/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z przdnią lampą do VT 750 C2
Autor Wiadomość
krolu
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-15, 13:49   Problem z przdnią lampą do VT 750 C2

Witam.

Rok temu zakupiłem Shadowkę 750C2 98 r. jako pierwszy mój motorek. Nie mam jeszcze o motorach i przepisach technicznych zbyt dużego pojęcia przez co zdziwiłem się bardzo gdy chcąc zrobić jej przegląd usłyszałem że mam złe światło. Przegląd udało mi się w końcu "zrobić" :), lecz w tym roku chciałem ten problem rozwiązać. Motor jest sprowadzony z Ameryki i ma przedni reflektor symetryczny. Jak dowiedziałem się ile kosztuje przedni reflektor to się przeraziłem, bo za używkę liczą sobie 800 zł.

Moje pytanie jest takie, czy da się wymienić np same szkło i może ktoś wie jakie tam pasuje. W tym momencie motor jest w garażu na zimowaniu i nie mam do niego dostępu więc za dużo nie odpowiem ale może ktoś już miał ten problem.

Dziękuję za wszelkie sugestie.
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-03-15, 14:05   Re: Problem z przdnią lampą do VT 750 C2

krolu napisał/a:
Witam.

Rok temu zakupiłem Shadowkę 750C2 98 r. jako pierwszy mój motorek. Nie mam jeszcze o motorach i przepisach technicznych zbyt dużego pojęcia przez co zdziwiłem się bardzo gdy chcąc zrobić jej przegląd usłyszałem że mam złe światło. Przegląd udało mi się w końcu "zrobić" :), lecz w tym roku chciałem ten problem rozwiązać. Motor jest sprowadzony z Ameryki i ma przedni reflektor symetryczny. Jak dowiedziałem się ile kosztuje przedni reflektor to się przeraziłem, bo za używkę liczą sobie 800 zł.

Moje pytanie jest takie, czy da się wymienić np same szkło i może ktoś wie jakie tam pasuje. W tym momencie motor jest w garażu na zimowaniu i nie mam do niego dostępu więc za dużo nie odpowiem ale może ktoś już miał ten problem.

Dziękuję za wszelkie sugestie.


Zamiast szukać oryginału kup zamiennik za około 200- 300 zł. Będzie asymetryczny i z żarówką postojową. Dodatkowo możesz sobie zmienić kształt i wielkość lampy. I będziesz miał nowy odbłyśnik, a co za tym idzie, lepsze doświetlanie drogi.

Wymień np. na TAKĄ - nie wiem, jakie masz mocowanie - dół czy boki. Ale jak dół to będzie w sam raz. Dość duża, chromowana, asymetryczna, z postojówką, za 200 zł :-)
 
 
krolu
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-15, 14:09   

No tak, ale jeśli chodzi o zmianę na inny to raczej tylko na czas przeglądu bo chciał bym zachować jednak oryginalny wygląd.
 
 
marcin k 
KARDAN SHADOG

Motocykl: VTX1300R
Wiek: 49
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 480
Skąd: Rokietnica k. P-nia
Wysłany: 2010-03-15, 14:21   

podobno są żarówki które dają efekt asymetryczności,ale to nie rozwiązuje problemu świateł pozycyjnych. co to za diagnosta drugi jego fach to farmaceuta :-D chyba.
 
 
R0bi 


Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 2127
Skąd: Koluszki
Wysłany: 2010-03-15, 14:49   

Na czas przeglądu wystarczy włożyć zwykłą żarówkę.

Zamiast H4 - R2.
_________________


Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
 
 
Rafal 


Motocykl: VTX 1800 S Retro 02; BMW K1200 GT 07
Wiek: 54
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 114
Skąd: Reda
Wysłany: 2010-03-15, 14:54   

W przypadku wymiany lampy w VT 750 C2 pamiętaj, że w kloszu poza lampą znajduje się spora część instalacji elektrycznej, kostki, kable i przekażniki (jeśli masz dodatkowe oświetlenie typu lightbary itp). Trzeba to wszystki gdzieś upchać, dlatego lampa jest taka wielgachna :mrgreen: :mrgreen:
 
 
krolu
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-15, 15:10   

Dzięki za pomoc. Chyba faktycznie zdecyduje się na zakup jakiegoś zamiennika za 200 zł.

A tak na marginesie to jak to jest z tematem postojówek. Czy jest to obowiązkowe światło? Jakoś kompletnie zapomniałem o tym temacie, a w tym motorze światełka zapalają się same od razu po włożeniu kluczyka, nie można ich wyłączyć a jedynie przełączyć na drogowe.
 
 
ciachu 


Motocykl: Shadow 90 99, GL 1800 17
Wiek: 51
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 3676
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-03-15, 15:43   

Istnieje jeszcze opcja założenia nowego, oryginalnego wkładu do lampy za ok. 390 złociszy.
_________________
UWAGA post zawiera treści potencjalnie obraźliwe

 
 
krolu
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-15, 16:06   

O i taka opcja była by chyba najfajniejsza. Ale chyba muszę sprawdzić najpierw czy w mojej lampie można zamontować postojówki a to dopiero jak odbiorę motor z garażu.
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-03-15, 16:22   

krolu napisał/a:
O i taka opcja była by chyba najfajniejsza. Ale chyba muszę sprawdzić najpierw czy w mojej lampie można zamontować postojówki a to dopiero jak odbiorę motor z garażu.


Jak wymienisz wkład na europejski, to nie będzie problemu. Po prostu przewody, które idą do drugiego włókna żarówki w migaczach, podłączasz pod postojówkę, która będzie we wkładzie lampy. Jak zmienisz całą lampę to robisz dokładnie tak samo :-)
 
 
krolu
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-15, 16:46   

Dowiedziałem się także że muszę odłączyć jakiś przewód w migaczach żeby nie świeciły przez cały czas, stąd moje pytanie czy to o ten kabel przypadkiem chodzi?
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-03-15, 17:38   

krolu napisał/a:
Dowiedziałem się także że muszę odłączyć jakiś przewód w migaczach żeby nie świeciły przez cały czas, stąd moje pytanie czy to o ten kabel przypadkiem chodzi?


Dokładnie o ten. Jak zdejmiesz lampę i będziesz miał wiązkę "na wierzchu" to znajdź przewody podłączone do jednego z kierunków. Włącza zapłon i sukcesywnie odłączaj przewody tak, żeby kierunek zgasł. A później włącz migacz i znów odłączaj, żeby sprawzić, czy za pierwszym razem nie trafiłeś na masę :-)
 
 
pepe2 
Paweł

Motocykl: VT 750 C2 01
Wiek: 55
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 134
Skąd: Jura
Wysłany: 2010-03-15, 18:04   

A może najłatwiej to zmienić diagnostę i pojechać w inne miejsce :-/ . W moje światła jeszcze żadnemu diagnoście nie przyszło do głowy popatrzeć :mrgreen: .
_________________
Możliwe że jestem tu tylko na chwilę
 
 
pitern11 
pitern11

Motocykl: VT 700c 87
Wiek: 56
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 10
Skąd: Rymanów Zdrój
Wysłany: 2010-03-15, 19:14   

Odpowiedni dniagnosta to najlepsze rozwiązanie-płacisz za sam przegląd.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9494
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2010-03-15, 20:50   

pepe2 napisał/a:
A może najłatwiej to zmienić diagnostę i pojechać w inne miejsce :-/ . W moje światła jeszcze żadnemu diagnoście nie przyszło do głowy popatrzeć :mrgreen:

.




Ja też bym tak zrobił. :lol: :chytrusek:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM