Problem ze zdjeciem kola - Pomocy ;( |
Autor |
Wiadomość |
maly_tomi
dr inż. Klapek
Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 1163 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2007-12-22, 13:18 Problem ze zdjeciem kola - Pomocy ;(
|
|
|
Podczas zdejmowania przedniego kola napotkalem na nastepujacy problem.
Po odkreceniu wszystkich srob chcialem wyciagnac sworzen, ale okazalo sie ze jedna z dystansowych tulejek jest na nim zapieczona...
Z tylnego kola sforzen wyszedl bez najmniejszego problemu...
http://picasaweb.google.p...769680101375682
Co zrobic z tym fantem ?
Ma moze ktos jakis pomysl ?
Rozwazam zjecie kola razem z lagami i wycisniecie tego sforznia na prasie. |
_________________ Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650
Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure |
|
|
|
|
Lbzdz
zasadniczo - Kicia
Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44 Dołączył: 24 Cze 2007 Posty: 813 Skąd: Bukowiec (Łódź)
|
Wysłany: 2007-12-22, 15:06
|
|
|
Ośka od strony zapieczonej tulei jest na imbus (na oko jakiś gigantycznych rozmiarów) Spróbój znależć taki imbus i kręć ośkę. U mnie to pomogło ją wydobyć, przy okazji zobacz czy tulejka kręci się razem z ośką. Jeśli tak to rób to co rufi napisał. Ponieważ ośka się podczas jazdy nie obraca, tulejka też nie więc torchę mnie to dziwi.
W każdym trazie później przy montażu wszystko odpowiednio nasmaruj coby problem się nie powtarzał. |
_________________ Live FREE or DIE !!!
www.horseteam.info |
|
|
|
|
maly_tomi
dr inż. Klapek
Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 1163 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2007-12-22, 15:10
|
|
|
Zalapalem o co chodzi. Z WD-40 probowalem i nic z tego, jeszcze troche wpuszcze tego i zobaczyny.
Walic w to mocno boje sie troche bo motor jest podniesiony i zabardzo nawet nie mam o co sie zaprzec i mogl by spasc. Jeszcze sproboje popukac w ta tulejke moze pomoze.
Co do smarowania... Niestety motor sprowadzilem z USA, a amerykanie nie dbaja o sprzet. Nie wiedza ze takie zaczy nalezy smarowac... przeziez oni nawet oleju w silniku nie wymieniaja...
Dlatego podjelem sie zrobic ten kompletny przegląd... |
_________________ Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650
Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure |
|
|
|
|
Lbzdz
zasadniczo - Kicia
Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44 Dołączył: 24 Cze 2007 Posty: 813 Skąd: Bukowiec (Łódź)
|
Wysłany: 2007-12-22, 15:12
|
|
|
Widzę, że rozbierasz koła dzisiaj. U mnie podobnie z tym że złożyłem dziś przód a rozebrałem tył. Muszę wymienić zębatki i łańcuch, ale na dziś skończyłem, gdyż rękę sobie trochę uszkodziłem. Alę mówię ci... dobrze że masz kardana, przy przedniej zębatce był u mnie taki syf (mieszanina smaru i piachu), że bez sprężarki, pistoletu do malowania i litra nafty nie dałbym rady tego wyczyścić choć trochę. |
_________________ Live FREE or DIE !!!
www.horseteam.info |
|
|
|
|
Shadok
Administrator
Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 1953 Skąd: Dziecinów
|
Wysłany: 2007-12-22, 15:13
|
|
|
Jeśli oska jest zapieczona w tulei, obracanie nic nie da, bo trzebaby wtedy czymś zablokować tuleje a bez pokaleczenia jej się pewnie nie da.
Tak jak Rufi pisał, penetrol i ew. oklepanie tulei. Możesz spróbować dwoma młotkami metalowymi: jeden przykładasz do tulei a drugim lekko (nie za mocno!) pukasz w tuleję dokładnie naprzeciwko miejsca gdzie przyłożyłeś pierwszy młotek. I tak dookoła. Tulej jest zapewne stalowa więc przy lekkim traktowaniu nic jej się nie stanie.
Poosiowo w w ośkę walic - ostrożnie, nie wpłynie to dobrze na łożyska, tam są zwykłe kulkowe.
Zostaje jeszcze grzanie (opalarką najlepiej). |
_________________ Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle. |
|
|
|
|
maly_tomi
dr inż. Klapek
Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 1163 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2007-12-22, 15:14
|
|
|
Lbzdz napisał/a: | Ośka od strony zapieczonej tulei jest na imbus (na oko jakiś gigantycznych rozmiarów) Spróbój znależć taki imbus i kręć ośkę. U mnie to pomogło ją wydobyć, przy okazji zobacz czy tulejka kręci się razem z ośką. Jeśli tak to rób to co rufi napisał. Ponieważ ośka się podczas jazdy nie obraca, tulejka też nie więc torchę mnie to dziwi.
W każdym trazie później przy montażu wszystko odpowiednio nasmaruj coby problem się nie powtarzał. |
Mam taki imbus. Wlasnie w ten sposoib ustalilem ze jest zapieczona. Krecac oska kerci sie tulejka. Siedzi strasznie mocno...
