/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Zimowanie, spuszczanie płynu chłodniczego
Autor Wiadomość
Roadrunner 
Łukasz


Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 1209
Skąd: Legionowo/Ostróda
Wysłany: 2009-10-14, 15:31   

Przy zlewaniu płynu nie zapomnij o spuszczeniu go z tylnego cylindra - ma z tyłu śrubkę i za pomocą jakiejś rynienki, np. z przepołowionej butelki, należy go również zlać. Bez rynienki płyn, który jest żrący, rozleje Ci się po dolnej części silnika. Poza tym wszelkie potrzebne informacje jak zlać i wlać płyn, ile i jaki płyn wlać, jak odpowietrzyć układ są w serwisówce, opisane dokładnie krok po kroku z rysunkami - do zassania TU
_________________
Say no to slow.
 
 
radziok16 
HAKER


Motocykl: VN 1500 Classic Fi
Wiek: 36
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 337
Skąd: Kępno
Wysłany: 2009-10-14, 20:40   

Cytat:
Przy zlewaniu płynu nie zapomnij o spuszczeniu go z tylnego cylindra - ma z tyłu śrubkę i za pomocą jakiejś rynienki, np. z przepołowionej butelki, należy go również zlać. Bez rynienki płyn, który jest żrący, rozleje Ci się po dolnej części silnika. Poza tym wszelkie potrzebne informacje jak zlać i wlać płyn, ile i jaki płyn wlać, jak odpowietrzyć układ są w serwisówce, opisane dokładnie krok po kroku z rysunkami - do zassania TU




Za późno przeczytałem :evil: , zdążyłem go zalać płynem, myślałem że ściekło wszystko...

Czyli nie wystarczyło to że spuściłem wężem idącym od chłodnicy do pompy i wężykiem który wchodzi do zbiorniczka rezerwowego ? :twisted:





Zalałem dziś chłodnice płynem Prestone nalałem go do chłodnicy pod prawie pod sam korek, i do zbiorniczka rezerwowego do kreski up (max), odpowietrzając układ płyn musiałem zbierać strzykawką bo się wylewało a nie go dolewać jak czytałem w innych tematach, zrobiłem coś nie tak ?
 
 
 
emtomek 

Motocykl: Honda TA XL650 01
Wiek: 57
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 100
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2009-10-18, 20:42   

Wszystko OK, płyn jak się nagrzewa to zwiększa swoją objętość :-D
 
 
jack8823
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-12, 18:34   

Mam pytanie odnośnie uwagi Roadrunnera. Czy koniecznie trzeba spuszczać w ten sposób z drugiego cylindra? Czy jest możliwość odkręcenia dolnej śruby przy pompie, odpalenia na kilka chwil motocykla i płyn powędruje przez cały układ i wyleci przez odkręconą śrubkę?

Dodatkowo mam pytanie o płyn chłodniczy, który z podanych będzie najlepszy petrygo niebieskie, borygo czerwone lub zielone ewentualnie koncentrat STP + woda destylowana:



 
 
Roadrunner 
Łukasz


Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 1209
Skąd: Legionowo/Ostróda
Wysłany: 2009-12-13, 19:29   

jack8823 napisał/a:
Mam pytanie odnośnie uwagi Roadrunnera. Czy koniecznie trzeba spuszczać w ten sposób z drugiego cylindra? Czy jest możliwość odkręcenia dolnej śruby przy pompie, odpalenia na kilka chwil motocykla i płyn powędruje przez cały układ i wyleci przez odkręconą śrubkę?

Dodatkowo mam pytanie o płyn chłodniczy, który z podanych będzie najlepszy petrygo niebieskie, borygo czerwone lub zielone ewentualnie koncentrat STP + woda destylowana:



Obrazek




Jak odkręcisz śrubkę przy pompie, w układzie chłodzenia nie będzie ciśnienia oraz płynu, który przez tę śrubkę zleci, dlatego odpalanie motocykla nic nie da. Jeśli chcesz zlać cały płyn, nie masz innej opcji - śrubkę z tyłu tylnego gara musisz odkręcić. A co do płynu to nie wiem który Ci doradzić. Ja osobiście kupiłem gotowy (bez potrzeby rozrabiania) płyn Shell, którego temperatura zamarzania to -39*C (potwierdzone przyrządem) - nie miałem z nim żadnych problemów więc mogę polecić. Wydaje mi się, że dobre będzie wszystko w miarę dobrej firmy byle na bazie glikolu i do chłodnic aluminiowych.
_________________
Say no to slow.
 
