/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
znikł prąd..
Autor Wiadomość
jurbassteck
[Usunięty]

Wysłany: 2010-06-12, 20:28   znikł prąd..

Miałem dziś nieprzyjemność doświadczenia braku prądu w moto.

Jechałem ze słuszną prędkością, gdy nagle wyłączyły się kontrolki, moto zgasł, tak jakby ktoś niewidzialną ręką wyłączył stacyjkę.

Po przyjściu (targanie moto 6km) do domu sprawdziłem (rozebrałem stacyjkę), sprawdziłem akumulator (13V), ale dalej nie chciał odpalić.

Po jakimś czasie (ok 2h) aku zupełnie się wyładował, a podłączenie dodatkowego akumulatora z auta nie dało rezultatów, moto nawet nie zaświecił.

Przy okazji przeczyściłem wszystkie dostępne styki, sprawdziłem bezpieczniki, te przy kierownicy, chyba, że są jeszcze jakieś inne.

O co chodzi???

Niestety nie znalazłem odpowiedzi na forum na moje pytanie.

Z góry dzięki za wszelaką pomoc.
 
 
markiz70 


Motocykl: VT750 DCB 2003 Spirit ,WSK M06B3 1972 awo S
Wiek: 54
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 4158
Skąd: Sztum-Malbork
Wysłany: 2010-06-12, 20:33   

Miałeś napiecie na tych bezpiecznikach przy zegarach?Jeśli nie to masz jeszcze główny bezpiecznik przy akumulatorze
_________________
motocykle to nie wszystko-liczy się pasja

CrusaderRider
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2010-06-12, 20:38   

Pod siedzeniem, lub pod boczkiem, przy aku jest taki przekaźnik "Starter motor relay", a przy nim bezpiecznik 30 A. Sprawdź go. :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
jurbassteck
[Usunięty]

Wysłany: 2010-06-12, 20:44   

Napięcia nie miałem w zasadzie nigdzie, ale zaraz podejdę i sprawdzę ten duży bezpiecznik.
 
 
jurbassteck
[Usunięty]

Wysłany: 2010-06-12, 21:09   

Niestety nie znalazłem bezpiecznika..

Nad akumulatorem jest taki walec do którego idzie "plus", a obok, po prawej stronie aku czarna kostka z trzema pinami, nic innego tam nie ma oprócz kostek i regulatora napięcia (tak mi się wydaje), przynajmniej nic innego nie znalazłem... :(
 
 
markiz70 


Motocykl: VT750 DCB 2003 Spirit ,WSK M06B3 1972 awo S
Wiek: 54
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 4158
Skąd: Sztum-Malbork
Wysłany: 2010-06-12, 21:25   

bezpiecznik jest o ile pamiętam w rzedzie kostek na obejmie akumulatora.Jakby na uchwycie obejmujacy akumulator
_________________
motocykle to nie wszystko-liczy się pasja

CrusaderRider
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2010-06-12, 21:26   

jurbassteck napisał/a:
Niestety nie znalazłem bezpiecznika..

Nad akumulatorem jest taki walec do którego idzie "plus", a obok, po prawej stronie aku czarna kostka z trzema pinami, nic innego tam nie ma oprócz kostek i regulatora napięcia (tak mi się wydaje), przynajmniej nic innego nie znalazłem... :(




No i zapewne to jest to czego szukasz, taki metalowy walec, z plastikową "przykrywką", do którego dochodzi + z aku, i idzie dalej do rozrusznika. Do tego "walca" powinna też dochodzić wiązka przewodów w kolorach czerwonym, zielono-czerwonym, czerwono-żółtym i czerwono-białym. Tam przy tych przewodach powinien być ten bezpiecznik. Poszukaj dobrze. :lol: Może on być przy tym walcu, albo gdzieś w pobliżu. :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
jurbassteck
[Usunięty]

Wysłany: 2010-06-12, 21:46   

Wszystko się zgadza, są wiązki, ale nie ma niczego, co by w jakikolwiek sposób przypominało bezpiecznik. Tylko przewody w czarnej owijce.

W rzędzie kostek przed aku też nie ma, chyba, że ten bezpiecznik jest jakiś niestandardowy i nie potrafię go zauważyć.

Jutro wrzucę zdjęcie.
Ostatnio zmieniony przez jurbassteck 2010-06-12, 21:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2010-06-12, 21:53   

jurbassteck napisał/a:
Wszystko się zgadza, są wiązki, ale nie ma niczego, co by w jakikolwiek sposób przypominało bezpiecznik. Tylko przewody w czarnej owijce.




