usztywnienie lag |
Autor |
Wiadomość |
Sowa
SOWA
Motocykl: GS 1150 ADV -dr 650 SE
Wiek: 50 Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 1286 Skąd: warszawa\suwałki
|
Wysłany: 2007-08-24, 13:07 usztywnienie lag
|
|
|
wszystkim użytkownikom hondy shadow polecam usztywnienie przodu w swoim motocyklu. Ja w cwojej C-2 zmieniłem olej z 10w na 20w włożyłem dodatkowo tuleje 2,5cm by zwiększyć napięcie sprężyny i teraz to jest TO . nie ucieka na tarce i nie dobija prowadzi się zupełnie inaczej i nie zbija kręgosłupa na dołach |
_________________ nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą
ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami |
|
|
|
|
sztywny
czerwona gałeczka
Motocykl: vtx 1800c
Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 327 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-08-27, 10:59
|
|
|
napisz jeszcze ile kosztuja te tuleje |
_________________ .......motór nie umiera nigdy, motór jest wieczny..... |
|
|
|
|
Sowa
SOWA
Motocykl: GS 1150 ADV -dr 650 SE
Wiek: 50 Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 1286 Skąd: warszawa\suwałki
|
Wysłany: 2007-08-27, 22:50
|
|
|
sztywny-zależy jaką wódkę pije tokarz i jakie masz z nim kontakty-mi wyrwał 20zł ale szczęścia dał TYLE |
_________________ nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą
ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami |
|
|
|
|
sztywny
czerwona gałeczka
Motocykl: vtx 1800c
Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 327 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-08-27, 22:58
|
|
|
Moj tokarz pije chyba taka sama wodke jak twoj, albo nawet troche slabsza, bo tez niewiele sobie liczy za robote, a juz co nieco mi dotaczal |
_________________ .......motór nie umiera nigdy, motór jest wieczny..... |
|
|
|
|
wiszyd [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-08-28, 07:54
|
|
|
Witam, jestem posiadaczem VT600 i moe lagi też dobijają niemiłosiernie, czy taką samą tuleję mogę do nie zamontować, czy raczej trochę krótszą? Pozdro! |
|
|
|
|
Sowa
SOWA
Motocykl: GS 1150 ADV -dr 650 SE
Wiek: 50 Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 1286 Skąd: warszawa\suwałki
|
Wysłany: 2007-08-28, 08:31
|
|
|
myślę że tuleja od 2-do 4 cm i olej 20 zależy jaki komfort lubisz ale olej wymień na gęstszy koniecznie prowadzenie się poprawia -jak u mnie o 200% |
_________________ nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą
ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami |
|
|
|
|
wiszyd [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-08-28, 12:27
|
|
|
Wielkie dzięki! Muszę tylko pobrać wymiary i lecę do tokarza |
|
|
|
|
Lbzdz
zasadniczo - Kicia
Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44 Dołączył: 24 Cze 2007 Posty: 813 Skąd: Bukowiec (Łódź)
|
Wysłany: 2007-10-18, 17:27
|
|
|
Będę w zimowe wieczory rozkręcał przód więc z pewnością dostawię takie tuleje aby nieco utwardzić przód. Zastanawiam się jednak nad progresywnymi sprężynami ale to już chyba inny kaliber kosztów. Ktoś ma jakieś doświadczenie na ten temat? |
_________________ Live FREE or DIE !!!
www.horseteam.info |
|
|
|
|
Dziubek
Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 613 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2007-10-18, 17:54
|
|
|
Wymieniałem w Wirówce 1100 ,efekt bardzo zadawalający, a tam jeszcze miekcej niz w Shadole .Koszt ok 100 Euro za 2 szt. |
|
|
|
|
maly_tomi
dr inż. Klapek
Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 1163 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-03-08, 21:45
|
|
|
Rozebrałem swoje lagi w celu wymiany oleju i mam problem. Dysponuje tylko serwisowka do 97roku nie obejmującą mojego modelu.
Wyjelem lagi z motoru, odkręciłem górny kapselek, zlałem przezeń cały olej, wlałem nowy po 480ccm na lagę i poziomy w obu lagach nie są równe. Zostawić tak czy zlać olej jeszcze raz i sprobować zalać od nowa?
Lagi sie odpowietrza? jeśli tak to jak?