Co jeszcze bardziej mnie dziwi:
Druga tulejka lata luzno na osce, wiec mozna jad odsunac o jakies 10mm, ale kola juz nie... i boje sie ze to nie tylko tulejka sie przykleila do oski, ale i lozyska kola. |
_________________ Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650
Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure |
|
|
|
|
maly_tomi
dr inż. Klapek
Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 1163 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2007-12-22, 15:17
|
|
|
A co powiecie na pomysl z prasa.
Zeby teraz sprobowac zdjac kolo razem z lagami.
Potem bedzie mozna odjac lagi a kolo z oska dac na prace zeby wycisnac sforzen.
Przejdzie cos takiego czy lepiej az tak drastycznie z tym nie postepowac ? |
_________________ Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650
Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure |
|
|
|
|
Lbzdz
zasadniczo - Kicia
Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44 Dołączył: 24 Cze 2007 Posty: 813 Skąd: Bukowiec (Łódź)
|
Wysłany: 2007-12-22, 15:23
|
|
|
Nie wiem czy to dobry pomysł, ale może da się zdjąć koło razem z lagami i może będzie łatwiej tak operować. Może też złapać tulejkę kluczem hydraulicznym i spróbować obracać ośką, ale to w ostateczności bo tulejka będzie na pewno uszkodzona, z drugiej strony nowa kosztuje na cmsnl pewnie max 10 euro.
Co wy na to? |
_________________ Live FREE or DIE !!!
www.horseteam.info |
|
|
|
|
maly_tomi
dr inż. Klapek
Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 1163 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2007-12-22, 15:26
|
|
|
Lbzdz napisał/a: | Nie wiem czy to dobry pomysł, ale może da się zdjąć koło razem z lagami i może będzie łatwiej tak operować. Może też złapać tulejkę kluczem hydraulicznym i spróbować obracać ośką, ale to w ostateczności bo tulejka będzie na pewno uszkodzona, z drugiej strony nowa kosztuje na cmsnl pewnie max 10 euro.
Co wy na to? |
Mam odrazu do Ciebie pytanie.
Trudno sie wyjmuje lagi ze szklanek?
Bo wygladaja jak by trzeba bylo do tego strasznej sily i boje sie ze dwóch naraz nie dam ruszyc.
Zaraz zejde do piwnicy i sproboje jeszcze cos pokombinowac. |
_________________ Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650
Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure |
|
|
|
|
Lbzdz
zasadniczo - Kicia
Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44 Dołączył: 24 Cze 2007 Posty: 813 Skąd: Bukowiec (Łódź)
|
Wysłany: 2007-12-22, 15:29
|
|
|
raczej powinno pójść gładko, Lagi po poluzowaniu półek idą bez oporu ale w szklankach są gumowe tuleje, jak też nie są nasmarowane to będzie ciężko, ale sam powinieneś dać radę. |
_________________ Live FREE or DIE !!!
www.horseteam.info |
|
|
|
|
maly_tomi
dr inż. Klapek
Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 1163 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2007-12-22, 15:30
|
|
|
Aha.
Wlasnie pytalem z tego powodu, ze robie to wszystko sam.
Dzieki.
To ide probowac to zdjac razem z lagami. |
_________________ Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650
Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure |
|
|
|
|
Lbzdz
zasadniczo - Kicia
Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44 Dołączył: 24 Cze 2007 Posty: 813 Skąd: Bukowiec (Łódź)
|
Wysłany: 2007-12-22, 15:32
|
|
|
Jeśli chodzi o prasę to rozumiem że dostęp do takiego sprzętu masz. uważać trzeba tylko na goleń, bo to jest kosztowne, ale jestem pewien że opracowałbys doskonały sposób na wypchnięcie ośki na prasie beż żadnych uszkodzeń. ale całkowicie się na tym nie znam więc nie podpowiem. W mojej Shadowce raczej mam problem z śrubami poluzowanymi od wibracji i jeszcze nie spotkałem się z elementem opornym. Chociaż odkęcić zębatki z tylnego koła dziś nie dałem rady. Inna kwestia jest taka że nakrętki maja w sobie takie pierścienie zaciskające jak np. śruba dolna mocująca lampę przednią. |
_________________ Live FREE or DIE !!!
www.horseteam.info |
|
|
|
|
sztywny
czerwona gałeczka
Motocykl: vtx 1800c
Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 327 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-12-22, 15:39
|
|
|
Ja proponowalbym sprobowac wycisnac ta tuleje i uzylbym do tego sciagacza - o takim ksztalcie http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=281534867 sa duzych rozmiarow i mozesz obserwowac co sie dzieje, bo na prasie to mozesz nie zdazyc ............ |
_________________ .......motór nie umiera nigdy, motór jest wieczny..... |
|
|
|
|
maly_tomi
dr inż. Klapek
Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 1163 Skąd: Otwock
|
|
|
|
|
Lbzdz
zasadniczo - Kicia
Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44 Dołączył: 24 Cze 2007 Posty: 813 Skąd: Bukowiec (Łódź)
|
Wysłany: 2007-12-22, 17:35
|
|
|
To chyba masz nieszczelne simmerringi w kołach skoro tak to zaśniedziało.
przy składaniu lepiej je wymień. i sprawdź łożyska - może też będą wymagały zmiany. |
_________________ Live FREE or DIE !!!
www.horseteam.info |
|
|
|
|
|