Zimowanie, spuszczanie płynu chłodniczego |
Autor |
Wiadomość |
Roadrunner
Łukasz
Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 1209 Skąd: Legionowo/Ostróda
|
Wysłany: 2009-10-14, 15:31
|
|
|
Przy zlewaniu płynu nie zapomnij o spuszczeniu go z tylnego cylindra - ma z tyłu śrubkę i za pomocą jakiejś rynienki, np. z przepołowionej butelki, należy go również zlać. Bez rynienki płyn, który jest żrący, rozleje Ci się po dolnej części silnika. Poza tym wszelkie potrzebne informacje jak zlać i wlać płyn, ile i jaki płyn wlać, jak odpowietrzyć układ są w serwisówce, opisane dokładnie krok po kroku z rysunkami - do zassania TU |
_________________ Say no to slow. |
|
|
|
|
radziok16
HAKER
Motocykl: VN 1500 Classic Fi
Wiek: 36 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 337 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2009-10-14, 20:40
|
|
|
Cytat: | Przy zlewaniu płynu nie zapomnij o spuszczeniu go z tylnego cylindra - ma z tyłu śrubkę i za pomocą jakiejś rynienki, np. z przepołowionej butelki, należy go również zlać. Bez rynienki płyn, który jest żrący, rozleje Ci się po dolnej części silnika. Poza tym wszelkie potrzebne informacje jak zlać i wlać płyn, ile i jaki płyn wlać, jak odpowietrzyć układ są w serwisówce, opisane dokładnie krok po kroku z rysunkami - do zassania TU |
Za późno przeczytałem , zdążyłem go zalać płynem, myślałem że ściekło wszystko...
Czyli nie wystarczyło to że spuściłem wężem idącym od chłodnicy do pompy i wężykiem który wchodzi do zbiorniczka rezerwowego ?
Zalałem dziś chłodnice płynem Prestone nalałem go do chłodnicy pod prawie pod sam korek, i do zbiorniczka rezerwowego do kreski up (max), odpowietrzając układ płyn musiałem zbierać strzykawką bo się wylewało a nie go dolewać jak czytałem w innych tematach, zrobiłem coś nie tak ? |
|
|
|
|
emtomek
Motocykl: Honda TA XL650 01
Wiek: 57 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 100 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: 2009-10-18, 20:42
|
|
|
Wszystko OK, płyn jak się nagrzewa to zwiększa swoją objętość |
|
|
|
|
jack8823 [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-12-12, 18:34
|
|
|
Mam pytanie odnośnie uwagi Roadrunnera. Czy koniecznie trzeba spuszczać w ten sposób z drugiego cylindra? Czy jest możliwość odkręcenia dolnej śruby przy pompie, odpalenia na kilka chwil motocykla i płyn powędruje przez cały układ i wyleci przez odkręconą śrubkę?
Dodatkowo mam pytanie o płyn chłodniczy, który z podanych będzie najlepszy petrygo niebieskie, borygo czerwone lub zielone ewentualnie koncentrat STP + woda destylowana:
|
|
|
|
|
Roadrunner
Łukasz
Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 1209 Skąd: Legionowo/Ostróda
|
Wysłany: 2009-12-13, 19:29
|
|
|
jack8823 napisał/a: | Mam pytanie odnośnie uwagi Roadrunnera. Czy koniecznie trzeba spuszczać w ten sposób z drugiego cylindra? Czy jest możliwość odkręcenia dolnej śruby przy pompie, odpalenia na kilka chwil motocykla i płyn powędruje przez cały układ i wyleci przez odkręconą śrubkę?
