/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Cezar
2009-02-12, 14:43
Różna odległość między oponą a ramieniami wahacza. ??
Autor Wiadomość
Tom
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-25, 22:10   Różna odległość między oponą a ramieniami wahacza. ??

Witam,

niedawno kupiłem VT500C, trochę pojeździłem i wszystko do tej pory wydaje się w porządku, ale dopiero teraz zauważyłem że odstępy między oponą a wahaczem z tyłu są różne, tzn. z prawej strony między wahaczem a oponą jest ok. 2cm, a od strony wału są to milimetry. Proszę o informację czy tak jest w tych motocyklach czy koło jest przekoszone czy też jest jakaś regulacja o której nic nie wiem. Opona ma wymiary 130/90-16 także standardowa.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Cezar 2009-02-12, 14:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dziubek 


Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 613
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2008-02-25, 22:19   

W 1100 to standard.

U Ciebie pewnie też
 
 
 
Rocker 

Motocykl: FLHR
Wiek: 43
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 266
Skąd: Dobrodzień
Wysłany: 2008-02-26, 07:24   

Ale też pewnie z prawej wahacz jest węższy niż wał. Muszę zobaczyć jak to jest w mojej.



Pozdro
 
 
igner 
Łukasz Beskitos :)

Motocykl: był VT 500 C 84 a teraz śmigło
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 501
Skąd: Brześć Kujawski
Wysłany: 2008-02-26, 08:53   

nie panikuj standard-a raczej złudzenie że koło jedzie krzywo-wał jest szerszy od wachacza i dlatego tak Ci sie wydaje
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-02-26, 11:20   

Opona jest blisko kardana. To normalne.. Jak pisał Mateusz. Zdarza się tak z nowymi oponami Maxxissa że zaczynają trzeć o kardan.

Pozdrawiam
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-02-26, 12:17   Re: tego jeszcze nie było

Tom napisał/a:
Witam,

niedawno kupiłem VT500C, trochę pojeździłem i wszystko do tej pory wydaje się w porządku, ale dopiero teraz zauważyłem że odstępy między oponą a wahaczem z tyłu są różne, tzn. z prawej strony między wahaczem a oponą jest ok. 2cm, a od strony wału są to milimetry. Proszę o informację czy tak jest w tych motocyklach czy koło jest przekoszone czy też jest jakaś regulacja o której nic nie wiem. Opona ma wymiary 130/90-16 także standardowa.

Pozdrawiam


Na wszelki wypadek spuść z tylnej opony powietrze do końca i napompuj raz jeszcze ... opona troszeczkę zmieni ułożenie :-) Nie przemieści się tylko raczej zmieni się jej odkształcenie. Ale i tak opona jest bardzo blisko wału.
 
 
igner 
Łukasz Beskitos :)

Motocykl: był VT 500 C 84 a teraz śmigło
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 501
Skąd: Brześć Kujawski
Wysłany: 2008-02-26, 14:23   

no właśnie Mateusz słyszałem o Maxxisach ale nie rozumie tego-co zmieni spuszczenie powietrza?kształt się zmieni-ciężko mi jakoś w to uwierzyć?Tobie też tarła?tą czynność zrobić od razu czy dopiero wtedy gdy zauważę że trze o kardan?
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-02-26, 14:53   

igner napisał/a:
no właśnie Mateusz słyszałem o Maxxisach ale nie rozumie tego-co zmieni spuszczenie powietrza?kształt się zmieni-ciężko mi jakoś w to uwierzyć?Tobie też tarła?tą czynność zrobić od razu czy dopiero wtedy gdy zauważę że trze o kardan?


To nie tylko o Maxissach ... opona stale napompowana zaczyna delikatnie "rozchodzić się" na boki - jest to jednak inny układ kordu niż w samochodach. W momencie zejścia ciśnienia całkowicie opona "wraca" do swoich kształtów fabrycznych. Ponowne napompowanie po chwili (ja u siebie odczekałem dwa papierosy :-) ) pozwala zauważyć różnicę :-) Info od wulkanizatora :-) W moim wypadku faktycznie zadziałało ... a to, kiedy spuścisz powietrze zależy tylko i wyłącznie od Ciebie :-) Aczkolwiek chyba nie warto czekać, aż zacznie trzeć :-)
 
 
Globi 


Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1297
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-02-26, 17:11   Re: tego jeszcze nie było

Tom napisał/a:
ale dopiero teraz zauważyłem że odstępy między oponą a wahaczem z tyłu są różne, tzn. z prawej strony między wahaczem a oponą jest ok. 2cm, a od strony wału są to milimetry.
Podejrzałem u siebie i potwierdzam:

TTTM (Ten Typ Tak Ma) :-D
 
 
Rocker 

Motocykl: FLHR
Wiek: 43
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 266
Skąd: Dobrodzień
Wysłany: 2008-02-26, 17:35   

Mam pomysła, a może by tak zmierzyć odległość opony od amortyzatorów po obu stronach?
 
 
igner 
Łukasz Beskitos :)

Motocykl: był VT 500 C 84 a teraz śmigło
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 501
Skąd: Brześć Kujawski
Wysłany: 2008-02-26, 21:12   

dzięki wielkie Mateusz za oświecenie-pytałem bo pierwszy raz słyszę o takim czymś

ale mam nadzieje że nie trzeba tej czynności wykonywać co chwile bo zacznę pompkę ze sobą wozić :mrgreen:
 
 
Dziubek 


Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 613
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2008-02-26, 21:23   

igner napisał/a:
dzięki wielkie Mateusz za oświecenie-pytałem bo pierwszy raz słyszę o takim czymś

ale mam nadzieje że nie trzeba tej czynności wykonywać co chwile bo zacznę pompkę ze sobą wozić :mrgreen:


Po kazdym przypaleniu kapcia :mrgreen:
 
 
 
cotec 


Motocykl: NV 400 C 86 Juz 10 lat razem :)
Wiek: 53
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 321
Skąd: warszawa
Wysłany: 2008-02-26, 23:32   

Ba... sam sie kiedys zestresowalem na ten widok :mrgreen: pamietam dobrze...
 
 
Tom
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-27, 08:27   

dzięki za zainteresowanie tematem :-D



Pójdę za radą Mateusza, może trochę się zwiększy ta odległość, bo rzeczywiście już prawie trze opona.



pozdrawiam
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-02-27, 09:21   

igner napisał/a:
dzięki wielkie Mateusz za oświecenie-pytałem bo pierwszy raz słyszę o takim czymś

ale mam nadzieje że nie trzeba tej czynności wykonywać co chwile bo zacznę pompkę ze sobą wozić :mrgreen:


Raz na pół roku przez pierwszy rok ... później guma już powoli zaczyna tracić swoją elastyczność i jak raz na rok taki zabieg zrobisz to będzie ok. Pamiętaj tylko, że wszystko zależy od opony - równie dobrze Twój Maxxis może nie robić takich "sztuczek" :-) Podobne "numery" potrafią wykręcać nówki Dunlopy - niestety za cholerę nie mogę sobie przypomnieć modelu :-) I tez tylko w pierwszym roku użytkowania nowej opony
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM