/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej do VT 500 Custom 83'
Autor Wiadomość
the_trooper
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-30, 23:52   Olej do VT 500 Custom 83'

Syntetyczny, pół-syntetyczny, czy mineralny? Jak radzicie? Oczywiście mam na myśli silnik. Do Kardana odczytałem na forum, że użytkownicy doradzają 80W90... jako laik, chciałem się dowiedzieć, czy do skrzyni biegów leje się osobny olej - bo skoro silnik jest 4-suwowy to chyba tak - a jeżeli tak to jaki? Dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam.
 
 
R0bi 


Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 2127
Skąd: Koluszki
Wysłany: 2010-05-01, 08:12   Re: Olej do VT 500 Custom 83'

the_trooper napisał/a:
Syntetyczny, pół-syntetyczny, czy mineralny? Jak radzicie? Oczywiście mam na myśli silnik. Do Kardana odczytałem na forum, że użytkownicy doradzają 80W90... jako laik, chciałem się dowiedzieć, czy do skrzyni biegów leje się osobny olej - bo skoro silnik jest 4-suwowy to chyba tak - a jeżeli tak to jaki? Dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam.


Widzę, że co mogłeś pokręcić, to pokręciłeś.

Standardowo leje się:

Silnik i skrzynia biegów razem - półsyntetyk - olej silnikowy 10W40, do starszych 15 W 50

Kardan - Api GL-5 80W90

Gdzie w dwusuwie wlewasz olej do silnika (poza benzyną)?
_________________


Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
 
 
Woder 
Woder


Motocykl: VT 500 C 86, WSK M06 KOS 85
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 629
Skąd: Nysa, Malary
Wysłany: 2010-05-01, 21:47   

Olej w dwusuwie wlewasz do skrzyni biegów [i sprzęgła,razem].Albo jeżeli jest dozownik to do niego,a w tym przypadku lejemy czystą wachę!Bez urazy
_________________
Vel Thomas
 
 
R0bi 


Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 2127
Skąd: Koluszki
Wysłany: 2010-05-02, 07:28   

Thomas napisał/a:
Olej w dwusuwie wlewasz do skrzyni biegów [i sprzęgła,razem].Albo jeżeli jest dozownik to do niego,a w tym przypadku lejemy czystą wachę!Bez urazy


Tak, na patelnię też - przecież napisałem do silnika.
_________________


Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
 
 
Pablo's
[Usunięty]

Wysłany: 2010-07-16, 10:00   

a się ma sprawa z klasą API SE SF musi być taka czy inna chcę kupić Motul doradzcie
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2010-07-16, 10:38   

Pablo's napisał/a:
a się ma sprawa z klasą API SE SF musi być taka czy inna chcę kupić Motul doradzcie




Myślę, że teraz może być problem z półsyntetycznym olejem klasy SE, SF. Dzisiejsze oleje półsyntetyczne maja trochę wyższe klasy.

Może ewentualnie jakiś olej mineralny, np. taki.



http://www.moto.allegro.p...ny_4l_fvat.html
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Pluszowy
[Usunięty]

Wysłany: 2010-07-20, 09:06   

20/50... nie za wysoko ?
 
 
Didymos 


Motocykl: WFM M06 '62, F800ST '07
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 99
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2010-07-20, 09:50   

Jeśli jest możliwość, to zawsze warto zapytać poprzedniego właściciela na czym jeździł. W przypadku mojej 500-ki, to półsyntetyk 10W40. 20W50 to raczej olej do zużytych silników, ja takiego gluta używałem w uazie jak miał problemy z ciśnieniem :mrgreen:
 
 
BĄBEL 
Tomek


Motocykl: VTX 1300C '06
Wiek: 47
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Zapolice EZD
Wysłany: 2010-07-20, 09:57   

Pluszowy napisał/a:
20/50... nie za wysoko ?




Przecież to olej mineralny. Więc powinno być w porządku. Choć może być za gęsty.
 
 
Globi 


Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1297
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-07-20, 12:53   

Pluszowy napisał/a:
20/50... nie za wysoko ?


Nie czarujmy się... Dwudziestosześcioletni moto to nie młódka.