Dodatkowo mam pytanie o płyn chłodniczy, który z podanych będzie najlepszy petrygo niebieskie, borygo czerwone lub zielone ewentualnie koncentrat STP + woda destylowana:
Obrazek |
Jak odkręcisz śrubkę przy pompie, w układzie chłodzenia nie będzie ciśnienia oraz płynu, który przez tę śrubkę zleci, dlatego odpalanie motocykla nic nie da. Jeśli chcesz zlać cały płyn, nie masz innej opcji - śrubkę z tyłu tylnego gara musisz odkręcić. A co do płynu to nie wiem który Ci doradzić. Ja osobiście kupiłem gotowy (bez potrzeby rozrabiania) płyn Shell, którego temperatura zamarzania to -39*C (potwierdzone przyrządem) - nie miałem z nim żadnych problemów więc mogę polecić. Wydaje mi się, że dobre będzie wszystko w miarę dobrej firmy byle na bazie glikolu i do chłodnic aluminiowych. |
_________________ Say no to slow. |
|
|
|
|
-gumis-
V2 i kardan
Motocykl: Husaberg TE 300
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2009 Posty: 208 Skąd: Jemielnica
|
Wysłany: 2009-12-17, 21:54
|
|
|
No to ja jeszcze dołożę swoje grosze, wsystkie moto jakie serwisuje zalewam płynem RAVENOL (koncentrat, który zalecają rozkopac). Powiem Wam ,że jest bajerancji bo... ma kolor, odcien jakby był fluorescencyjny (masakra te słowo ) i jeśli pojawia się jakiś wyciek to od razu go zauważysz. Ot tyle chciałem dołożyc, że używam tego płynu... |
_________________ szkoda czasu na narzekanie!!! czas leci... |
|
|
|
|
R0bi
Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 2127 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 2009-12-17, 22:01
|
|
|
-gumis- napisał/a: | RAVENOL (koncentrat, który zalecają rozkopac). |
Za bardzo sobie tego nie wyobrażam. |
_________________
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało. |
|
|
|
|
adam3911
Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 2113 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2009-12-17, 22:52
|
|
|
R0bi napisał/a: | -gumis- napisał/a: | RAVENOL (koncentrat, który zalecają rozkopac). |
Za bardzo sobie tego nie wyobrażam. |
przecież sam powiedział - (masakra te słowo ) |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-12-18, 12:20
|
|
|
R0bi napisał/a: | -gumis- napisał/a: | RAVENOL (koncentrat, który zalecają rozkopac). |
Za bardzo sobie tego nie wyobrażam. |
Robi... Lejesz płyn na glebę obok moto, zakładasz kalosze i rozkopujesz po motocyklu...
Ot cała procedura |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2009-12-18, 12:33
|
|
|
Chyba rozcieńczyć ... ale kurde daleko rozkopaniu do rozcieńczania |
|
|
|
|
-gumis-
V2 i kardan
Motocykl: Husaberg TE 300
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2009 Posty: 208 Skąd: Jemielnica
|
Wysłany: 2010-01-05, 15:23
|
|
|
Mateusz napisał/a: | Chyba rozcieńczyć ... ale kurde daleko rozkopaniu do rozcieńczania |
czekałem i czekałem aż w końcu Mateusz rozwikłał tajemniczą sprawę ze słowem ''rozkopac''
GRATULACJE !!!!! |
_________________ szkoda czasu na narzekanie!!! czas leci... |
|
|
|
|
darus
Motocykl: vt 600C Shadow
Dołączył: 23 Cze 2011 Posty: 35 Skąd: Chotcza, mazowieckie
|
Wysłany: 2012-03-04, 20:09
|
|
|
[quote="Roadrunner"]Jeśli chcesz zlać cały płyn, nie masz innej opcji - śrubkę z tyłu tylnego gara musisz odkręcić. [/quote
Są tam dwie śrubki, ale chyba dobrze myślę, że chodzi o tę niżej położoną? Ma pewnie ona jakąś podkładkę uszczelniającą w którą trzeba się wcześniej zaopatrzeć? |
|
|
|
|
Grzechoo
Motocykl: Honda
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 276 Skąd: RRS
|
Wysłany: 2012-03-06, 11:45
|
|
|
darus napisał/a: | Są tam dwie śrubki, ale chyba dobrze myślę, że chodzi o tę niżej położoną? Ma pewnie ona jakąś podkładkę uszczelniającą w którą trzeba się wcześniej zaopatrzeć? |
Ta śruba jest poniżej mocowania cylindra do ramy. Tak jak piszesz jest podkładka i najlepiej wymienić żeby później nie ciekło |
|
|
|
|
darus
Motocykl: vt 600C Shadow
Dołączył: 23 Cze 2011 Posty: 35 Skąd: Chotcza, mazowieckie
|
Wysłany: 2012-03-12, 21:53
|
|
|
Tak naprawde, to nie wiem który cylinder jest mocowany do ramy . Wymianę płynu ograniczyłem do spuszczenia go z chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego. Uzupełniłem świeżym płynem, odpowietrzyłem i sprawdziłem na drodze. Myślę, że setka starego w tą czy w tamtą +,- nie ma znaczenia. |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2012-03-12, 22:01
|
|
|
Ja u siebie płukałem cały układ chłodzenia bo jego zawartość wyglądała jak zaczerpnięta pompą zęzową z dna jakiegoś bajora |
_________________ Matrix w Trasie
Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com |
|
|
|
|
|