U mnie sprężyny były włożone gęstsza strona do dołu? Nie powinno być odwrotnie (w serwisowce mam tylko jeden marny obrazek tego po którym nie jestem w stanie tego na 100% stwierdzić)? |
_________________ Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650
Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure |
|
|
|
|
lelumboss
<lelum>
Motocykl: nie mam bo jestem biedakiem materialnym
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 1014 Skąd: StrzelceOp-Warszawa
|
Wysłany: 2008-03-08, 22:55 Re: usztywnienie lag
|
|
|
jarek73 napisał/a: | wszystkim użytkownikom hondy shadow polecam usztywnienie przodu w swoim motocyklu. Ja w cwojej C-2 zmieniłem olej z 10w na 20w włożyłem dodatkowo tuleje 2,5cm by zwiększyć napięcie sprężyny i teraz to jest TO . nie ucieka na tarce i nie dobija prowadzi się zupełnie inaczej i nie zbija kręgosłupa na dołach |
siema. ja wlałem 30W na tulejami o których mówiłeś Jarek u chłopaków z Bosa sie zastanawiam zobaczę jak sie będzie "mała " sprawować tulejki zawsze mogę dołożyć |
_________________ Dlaczego niektórzy mają tak wyj.....e ??? |
|
|
|
|
Lbzdz
zasadniczo - Kicia
Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44 Dołączył: 24 Cze 2007 Posty: 813 Skąd: Bukowiec (Łódź)
|
Wysłany: 2008-03-10, 14:14
|
|
|
maly_tomi napisał/a: | Rozebrałem swoje lagi w celu wymiany oleju i mam problem. Dysponuje tylko serwisowka do 97roku nie obejmującą mojego modelu.
Wyjelem lagi z motoru, odkręciłem górny kapselek, zlałem przezeń cały olej, wlałem nowy po 480ccm na lagę i poziomy w obu lagach nie są równe. Zostawić tak czy zlać olej jeszcze raz i sprobować zalać od nowa?
Lagi sie odpowietrza? jeśli tak to jak?
U mnie sprężyny były włożone gęstsza strona do dołu? Nie powinno być odwrotnie (w serwisowce mam tylko jeden marny obrazek tego po którym nie jestem w stanie tego na 100% stwierdzić)? |
Lag się nie odpowietrza. Poziom oleju powinien być równy w obu lagach. Mierzy się go na wciśniętej ladze bez spręzyny, tylejki i podkładek. (u mnie było chyba za 2 cale lub cm z czymś od górnej krawędzi lagi do lustra oleju). Sprężyny winny być włożone gęstymi zwojami do góry. |
_________________ Live FREE or DIE !!!
www.horseteam.info |
|
|
|
|
maly_tomi
dr inż. Klapek
Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 1163 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-03-10, 14:23
|
|
|
Dzieki wiekie. Czyli musze jeszcze raz zlac olej i wlac go od nowa i odwrocic sprezyny... nie wiem co za patalach je wczesniej skladal. Mam nadzieje, ze tylko sprezyny sa odrwocone, i nic wiecej w tych lagach nie jest namieszane.
Ostatnie pytanko. Ma to znaczenie czy zlewam olej przez śrubkę u dołu lagi, czy przez gore po wyjęciu tulejki i sprężyny ? |
_________________ Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650
Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure |
|
|
|
|
Lbzdz
zasadniczo - Kicia
Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44 Dołączył: 24 Cze 2007 Posty: 813 Skąd: Bukowiec (Łódź)
|
Wysłany: 2008-03-10, 15:23
|
|
|
Odkręć górny kapsel, wyjmij tulejkę dystansową, podkładkę i spręzynę (nie musisz zlewać oleju) i zmierz poziom lustra oleju do górnej krawędzi lagi (wciśniętej!!!). W obu lagach musi być równy poziom (nie pamiętam tylko czy musi to być ok 2,5 cm czy 2,5 cala, Rufi ma moją serwisówkę więc nie sprawdzę). jeśli uzupełnisz olej wyciśnij lagę włóż spręzynę, podkładkę i tulejkę z zakręć kapsel. powinno chodzić płynnie, nie stukać to będzie ok.
Olej jaki? mam nadzieję ze gęsty!! (co najmiej 15W, a podobno 20 a nawet 30W jest ok - lellumboss to podobno zalał - ja mam 15W i dodatkową podkładkę przy kapslu - przejechałem tylko na razie 160 km ale jest co najmniej o niebo lepiej niż przed remontem.) |
_________________ Live FREE or DIE !!!
www.horseteam.info |
|
|
|
|
maly_tomi
dr inż. Klapek
Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 1163 Skąd: Otwock
|
|
|
|
|
|