Silnik może być już trochę wyeksploatowany. Jeśli głośno pracuje to może być już sygnał do przejścia na minerał.
 
 
Siwy_Dym 
Mariusz


Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 1107
Skąd: Lublin/Radom /LU/
Wysłany: 2010-07-20, 16:11   

Didymos napisał/a:
Jeśli jest możliwość, to zawsze warto zapytać poprzedniego właściciela na czym jeździł. W przypadku mojej 500-ki, to półsyntetyk 10W40. 20W50 to raczej olej do zużytych silników, ja takiego gluta używałem w uazie jak miał problemy z ciśnieniem :mrgreen:




Ciekawa interpretacja norm i klas lepkości ;-) 10W40 według Ciebie to olej do nowych a 20W50 do starych gratów. Pomieszanie z poplątaniem... bez urazy, ale nie mogę się powstrzymać od smiechu.



oznaczenia te interpretują stosowanie olejów silnikowych w zależności od temperatury otoczenia. Nie ma znaczenia czy to jest syntetyk, półsyntety, czy mineralny, wszystkie mogą występować w prawie takich samych klasach lepkości. Różnice między nimi dotyczą tylko trwałości, zawartości środków myjących i siarki. Olej syntetyczny to lepsza ochrona silnika pod dużymi obciążeniami, zwiększona stabilność termiczna i lepsza czystość silnika.



Np olej 10W40 - to oznaczenie oleju który najlepiej pracuje w temperaturach otoczenia od -25stC w zimie do 35stC w lecie.

a 20W50 - to olej który sprawdzi się w temperaturze otoczenia -15stC w zimie do 50 stC w lecie.
_________________
Nic tak nie zabija czasu jak motor
 
 
Pluszowy
[Usunięty]

Wysłany: 2010-07-20, 20:01   

cos wlasnie tez mi sie tak wydawalo...





EIDIT znalazłem taką tabelke

 
 
Marcin Racibory 
Marcin


Motocykl: Honda Shadow VT500C 1985 vt 1100 z1988
Wiek: 53
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 553
Skąd: Nowe Racibory
Wysłany: 2010-07-20, 20:22   

http://chudzikj.republika...a/Olej/olej.htm

Polecam lekturę na temat olejów.
_________________
Ze mną jak z dzieckiem.

Za rączkę i na piwo.
 
 
Didymos 


Motocykl: WFM M06 '62, F800ST '07
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 99
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2010-07-21, 10:28   

Siwy_Dym napisał/a:


Ciekawa interpretacja norm i klas lepkości ;-) 10W40 według Ciebie to olej do nowych a 20W50 do starych gratów. Pomieszanie z poplątaniem... bez urazy, ale nie mogę się powstrzymać od smiechu.



oznaczenia te interpretują stosowanie olejów silnikowych w zależności od temperatury otoczenia. Nie ma znaczenia czy to jest syntetyk, półsyntety, czy mineralny, wszystkie mogą występować w prawie takich samych klasach lepkości. Różnice między nimi dotyczą tylko trwałości, zawartości środków myjących i siarki. Olej syntetyczny to lepsza ochrona silnika pod dużymi obciążeniami, zwiększona stabilność termiczna i lepsza czystość silnika.



Np olej 10W40 - to oznaczenie oleju który najlepiej pracuje w temperaturach otoczenia od -25stC w zimie do 35stC w lecie.

a 20W50 - to olej który sprawdzi się w temperaturze otoczenia -15stC w zimie do 50 stC w lecie.


Masz oczywiście rację i użycie minerala 20W50 przy obecnie panujących temperaturach ma uzasadnienie.

Zastosowałem zbyt duży skrót myślowy :oops: bardziej chodziło mi o to, że w zużytym silniku mineralny olej o większej lepkości zapewni jeszcze niezłe ciśnienie...
 
 
Pluszowy
[Usunięty]

Wysłany: 2010-07-21, 11:53   

Marcin Racibory napisał/a:
http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/olej.htm

Polecam lekturę na temat olejów.




o dzieki.. cale zycie sie czlowiek uczy :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM