Rodzaj oleju |
Autor |
Wiadomość |
nimnod [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-01-25, 13:38 Rodzaj oleju
|
|
|
W instrukcji obsługi znalazłem informację, że olej powinien być SAE 10W30 lub Pro Honda GN4. Ale brak informacji czy syntetyk czy inny. Moja maszyna zalana jest pół-syntetykiem 10W40 Castrola GPS, więc jeśli chodzi o lepkość to ok, ale co z rodzajem? Dodam ze moto legitymuje się przebiegiem w okolicach 5000 km. Pod koniec sezonu zalać syntetykiem czy zostać z tym co jest? |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2010-01-25, 13:56 Re: Rodzaj oleju
|
|
|
nimnod napisał/a: | W instrukcji obsługi znalazłem informację, że olej powinien być SAE 10W30 lub Pro Honda GN4. Ale brak informacji czy syntetyk czy inny. Moja maszyna zalana jest pół-syntetykiem 10W40 Castrola GPS, więc jeśli chodzi o lepkość to ok, ale co z rodzajem? Dodam ze moto legitymuje się przebiegiem w okolicach 5000 km. Pod koniec sezonu zalać syntetykiem czy zostać z tym co jest? |
Zostać. Nie ma sensu szukać i kombinować. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9493 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2010-01-25, 15:54
|
|
|
Ja osobiście zastosowałbym półsyntetyk 15W50. Ten olej ma większą lepkość przy wyższych temp., niż olej 10W40, a przecież moto jest eksploatowane najczęściej przy dodatnich temp, nawet bardzo dodatnich, a nie np. przy -10C.
Takie jest moje zdanie. Ja osobiście stosuje taki właśnie olej, 15W50. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
SHEMP
SHEMP
Motocykl: HD FLHTP czyli Electra Police 09
Wiek: 55 Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 383 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 2010-01-25, 18:56
|
|
|
Ja leję pelnego syntetyka Motul 7100 chyba 20W50. Masz mały przebieg - daj mu cos dobrego, jak silnik Ci sie przepracuje i zacznie brać olej dopiero zmień na pólsyntetyk |
|
|
|
|
Hektor [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-09-21, 12:53
|
|
|
Właśnie nadszedł czas wymiany oleju w moim X-sie i tu mam pytanko sprzęt już w stanach jeździł na oleju 20W50 czyli jeśli dobrze kojarzę na mineralnym
Mam pytanko czy dalej stosować oleje tego typu np.Olej Motul 3000 20W50
A może przeskoczyć na jakiś 10W40 ???
Motocykl ma już przelatane jakieś 26.000 mil
A i jeszcze jedno pytanko czy do kardana nadawał by się taki olej ?? Motul 80W-90 1L
Dzięki z góry i pozdrawiam |
|
|
|
|
Siwy_Dym
Mariusz
Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50 Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 1107 Skąd: Lublin/Radom /LU/
|
Wysłany: 2011-09-21, 15:39
|
|
|
Hektor napisał/a: | Właśnie nadszedł czas wymiany oleju w moim X-sie i tu mam pytanko sprzęt już w stanach jeździł na oleju 20W50 czyli jeśli dobrze kojarzę na mineralnym
Mam pytanko czy dalej stosować oleje tego typu np.Olej Motul 3000 20W50
A może przeskoczyć na jakiś 10W40 ???
Motocykl ma już przelatane jakieś 26.000 mil
A i jeszcze jedno pytanko czy do kardana nadawał by się taki olej ?? Motul 80W-90 1L
Dzięki z góry i pozdrawiam |
20W50 nie musi być olejem mineralnym, są również oleje Full Syntetyczne w tej klasie lepkości. Serwisówka do VTX zaleca chyba 10W30 nawet.
Motul 3000 20W50 jest akurat mineralny i gdybyś poczytał parametry tego oleju to łatwo zauważyć że nie jest to olej przeznaczony na nasze warunki klimatyczne, ponieważ jego temperatura krzepnięcia ASTM D97 -2 ºC. Wydaje mi się że jest to granica cieplna w której czasami zdarza nam się jeszcze jeździć.
