Różna odległość między oponą a ramieniami wahacza. ??
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

Tom
[Usunięty]
: Różna odległość między oponą a ramieniami wahacza. ??
Witam,

niedawno kupiłem VT500C, trochę pojeździłem i wszystko do tej pory wydaje się w porządku, ale dopiero teraz zauważyłem że odstępy między oponą a wahaczem z tyłu są różne, tzn. z prawej strony między wahaczem a oponą jest ok. 2cm, a od strony wału są to milimetry. Proszę o informację czy tak jest w tych motocyklach czy koło jest przekoszone czy też jest jakaś regulacja o której nic nie wiem. Opona ma wymiary 130/90-16 także standardowa.

Pozdrawiam

Ostatnio zmieniony przez Cezar 2009-02-12, 14:43, w całości zmieniany 1 raz
:
W 1100 to standard.

U Ciebie pewnie też

:
Ale też pewnie z prawej wahacz jest węższy niż wał. Muszę zobaczyć jak to jest w mojej.



Pozdro

:
nie panikuj standard-a raczej złudzenie że koło jedzie krzywo-wał jest szerszy od wachacza i dlatego tak Ci sie wydaje

:
Opona jest blisko kardana. To normalne.. Jak pisał Mateusz. Zdarza się tak z nowymi oponami Maxxissa że zaczynają trzeć o kardan.

Pozdrawiam

Jadę jadę na motorze...
: Re: tego jeszcze nie było
Tom napisał/a:
Witam,

niedawno kupiłem VT500C, trochę pojeździłem i wszystko do tej pory wydaje się w porządku, ale dopiero teraz zauważyłem że odstępy między oponą a wahaczem z tyłu są różne, tzn. z prawej strony między wahaczem a oponą jest ok. 2cm, a od strony wału są to milimetry. Proszę o informację czy tak jest w tych motocyklach czy koło jest przekoszone czy też jest jakaś regulacja o której nic nie wiem. Opona ma wymiary 130/90-16 także standardowa.

Pozdrawiam


Na wszelki wypadek spuść z tylnej opony powietrze do końca i napompuj raz jeszcze ... opona troszeczkę zmieni ułożenie :-) Nie przemieści się tylko raczej zmieni się jej odkształcenie. Ale i tak opona jest bardzo blisko wału.

:
no właśnie Mateusz słyszałem o Maxxisach ale nie rozumie tego-co zmieni spuszczenie powietrza?kształt się zmieni-ciężko mi jakoś w to uwierzyć?Tobie też tarła?tą czynność zrobić od razu czy dopiero wtedy gdy zauważę że trze o kardan?

:
igner napisał/a:
no właśnie Mateusz słyszałem o Maxxisach ale nie rozumie tego-co zmieni spuszczenie powietrza?kształt się zmieni-ciężko mi jakoś w to uwierzyć?Tobie też tarła?tą czynność zrobić od razu czy dopiero wtedy gdy zauważę że trze o kardan?


To nie tylko o Maxissach ... opona stale napompowana zaczyna delikatnie "rozchodzić się" na boki - jest to jednak inny układ kordu niż w samochodach. W momencie zejścia ciśnienia całkowicie opona "wraca" do swoich kształtów fabrycznych. Ponowne napompowanie po chwili (ja u siebie odczekałem dwa papierosy :-) ) pozwala zauważyć różnicę :-) Info od wulkanizatora :-) W moim wypadku faktycznie zadziałało ... a to, kiedy spuścisz powietrze zależy tylko i wyłącznie od Ciebie :-) Aczkolwiek chyba nie warto czekać, aż zacznie trzeć :-)

: Re: tego jeszcze nie było
Tom napisał/a:
ale dopiero teraz zauważyłem że odstępy między oponą a wahaczem z tyłu są różne, tzn. z prawej strony między wahaczem a oponą jest ok. 2cm, a od strony wału są to milimetry.
Podejrzałem u siebie i potwierdzam:

TTTM (Ten Typ Tak Ma) :-D

:
Mam pomysła, a może by tak zmierzyć odległość opony od amortyzatorów po obu stronach?

:
dzięki wielkie Mateusz za oświecenie-pytałem bo pierwszy raz słyszę o takim czymś

ale mam nadzieje że nie trzeba tej czynności wykonywać co chwile bo zacznę pompkę ze sobą wozić :mrgreen:

:
igner napisał/a:
dzięki wielkie Mateusz za oświecenie-pytałem bo pierwszy raz słyszę o takim czymś

ale mam nadzieje że nie trzeba tej czynności wykonywać co chwile bo zacznę pompkę ze sobą wozić :mrgreen:


Po kazdym przypaleniu kapcia :mrgreen:

:
Ba... sam sie kiedys zestresowalem na ten widok :mrgreen: pamietam dobrze...

Tom
[Usunięty]
:
dzięki za zainteresowanie tematem :-D



Pójdę za radą Mateusza, może trochę się zwiększy ta odległość, bo rzeczywiście już prawie trze opona.



pozdrawiam

:
igner napisał/a:
dzięki wielkie Mateusz za oświecenie-pytałem bo pierwszy raz słyszę o takim czymś

ale mam nadzieje że nie trzeba tej czynności wykonywać co chwile bo zacznę pompkę ze sobą wozić :mrgreen:


Raz na pół roku przez pierwszy rok ... później guma już powoli zaczyna tracić swoją elastyczność i jak raz na rok taki zabieg zrobisz to będzie ok. Pamiętaj tylko, że wszystko zależy od opony - równie dobrze Twój Maxxis może nie robić takich "sztuczek" :-) Podobne "numery" potrafią wykręcać nówki Dunlopy - niestety za cholerę nie mogę sobie przypomnieć modelu :-) I tez tylko w pierwszym roku użytkowania nowej opony

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group