Zamknięty przez: Cezar 2009-02-12, 14:43 |
Różna odległość między oponą a ramieniami wahacza. ?? |
Autor |
Wiadomość |
Tom [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-02-25, 22:10 Różna odległość między oponą a ramieniami wahacza. ??
|
|
|
Witam,
niedawno kupiłem VT500C, trochę pojeździłem i wszystko do tej pory wydaje się w porządku, ale dopiero teraz zauważyłem że odstępy między oponą a wahaczem z tyłu są różne, tzn. z prawej strony między wahaczem a oponą jest ok. 2cm, a od strony wału są to milimetry. Proszę o informację czy tak jest w tych motocyklach czy koło jest przekoszone czy też jest jakaś regulacja o której nic nie wiem. Opona ma wymiary 130/90-16 także standardowa.
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Cezar 2009-02-12, 14:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Dziubek
Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 613 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2008-02-25, 22:19
|
|
|
W 1100 to standard.
U Ciebie pewnie też |
|
|
|
|
Rocker
Motocykl: FLHR
Wiek: 43 Dołączył: 07 Sty 2008 Posty: 266 Skąd: Dobrodzień
|
Wysłany: 2008-02-26, 07:24
|
|
|
Ale też pewnie z prawej wahacz jest węższy niż wał. Muszę zobaczyć jak to jest w mojej.
Pozdro |
|
|
|
|
igner
Łukasz Beskitos :)
Motocykl: był VT 500 C 84 a teraz śmigło
Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 501 Skąd: Brześć Kujawski
|
Wysłany: 2008-02-26, 08:53
|
|
|
nie panikuj standard-a raczej złudzenie że koło jedzie krzywo-wał jest szerszy od wachacza i dlatego tak Ci sie wydaje |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-02-26, 11:20
|
|
|
Opona jest blisko kardana. To normalne.. Jak pisał Mateusz. Zdarza się tak z nowymi oponami Maxxissa że zaczynają trzeć o kardan.
Pozdrawiam |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2008-02-26, 12:17 Re: tego jeszcze nie było
|
|
|
Tom napisał/a: | Witam,
niedawno kupiłem VT500C, trochę pojeździłem i wszystko do tej pory wydaje się w porządku, ale dopiero teraz zauważyłem że odstępy między oponą a wahaczem z tyłu są różne, tzn. z prawej strony między wahaczem a oponą jest ok. 2cm, a od strony wału są to milimetry. Proszę o informację czy tak jest w tych motocyklach czy koło jest przekoszone czy też jest jakaś regulacja o której nic nie wiem. Opona ma wymiary 130/90-16 także standardowa.
Pozdrawiam |
Na wszelki wypadek spuść z tylnej opony powietrze do końca i napompuj raz jeszcze ... opona troszeczkę zmieni ułożenie Nie przemieści się tylko raczej zmieni się jej odkształcenie. Ale i tak opona jest bardzo blisko wału. |
|
|
|
|
igner
Łukasz Beskitos :)
Motocykl: był VT 500 C 84 a teraz śmigło
Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 501 Skąd: Brześć Kujawski
|
Wysłany: 2008-02-26, 14:23
|
|
|
no właśnie Mateusz słyszałem o Maxxisach ale nie rozumie tego-co zmieni spuszczenie powietrza?kształt się zmieni-ciężko mi jakoś w to uwierzyć?Tobie też tarła?tą czynność zrobić od razu czy dopiero wtedy gdy zauważę że trze o kardan? |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2008-02-26, 14:53
|
|
|
igner napisał/a: | no właśnie Mateusz słyszałem o Maxxisach ale nie rozumie tego-co zmieni spuszczenie powietrza?kształt się zmieni-ciężko mi jakoś w to uwierzyć?Tobie też tarła?tą czynność zrobić od razu czy dopiero wtedy gdy zauważę że trze o kardan? |
To nie tylko o Maxissach ... opona stale napompowana zaczyna delikatnie "rozchodzić się" na boki - jest to jednak inny układ kordu niż w samochodach. W momencie zejścia ciśnienia całkowicie opona "wraca" do swoich kształtów fabrycznych. Ponowne napompowanie po chwili (ja u siebie odczekałem dwa papierosy ) pozwala zauważyć różnicę Info od wulkanizatora W moim wypadku faktycznie zadziałało ... a to, kiedy spuścisz powietrze zależy tylko i wyłącznie od Ciebie Aczkolwiek chyba nie warto czekać, aż zacznie trzeć |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2008-02-26, 17:11 Re: tego jeszcze nie było
|
|
|
Tom napisał/a: | ale dopiero teraz zauważyłem że odstępy między oponą a wahaczem z tyłu są różne, tzn. z prawej strony między wahaczem a oponą jest ok. 2cm, a od strony wału są to milimetry. | Podejrzałem u siebie i potwierdzam:
TTTM (Ten Typ Tak Ma) |
|
|
|
|
Rocker
Motocykl: FLHR
Wiek: 43 Dołączył: 07 Sty 2008 Posty: 266 Skąd: Dobrodzień
|
Wysłany: 2008-02-26, 17:35
|
|
|
Mam pomysła, a może by tak zmierzyć odległość opony od amortyzatorów po obu stronach? |
|
|
|
|
igner
Łukasz Beskitos :)
Motocykl: był VT 500 C 84 a teraz śmigło
Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 501 Skąd: Brześć Kujawski
|
Wysłany: 2008-02-26, 21:12
|
|
|
dzięki wielkie Mateusz za oświecenie-pytałem bo pierwszy raz słyszę o takim czymś
ale mam nadzieje że nie trzeba tej czynności wykonywać co chwile bo zacznę pompkę ze sobą wozić |
|
|
|
|
Dziubek
Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 613 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2008-02-26, 21:23
|
|
|
igner napisał/a: | dzięki wielkie Mateusz za oświecenie-pytałem bo pierwszy raz słyszę o takim czymś
ale mam nadzieje że nie trzeba tej czynności wykonywać co chwile bo zacznę pompkę ze sobą wozić |
Po kazdym przypaleniu kapcia |
|
|
|
|
cotec
Motocykl: NV 400 C 86 Juz 10 lat razem :)
Wiek: 53 Dołączył: 11 Cze 2007 Posty: 321 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2008-02-26, 23:32
|
|
|
Ba... sam sie kiedys zestresowalem na ten widok pamietam dobrze... |
|
|
|
|
Tom [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-02-27, 08:27
|
|
|
dzięki za zainteresowanie tematem
Pójdę za radą Mateusza, może trochę się zwiększy ta odległość, bo rzeczywiście już prawie trze opona.
pozdrawiam |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2008-02-27, 09:21
|
|
|
igner napisał/a: | dzięki wielkie Mateusz za oświecenie-pytałem bo pierwszy raz słyszę o takim czymś
ale mam nadzieje że nie trzeba tej czynności wykonywać co chwile bo zacznę pompkę ze sobą wozić |
Raz na pół roku przez pierwszy rok ... później guma już powoli zaczyna tracić swoją elastyczność i jak raz na rok taki zabieg zrobisz to będzie ok. Pamiętaj tylko, że wszystko zależy od opony - równie dobrze Twój Maxxis może nie robić takich "sztuczek" Podobne "numery" potrafią wykręcać nówki Dunlopy - niestety za cholerę nie mogę sobie przypomnieć modelu I tez tylko w pierwszym roku użytkowania nowej opony |
|
|
|
|
|