 
-gumis- 
V2 i kardan


Motocykl: Husaberg TE 300
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 208
Skąd: Jemielnica
Wysłany: 2009-12-17, 21:54   

No to ja jeszcze dołożę swoje grosze, wsystkie moto jakie serwisuje zalewam płynem RAVENOL (koncentrat, który zalecają rozkopac). Powiem Wam ,że jest bajerancji bo... ma kolor, odcien jakby był fluorescencyjny (masakra te słowo :shock: ) i jeśli pojawia się jakiś wyciek to od razu go zauważysz. Ot tyle chciałem dołożyc, że używam tego płynu... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
szkoda czasu na narzekanie!!! czas leci...
 
 
R0bi 


Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 2127
Skąd: Koluszki
Wysłany: 2009-12-17, 22:01   

-gumis- napisał/a:
RAVENOL (koncentrat, który zalecają rozkopac).


Za bardzo sobie tego nie wyobrażam.
_________________


Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 2113
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-12-17, 22:52   

R0bi napisał/a:
-gumis- napisał/a:
RAVENOL (koncentrat, który zalecają rozkopac).


Za bardzo sobie tego nie wyobrażam.




przecież sam powiedział - (masakra te słowo :shock: ) :mrgreen:
 
 
senda 


Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 1555
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-12-18, 12:20   

R0bi napisał/a:
-gumis- napisał/a:
RAVENOL (koncentrat, który zalecają rozkopac).


Za bardzo sobie tego nie wyobrażam.


Robi... Lejesz płyn na glebę obok moto, zakładasz kalosze i rozkopujesz po motocyklu...

Ot cała procedura :mrgreen:
_________________
Nawrót choroby! :)
 
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-12-18, 12:33   

Chyba rozcieńczyć ... ale kurde daleko rozkopaniu do rozcieńczania :-)
 
 
-gumis- 
V2 i kardan


Motocykl: Husaberg TE 300
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 208
Skąd: Jemielnica
Wysłany: 2010-01-05, 15:23   

Mateusz napisał/a:
Chyba rozcieńczyć ... ale kurde daleko rozkopaniu do rozcieńczania :-)


czekałem i czekałem aż w końcu Mateusz rozwikłał tajemniczą sprawę ze słowem ''rozkopac'' :mrgreen:

GRATULACJE :thx: !!!!!
_________________
szkoda czasu na narzekanie!!! czas leci...
 
 
darus 

Motocykl: vt 600C Shadow
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 35
Skąd: Chotcza, mazowieckie
Wysłany: 2012-03-04, 20:09   

[quote="Roadrunner"]Jeśli chcesz zlać cały płyn, nie masz innej opcji - śrubkę z tyłu tylnego gara musisz odkręcić. [/quote

Są tam dwie śrubki, ale chyba dobrze myślę, że chodzi o tę niżej położoną? Ma pewnie ona jakąś podkładkę uszczelniającą w którą trzeba się wcześniej zaopatrzeć?
 
 
Grzechoo 

Motocykl: Honda
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 276
Skąd: RRS
Wysłany: 2012-03-06, 11:45   

darus napisał/a:
Są tam dwie śrubki, ale chyba dobrze myślę, że chodzi o tę niżej położoną? Ma pewnie ona jakąś podkładkę uszczelniającą w którą trzeba się wcześniej zaopatrzeć?


Ta śruba jest poniżej mocowania cylindra do ramy. Tak jak piszesz jest podkładka i najlepiej wymienić żeby później nie ciekło :-)
 
 
darus 

Motocykl: vt 600C Shadow
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 35
Skąd: Chotcza, mazowieckie
Wysłany: 2012-03-12, 21:53   

Tak naprawde, to nie wiem który cylinder jest mocowany do ramy :lol: . Wymianę płynu ograniczyłem do spuszczenia go z chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego. Uzupełniłem świeżym płynem, odpowietrzyłem i sprawdziłem na drodze. Myślę, że setka starego w tą czy w tamtą +,- nie ma znaczenia.
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-03-12, 22:01   

Ja u siebie płukałem cały układ chłodzenia bo jego zawartość wyglądała jak zaczerpnięta pompą zęzową z dna jakiegoś bajora :-/
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM