Olej do VT 500 Custom 83' |
Autor |
Wiadomość |
the_trooper [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-04-30, 23:52 Olej do VT 500 Custom 83'
|
|
|
Syntetyczny, pół-syntetyczny, czy mineralny? Jak radzicie? Oczywiście mam na myśli silnik. Do Kardana odczytałem na forum, że użytkownicy doradzają 80W90... jako laik, chciałem się dowiedzieć, czy do skrzyni biegów leje się osobny olej - bo skoro silnik jest 4-suwowy to chyba tak - a jeżeli tak to jaki? Dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam. |
|
|
|
|
R0bi
Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 2127 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 2010-05-01, 08:12 Re: Olej do VT 500 Custom 83'
|
|
|
the_trooper napisał/a: | Syntetyczny, pół-syntetyczny, czy mineralny? Jak radzicie? Oczywiście mam na myśli silnik. Do Kardana odczytałem na forum, że użytkownicy doradzają 80W90... jako laik, chciałem się dowiedzieć, czy do skrzyni biegów leje się osobny olej - bo skoro silnik jest 4-suwowy to chyba tak - a jeżeli tak to jaki? Dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam. |
Widzę, że co mogłeś pokręcić, to pokręciłeś.
Standardowo leje się:
Silnik i skrzynia biegów razem - półsyntetyk - olej silnikowy 10W40, do starszych 15 W 50
Kardan - Api GL-5 80W90
Gdzie w dwusuwie wlewasz olej do silnika (poza benzyną)? |
_________________
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało. |
|
|
|
|
Woder
Woder
Motocykl: VT 500 C 86, WSK M06 KOS 85
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 629 Skąd: Nysa, Malary
|
Wysłany: 2010-05-01, 21:47
|
|
|
Olej w dwusuwie wlewasz do skrzyni biegów [i sprzęgła,razem].Albo jeżeli jest dozownik to do niego,a w tym przypadku lejemy czystą wachę!Bez urazy |
_________________ Vel Thomas |
|
|
|
|
R0bi
Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 2127 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 2010-05-02, 07:28
|
|
|
Thomas napisał/a: | Olej w dwusuwie wlewasz do skrzyni biegów [i sprzęgła,razem].Albo jeżeli jest dozownik to do niego,a w tym przypadku lejemy czystą wachę!Bez urazy |
Tak, na patelnię też - przecież napisałem do silnika. |
_________________
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało. |
|
|
|
|
Pablo's [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-07-16, 10:00
|
|
|
a się ma sprawa z klasą API SE SF musi być taka czy inna chcę kupić Motul doradzcie |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9505 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2010-07-16, 10:38
|
|
|
Pablo's napisał/a: | a się ma sprawa z klasą API SE SF musi być taka czy inna chcę kupić Motul doradzcie |
Myślę, że teraz może być problem z półsyntetycznym olejem klasy SE, SF. Dzisiejsze oleje półsyntetyczne maja trochę wyższe klasy.
Może ewentualnie jakiś olej mineralny, np. taki.
http://www.moto.allegro.p...ny_4l_fvat.html |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Pluszowy [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-07-20, 09:06
|
|
|
20/50... nie za wysoko ? |
|
|
|
|
Didymos
Motocykl: WFM M06 '62, F800ST '07
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 99 Skąd: Węgrów
|
Wysłany: 2010-07-20, 09:50
|
|
|
Jeśli jest możliwość, to zawsze warto zapytać poprzedniego właściciela na czym jeździł. W przypadku mojej 500-ki, to półsyntetyk 10W40. 20W50 to raczej olej do zużytych silników, ja takiego gluta używałem w uazie jak miał problemy z ciśnieniem |
|
|
|
|
BĄBEL
Tomek
Motocykl: VTX 1300C '06
Wiek: 47 Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Zapolice EZD
|
Wysłany: 2010-07-20, 09:57
|
|
|
Pluszowy napisał/a: | 20/50... nie za wysoko ? |
Przecież to olej mineralny. Więc powinno być w porządku. Choć może być za gęsty. |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-07-20, 12:53
|
|
|
Pluszowy napisał/a: | 20/50... nie za wysoko ? |
Nie czarujmy się... Dwudziestosześcioletni moto to nie młódka.