Do tego bezpiecznika powinien dochodzić z jednej strony czerwony przewód, z tej wiązki, a z drugiej czerwono-biały. :lol: Szukaj, on tam musi być. :lol:

W nowszych moto /86-87/ ten bezpiecznik znajduje się w tej plastikowej pokrywce tego walca, od góry, pod taka gumowa osłoną. :lol: Sprawdź, może masz nowszy przekaźnik rozrusznika. :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
markiz70 


Motocykl: VT750 DCB 2003 Spirit ,WSK M06B3 1972 awo S
Wiek: 54
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 4158
Skąd: Sztum-Malbork
Wysłany: 2010-06-12, 22:06   

Todek napisał:
Cytat:
plastikowej pokrywce tego walca, od góry, pod taka gumowa osłoną.
Tak wlaśnie u ciebie też będzie
_________________
motocykle to nie wszystko-liczy się pasja

CrusaderRider
 
 
 
jurbassteck
[Usunięty]

Wysłany: 2010-06-12, 22:09   

Zlokalizowałem idąc kolorami przewodów.

Przekaźnik jest starego typu, a bezpiecznik znajduje się na opasce akumulatora w takiej czarnej skrzynce 1,5x1,5x5cm. Nigdy bym nie wpadł na to, że to to, gdyby nie napis wewnątrz 30A. ten bezpiecznik to kawałek blaszki połączony śrubkami, ale widać, że oryginalny, blaszka się rozsypała przy dotknięciu ręki.

Niestety wymienię całość razem z gniazdem dopiero w tygodniu...

Teraz pozostaje kwestia - dlaczego się przepalił?
 
 
markiz70 


Motocykl: VT750 DCB 2003 Spirit ,WSK M06B3 1972 awo S
Wiek: 54
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 4158
Skąd: Sztum-Malbork
Wysłany: 2010-06-12, 22:16   

Jeśli był to jeszcze fabryczny z roku 1983......
_________________
motocykle to nie wszystko-liczy się pasja

CrusaderRider
 
 
 
senda 


Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 1555
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-12, 22:18   

jurbassteck napisał/a:
Zlokalizowałem idąc kolorami przewodów.

Przekaźnik jest starego typu, a bezpiecznik znajduje się na opasce akumulatora w takiej czarnej skrzynce 1,5x1,5x5cm. Nigdy bym nie wpadł na to, że to to, gdyby nie napis wewnątrz 30A. ten bezpiecznik to kawałek blaszki połączony śrubkami, ale widać, że oryginalny, blaszka się rozsypała przy dotknięciu ręki.

Niestety wymienię całość razem z gniazdem dopiero w tygodniu...

Teraz pozostaje kwestia - dlaczego się przepalił?


Dlaczego się przepalił to muszisz szukać po obwodach po kolei...



Weź dwa kawałki przewodu z konektorami na końcach po jednej stronie i podkręć stroną bez konektrów do śrub zamiast "blaszki". W konektory idealnie można włożyć zwykłe bezpieczniki samopchodowe.

Wywal na początek wszystkie bezpieczniki obwodów (najprawdopodobniej puszka pod kanapą jest)

Następnie w konektory zapakuj bezpiecznik samochodowy 10 -15 A i przekęć stacyjkę ...

Jeżeli wszystko będzie OK to wkłądaj po kolei bezpieczniki.

Opcje są dwie:

1) Wkłądając bezpieczniki w kóncu trafisz obwód który "wali"

2) Mało prawdopodobne ale... - Nic się nie dzieje tylko coś było z głównym bezpiecznikiem nie tak i się już po 27 latach "skończył" :mrgreen:
_________________
Nawrót choroby! :)
 
 
 
jurbassteck
[Usunięty]

Wysłany: 2010-06-12, 22:40   

Cytat:
Nic się nie dzieje tylko coś było z głównym bezpiecznikiem nie tak i się już po 27 latach "skończył" :mrgreen:


Fakt :)

Przy okazji okazało się, że miałem niedobory elektrolitu w jednej celi, więc uzupełniłem czem prędzej wodą destylowaną.

Jutro będę walczył dalej :)

Acha, puszka bezpieczników jest przy stacyjce na kierownicy.

Dzięki za pomoc :)
 
 
senda 


Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 1555
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-12, 22:45   

Możliwe że przy stacyjce...

Ja miałem VF z tego rocznika, "budy" sa bliźniacze, a silniki inne :-)

W VF'ce były pod kanapą i dlatego napisałem że prawdopodobnie...
_________________
Nawrót choroby! :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM