pierwszej wiekszej wycieczki na mojej ukochanej Hance i zauważyłem że na podłużnych wybojach, na z frezowanej nawierzchni lub w koleinach mam problem z sterownością motoru trwa to ułamek sekundy ale parę razy poważnie sie wystraszyłem tym bardziej , że jechałem z plecaczkiem co jest powodem tego czy nie aby za miękkie zawieszenie przodu o czy wyżej lub coś innego |
To całkiem normalne zachowanie przedniego zawieszenia, które w naszych motocyklach jest zbyt miękkie. Trzeba unikać zfrezowanych fragmentów jezdni, łączenia łat , szczelin itp, bo one mogą "pociągnąć" koło w innym kierunku niż chciałbyś jechać... |
Znaczy się motor ma nie opuszczać salonu - bo w naszym kraju innych dróg BRAK |
_________________ nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą
ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-05-05, 23:03
|
|
|
jarek73 napisał/a: | intruz napisał/a: | zizi 61 napisał/a: | dołączę się do tematu właśnie wróciłem z pierwszej wiekszej wycieczki na mojej ukochanej Hance i zauważyłem że na podłużnych wybojach, na z frezowanej nawierzchni lub w koleinach mam problem z sterownością motoru trwa to ułamek sekundy ale parę razy poważnie sie wystraszyłem tym bardziej , że jechałem z plecaczkiem co jest powodem tego czy nie aby za miękkie zawieszenie przodu o czy wyżej lub coś innego |
To całkiem normalne zachowanie przedniego zawieszenia, które w naszych motocyklach jest zbyt miękkie. Trzeba unikać zfrezowanych fragmentów jezdni, łączenia łat , szczelin itp, bo one mogą "pociągnąć" koło w innym kierunku niż chciałbyś jechać... |
Znaczy się motor ma nie opuszczać salonu - bo w naszym kraju innych dróg BRAK |
Jarek no co Ty... W naszych nie jest za miękkie przecież
Sądząc po Twoich uszczelniczach to za twarde |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
maxshadow [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-05-06, 08:02 ?????
|
|
|
nie wiem co tam można pompować :) wole zmienic olej na 20 tylko nie wiem gdzie mam śrube spustową
nie chce mi sie całych lag wykrecac ! |
|
|
|
|
Rafal
Motocykl: VTX 1800 S Retro 02; BMW K1200 GT 07
Wiek: 54 Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 114 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2010-05-06, 10:42
|
|
|
Ja podążając za radą Jarka73 (patrz przywołany wyżej temat) zmieniłem w swojej VT 750 C2 olej z 10w na 20w i jest kolosalna róznica. Przód juz nie dobija i moto jedzie dużo stabilniej na wybojach.
Nie bylo wcale potrzeby wkladać dodatkowych tulejek dystansowych |
|
|
|
|
Rafal
Motocykl: VTX 1800 S Retro 02; BMW K1200 GT 07
Wiek: 54 Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 114 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2010-05-06, 10:46
|
|
|
Nie odkręcaj śrub spustowych w dole lag, bo będziesz miał problem z ich dokręceniem
Ten problem juz opisywany na tym forum , bo sam go doswiadczyłem
Zdejmij koło z błotnikiem i wyciągnij lagi z półki aby zlać olej górą. Całą operacja zajmie ci może 2 godziny |
|
|
|
|
|