Jak chcesz motula to proponuję 5100 w klasie 10W40 - półsyntetyczny, lub 7100 w klasie 10w40 syntetyczny.
Do kardana każdy olej 80W-90 GL-4 się nadaje - więc Motul też będzie dobry |
_________________ Nic tak nie zabija czasu jak motor |
|
|
|
|
piokos
Piotr
Motocykl: Shadow VT 1100C Spirit 2004r.
Wiek: 50 Dołączył: 24 Maj 2011 Posty: 102 Skąd: Łowicz
|
|
|
|
|
Siwy_Dym
Mariusz
Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50 Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 1107 Skąd: Lublin/Radom /LU/
|
Wysłany: 2011-09-21, 18:50
|
|
|
piokos napisał/a: | po oleju mineralnym, a napewno nie syntetyk |
skąd wiesz że do tej pory był zalany olej mineralny ?
i
dlaczego uważasz że cyt. "Możesz narazić sie na remont silnika" ?? tzn co się może stać według Twojej teorii, olej uszkodzi silnik ?
Ten silnik jest praktycznie nowy 26k km i co by tam wcześniej nie było wlane to a pewno syntetyczny olej mu nie zaszkodzi, wręcz przeciwnie |
_________________ Nic tak nie zabija czasu jak motor |
|
|
|
|
Hektor [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-09-21, 19:02
|
|
|
Wiem od poprzedniego właściciela który sprowadził go ze stanów że był na mineralnym oleju i on także lał ten olej przez dwa lata użytkowania .
Mam od niego Motula 20W50 4 L bo miał go wymieniać , ale wcześniej kupiłem X-a od niego
Pytam was moi drodzy czy wlewać to Co on czy zmieniać na 10W40 taki jak lałem do mojej Shadow-ki VT600 . |
|
|
|
|
piokos
Piotr
Motocykl: Shadow VT 1100C Spirit 2004r.
Wiek: 50 Dołączył: 24 Maj 2011 Posty: 102 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-09-21, 19:36
|
|
|
co się może stać według Twojej teorii, olej uszkodzi silnik?
Przy oleju mineralnym odkłada się nagar na wewnętrznych częsciach silnika. a tu cytat ze strony Castrola ale dotyczy wszystkich olejów. "Należy uważać ze stosowaniem wysokojakościowych (syntetycznych) olejów do silników, które uprzednio pracowały na niskiej jakości oleju mineralnym gdyż prawdopodobnie są one wewnątrz pokryte nagarem. Oleje wysokiej jakości posiadają zaś silne własności "myjące" - co oznacza że cały ten nagar zostanie wypłukany i silnik może się "rozszczelnić" co zaowocuje głośną pracą, zwiększonym zużyciem oleju i spadkiem mocy. Niezależnie od tego może dojść do zablokowania filtra i kanałów olejowych przez wypłukany nagar, a co za tym idzie do zatarcia silnika." Wiadomo że olej synetyczny jest lepszy od mineralnego , ale nie w każdych warunkach. Decyzja nalezy do właściciela. |
_________________ https://picasaweb.google.com/104734953655266333872/Motocykl?authkey=Gv1sRgCOiVwfGQxLzf0AE#5617380201427264962 |
|
|
|
|
Siwy_Dym
Mariusz
Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50 Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 1107 Skąd: Lublin/Radom /LU/
|
Wysłany: 2011-09-21, 21:13
|
|
|
piokos napisał/a: | Przy oleju mineralnym odkłada się nagar na wewnętrznych częsciach silnika |
Nie przy silniku który ma 26ooo km przebiegu, ta teoria dotyczy silników które mają przebiegi rzędu setek tysięcy i pracowały na olejach mineralnych (i to słabe mineralne);-)
Ten silnik przypuszczalnie raz był zalany mineralnym przez poprzedniego właściciela bo z fabryki wyjechał na pół albo syntetyku.
Lej spokojnie motula 5100 w klasie 10W40. Tak jak pisałem ten 20W50 jest za gęsty i przy -2 st C możesz mieć już problemy z odpaleniem bo zacznie krzepnąć .... |
_________________ Nic tak nie zabija czasu jak motor |
|
|
|
|
|