Silnik może być już trochę wyeksploatowany. Jeśli głośno pracuje to może być już sygnał do przejścia na minerał. |
|
|
|
|
Siwy_Dym
Mariusz
Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50 Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 1107 Skąd: Lublin/Radom /LU/
|
Wysłany: 2010-07-20, 16:11
|
|
|
Didymos napisał/a: | Jeśli jest możliwość, to zawsze warto zapytać poprzedniego właściciela na czym jeździł. W przypadku mojej 500-ki, to półsyntetyk 10W40. 20W50 to raczej olej do zużytych silników, ja takiego gluta używałem w uazie jak miał problemy z ciśnieniem |
Ciekawa interpretacja norm i klas lepkości 10W40 według Ciebie to olej do nowych a 20W50 do starych gratów. Pomieszanie z poplątaniem... bez urazy, ale nie mogę się powstrzymać od smiechu.
oznaczenia te interpretują stosowanie olejów silnikowych w zależności od temperatury otoczenia. Nie ma znaczenia czy to jest syntetyk, półsyntety, czy mineralny, wszystkie mogą występować w prawie takich samych klasach lepkości. Różnice między nimi dotyczą tylko trwałości, zawartości środków myjących i siarki. Olej syntetyczny to lepsza ochrona silnika pod dużymi obciążeniami, zwiększona stabilność termiczna i lepsza czystość silnika.
Np olej 10W40 - to oznaczenie oleju który najlepiej pracuje w temperaturach otoczenia od -25stC w zimie do 35stC w lecie.
a 20W50 - to olej który sprawdzi się w temperaturze otoczenia -15stC w zimie do 50 stC w lecie. |
_________________ Nic tak nie zabija czasu jak motor |
|
|
|
|
Pluszowy [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-07-20, 20:01
|
|
|
cos wlasnie tez mi sie tak wydawalo...
EIDIT znalazłem taką tabelke
|
|
|
|
|
Marcin Racibory
Marcin
Motocykl: Honda Shadow VT500C 1985 vt 1100 z1988
Wiek: 54 Dołączył: 22 Sty 2009 Posty: 553 Skąd: Nowe Racibory
|
|
|
|
|
Didymos
Motocykl: WFM M06 '62, F800ST '07
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 99 Skąd: Węgrów
|
Wysłany: 2010-07-21, 10:28
|
|
|
Siwy_Dym napisał/a: |
Ciekawa interpretacja norm i klas lepkości 10W40 według Ciebie to olej do nowych a 20W50 do starych gratów. Pomieszanie z poplątaniem... bez urazy, ale nie mogę się powstrzymać od smiechu.
oznaczenia te interpretują stosowanie olejów silnikowych w zależności od temperatury otoczenia. Nie ma znaczenia czy to jest syntetyk, półsyntety, czy mineralny, wszystkie mogą występować w prawie takich samych klasach lepkości. Różnice między nimi dotyczą tylko trwałości, zawartości środków myjących i siarki. Olej syntetyczny to lepsza ochrona silnika pod dużymi obciążeniami, zwiększona stabilność termiczna i lepsza czystość silnika.
Np olej 10W40 - to oznaczenie oleju który najlepiej pracuje w temperaturach otoczenia od -25stC w zimie do 35stC w lecie.
a 20W50 - to olej który sprawdzi się w temperaturze otoczenia -15stC w zimie do 50 stC w lecie. |
Masz oczywiście rację i użycie minerala 20W50 przy obecnie panujących temperaturach ma uzasadnienie.
Zastosowałem zbyt duży skrót myślowy bardziej chodziło mi o to, że w zużytym silniku mineralny olej o większej lepkości zapewni jeszcze niezłe ciśnienie... |
|
|
|
|
Pluszowy [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-07-21, 11:53
|
|
|
Marcin Racibory napisał/a: | http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/olej.htm
Polecam lekturę na temat olejów. |
o dzieki.. cale zycie sie czlowiek uczy :D |
|
|
|
|
|