/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Rodzaj oleju
Autor Wiadomość
nimnod
[Usunięty]

Wysłany: 2010-01-25, 13:38   Rodzaj oleju

W instrukcji obsługi znalazłem informację, że olej powinien być SAE 10W30 lub Pro Honda GN4. Ale brak informacji czy syntetyk czy inny. Moja maszyna zalana jest pół-syntetykiem 10W40 Castrola GPS, więc jeśli chodzi o lepkość to ok, ale co z rodzajem? Dodam ze moto legitymuje się przebiegiem w okolicach 5000 km. Pod koniec sezonu zalać syntetykiem czy zostać z tym co jest?
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-01-25, 13:56   Re: Rodzaj oleju

nimnod napisał/a:
W instrukcji obsługi znalazłem informację, że olej powinien być SAE 10W30 lub Pro Honda GN4. Ale brak informacji czy syntetyk czy inny. Moja maszyna zalana jest pół-syntetykiem 10W40 Castrola GPS, więc jeśli chodzi o lepkość to ok, ale co z rodzajem? Dodam ze moto legitymuje się przebiegiem w okolicach 5000 km. Pod koniec sezonu zalać syntetykiem czy zostać z tym co jest?


Zostać. Nie ma sensu szukać i kombinować.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2010-01-25, 15:54   

Ja osobiście zastosowałbym półsyntetyk 15W50. :lol: Ten olej ma większą lepkość przy wyższych temp., niż olej 10W40, a przecież moto jest eksploatowane najczęściej przy dodatnich temp, nawet bardzo dodatnich, a nie np. przy -10C.

Takie jest moje zdanie. :lol: Ja osobiście stosuje taki właśnie olej, 15W50. :lol: :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
SHEMP 
SHEMP

Motocykl: HD FLHTP czyli Electra Police 09
Wiek: 55
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 383
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2010-01-25, 18:56   

Ja leję pelnego syntetyka Motul 7100 chyba 20W50. Masz mały przebieg - daj mu cos dobrego, jak silnik Ci sie przepracuje i zacznie brać olej dopiero zmień na pólsyntetyk
 
 
Hektor
[Usunięty]

Wysłany: 2011-09-21, 12:53   

Właśnie nadszedł czas wymiany oleju w moim X-sie i tu mam pytanko sprzęt już w stanach jeździł na oleju 20W50 czyli jeśli dobrze kojarzę na mineralnym
Mam pytanko czy dalej stosować oleje tego typu np.Olej Motul 3000 20W50
A może przeskoczyć na jakiś 10W40 ???
Motocykl ma już przelatane jakieś 26.000 mil
A i jeszcze jedno pytanko czy do kardana nadawał by się taki olej ?? Motul 80W-90 1L
Dzięki z góry i pozdrawiam
 
 
Siwy_Dym 
Mariusz


Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 1107
Skąd: Lublin/Radom /LU/
Wysłany: 2011-09-21, 15:39   

Hektor napisał/a:
Właśnie nadszedł czas wymiany oleju w moim X-sie i tu mam pytanko sprzęt już w stanach jeździł na oleju 20W50 czyli jeśli dobrze kojarzę na mineralnym
Mam pytanko czy dalej stosować oleje tego typu np.Olej Motul 3000 20W50
A może przeskoczyć na jakiś 10W40 ???
Motocykl ma już przelatane jakieś 26.000 mil
A i jeszcze jedno pytanko czy do kardana nadawał by się taki olej ?? Motul 80W-90 1L
Dzięki z góry i pozdrawiam


20W50 nie musi być olejem mineralnym, są również oleje Full Syntetyczne w tej klasie lepkości. Serwisówka do VTX zaleca chyba 10W30 nawet.

Motul 3000 20W50 jest akurat mineralny i gdybyś poczytał parametry tego oleju to łatwo zauważyć że nie jest to olej przeznaczony na nasze warunki klimatyczne, ponieważ jego temperatura krzepnięcia ASTM D97 -2 ºC. Wydaje mi się że jest to granica cieplna w której czasami zdarza nam się jeszcze jeździć.

Jak chcesz motula to proponuję 5100 w klasie 10W40 - półsyntetyczny, lub 7100 w klasie 10w40 syntetyczny.

