Problem z przdnią lampą do VT 750 C2
Odpowiedz do tematu

krolu
[Usunięty]
: Problem z przdnią lampą do VT 750 C2
Witam.

Rok temu zakupiłem Shadowkę 750C2 98 r. jako pierwszy mój motorek. Nie mam jeszcze o motorach i przepisach technicznych zbyt dużego pojęcia przez co zdziwiłem się bardzo gdy chcąc zrobić jej przegląd usłyszałem że mam złe światło. Przegląd udało mi się w końcu "zrobić" :), lecz w tym roku chciałem ten problem rozwiązać. Motor jest sprowadzony z Ameryki i ma przedni reflektor symetryczny. Jak dowiedziałem się ile kosztuje przedni reflektor to się przeraziłem, bo za używkę liczą sobie 800 zł.

Moje pytanie jest takie, czy da się wymienić np same szkło i może ktoś wie jakie tam pasuje. W tym momencie motor jest w garażu na zimowaniu i nie mam do niego dostępu więc za dużo nie odpowiem ale może ktoś już miał ten problem.

Dziękuję za wszelkie sugestie.

: Re: Problem z przdnią lampą do VT 750 C2
krolu napisał/a:
Witam.

Rok temu zakupiłem Shadowkę 750C2 98 r. jako pierwszy mój motorek. Nie mam jeszcze o motorach i przepisach technicznych zbyt dużego pojęcia przez co zdziwiłem się bardzo gdy chcąc zrobić jej przegląd usłyszałem że mam złe światło. Przegląd udało mi się w końcu "zrobić" :), lecz w tym roku chciałem ten problem rozwiązać. Motor jest sprowadzony z Ameryki i ma przedni reflektor symetryczny. Jak dowiedziałem się ile kosztuje przedni reflektor to się przeraziłem, bo za używkę liczą sobie 800 zł.

Moje pytanie jest takie, czy da się wymienić np same szkło i może ktoś wie jakie tam pasuje. W tym momencie motor jest w garażu na zimowaniu i nie mam do niego dostępu więc za dużo nie odpowiem ale może ktoś już miał ten problem.

Dziękuję za wszelkie sugestie.


Zamiast szukać oryginału kup zamiennik za około 200- 300 zł. Będzie asymetryczny i z żarówką postojową. Dodatkowo możesz sobie zmienić kształt i wielkość lampy. I będziesz miał nowy odbłyśnik, a co za tym idzie, lepsze doświetlanie drogi.

Wymień np. na TAKĄ - nie wiem, jakie masz mocowanie - dół czy boki. Ale jak dół to będzie w sam raz. Dość duża, chromowana, asymetryczna, z postojówką, za 200 zł :-)

krolu
[Usunięty]
:
No tak, ale jeśli chodzi o zmianę na inny to raczej tylko na czas przeglądu bo chciał bym zachować jednak oryginalny wygląd.

:
podobno są żarówki które dają efekt asymetryczności,ale to nie rozwiązuje problemu świateł pozycyjnych. co to za diagnosta drugi jego fach to farmaceuta :-D chyba.

:
Na czas przeglądu wystarczy włożyć zwykłą żarówkę.

Zamiast H4 - R2.



Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
:
W przypadku wymiany lampy w VT 750 C2 pamiętaj, że w kloszu poza lampą znajduje się spora część instalacji elektrycznej, kostki, kable i przekażniki (jeśli masz dodatkowe oświetlenie typu lightbary itp). Trzeba to wszystki gdzieś upchać, dlatego lampa jest taka wielgachna :mrgreen: :mrgreen:

krolu
[Usunięty]
:
Dzięki za pomoc. Chyba faktycznie zdecyduje się na zakup jakiegoś zamiennika za 200 zł.

A tak na marginesie to jak to jest z tematem postojówek. Czy jest to obowiązkowe światło? Jakoś kompletnie zapomniałem o tym temacie, a w tym motorze światełka zapalają się same od razu po włożeniu kluczyka, nie można ich wyłączyć a jedynie przełączyć na drogowe.

:
Istnieje jeszcze opcja założenia nowego, oryginalnego wkładu do lampy za ok. 390 złociszy.

UWAGA post zawiera treści potencjalnie obraźliwe

krolu
[Usunięty]
:
O i taka opcja była by chyba najfajniejsza. Ale chyba muszę sprawdzić najpierw czy w mojej lampie można zamontować postojówki a to dopiero jak odbiorę motor z garażu.

:
krolu napisał/a:
O i taka opcja była by chyba najfajniejsza. Ale chyba muszę sprawdzić najpierw czy w mojej lampie można zamontować postojówki a to dopiero jak odbiorę motor z garażu.


Jak wymienisz wkład na europejski, to nie będzie problemu. Po prostu przewody, które idą do drugiego włókna żarówki w migaczach, podłączasz pod postojówkę, która będzie we wkładzie lampy. Jak zmienisz całą lampę to robisz dokładnie tak samo :-)

krolu
[Usunięty]
:
Dowiedziałem się także że muszę odłączyć jakiś przewód w migaczach żeby nie świeciły przez cały czas, stąd moje pytanie czy to o ten kabel przypadkiem chodzi?

:
krolu napisał/a:
Dowiedziałem się także że muszę odłączyć jakiś przewód w migaczach żeby nie świeciły przez cały czas, stąd moje pytanie czy to o ten kabel przypadkiem chodzi?


Dokładnie o ten. Jak zdejmiesz lampę i będziesz miał wiązkę "na wierzchu" to znajdź przewody podłączone do jednego z kierunków. Włącza zapłon i sukcesywnie odłączaj przewody tak, żeby kierunek zgasł. A później włącz migacz i znów odłączaj, żeby sprawzić, czy za pierwszym razem nie trafiłeś na masę :-)

:
A może najłatwiej to zmienić diagnostę i pojechać w inne miejsce :-/ . W moje światła jeszcze żadnemu diagnoście nie przyszło do głowy popatrzeć :mrgreen: .

Możliwe że jestem tu tylko na chwilę
:
Odpowiedni dniagnosta to najlepsze rozwiązanie-płacisz za sam przegląd.

:
pepe2 napisał/a:
A może najłatwiej to zmienić diagnostę i pojechać w inne miejsce :-/ . W moje światła jeszcze żadnemu diagnoście nie przyszło do głowy popatrzeć :mrgreen:

.




Ja też bym tak zrobił. :lol: :chytrusek:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group