Do kardana każdy olej 80W-90 GL-4 się nadaje - więc Motul też będzie dobry
_________________
Nic tak nie zabija czasu jak motor
 
 
piokos 
Piotr


Motocykl: Shadow VT 1100C Spirit 2004r.
Wiek: 50
Dołączył: 24 Maj 2011
Posty: 102
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-09-21, 18:37   

Ja bym się zastanowił nad półsyntetykiem po oleju mineralnym, a napewno nie syntetyk. Możesz narazić sie na remont silnika.Ten mineralny 20/50 w dużym uproszczeniu zdecydowanie za "gęsty" . Najlepiej jak byś poszukał mineralnego o parametrach 10w40. Do samochodów takie są , ale nie wiem czy do motocykli też.
_________________
https://picasaweb.google.com/104734953655266333872/Motocykl?authkey=Gv1sRgCOiVwfGQxLzf0AE#5617380201427264962
 
 
Siwy_Dym 
Mariusz


Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 1107
Skąd: Lublin/Radom /LU/
Wysłany: 2011-09-21, 18:50   

piokos napisał/a:
po oleju mineralnym, a napewno nie syntetyk


skąd wiesz że do tej pory był zalany olej mineralny ?
i
dlaczego uważasz że cyt. "Możesz narazić sie na remont silnika" ?? tzn co się może stać według Twojej teorii, olej uszkodzi silnik ?

Ten silnik jest praktycznie nowy 26k km i co by tam wcześniej nie było wlane to a pewno syntetyczny olej mu nie zaszkodzi, wręcz przeciwnie ;-)
_________________
Nic tak nie zabija czasu jak motor
 
 
Hektor
[Usunięty]

Wysłany: 2011-09-21, 19:02   

Wiem od poprzedniego właściciela który sprowadził go ze stanów że był na mineralnym oleju i on także lał ten olej przez dwa lata użytkowania .
Mam od niego Motula 20W50 4 L bo miał go wymieniać , ale wcześniej kupiłem X-a od niego ;-)
Pytam was moi drodzy czy wlewać to Co on czy zmieniać na 10W40 taki jak lałem do mojej Shadow-ki VT600 .
 
 
piokos 
Piotr


Motocykl: Shadow VT 1100C Spirit 2004r.
Wiek: 50
Dołączył: 24 Maj 2011
Posty: 102
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-09-21, 19:36   

co się może stać według Twojej teorii, olej uszkodzi silnik?

Przy oleju mineralnym odkłada się nagar na wewnętrznych częsciach silnika. a tu cytat ze strony Castrola ale dotyczy wszystkich olejów. "Należy uważać ze stosowaniem wysokojakościowych (syntetycznych) olejów do silników, które uprzednio pracowały na niskiej jakości oleju mineralnym gdyż prawdopodobnie są one wewnątrz pokryte nagarem. Oleje wysokiej jakości posiadają zaś silne własności "myjące" - co oznacza że cały ten nagar zostanie wypłukany i silnik może się "rozszczelnić" co zaowocuje głośną pracą, zwiększonym zużyciem oleju i spadkiem mocy. Niezależnie od tego może dojść do zablokowania filtra i kanałów olejowych przez wypłukany nagar, a co za tym idzie do zatarcia silnika." Wiadomo że olej synetyczny jest lepszy od mineralnego , ale nie w każdych warunkach. Decyzja nalezy do właściciela.
_________________
https://picasaweb.google.com/104734953655266333872/Motocykl?authkey=Gv1sRgCOiVwfGQxLzf0AE#5617380201427264962
 
 
Siwy_Dym 
Mariusz


Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 1107
Skąd: Lublin/Radom /LU/
Wysłany: 2011-09-21, 21:13   

piokos napisał/a:
Przy oleju mineralnym odkłada się nagar na wewnętrznych częsciach silnika


Nie przy silniku który ma 26ooo km przebiegu, ta teoria dotyczy silników które mają przebiegi rzędu setek tysięcy i pracowały na olejach mineralnych (i to słabe mineralne);-)

Ten silnik przypuszczalnie raz był zalany mineralnym przez poprzedniego właściciela bo z fabryki wyjechał na pół albo syntetyku.

Lej spokojnie motula 5100 w klasie 10W40. Tak jak pisałem ten 20W50 jest za gęsty i przy -2 st C możesz mieć już problemy z odpaleniem bo zacznie krzepnąć ....
_________________
Nic tak nie zabija czasu jak motor
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM