Odpowiedz do tematu
: Zimowanie, spuszczanie p³ynu ch³odniczego
Z racji tego i¿ wcze¶niej posiada³em motocykl bez takiego gad¿etu jak ch³odnica , nie wiedz±c co mam w ¶rodku, zdj±³em przewód prowadz±cy z ch³odnicy do silnika (chyba to jaka¶ pompa by³a), potem kolejno gdy ju¿ wszystko zlecia³o za³o¿y³em go na swoje miejsce i ¶ci±gn±³em przewód z ty³u silnika (taki bia³y zbiorniczek), w sumie zlecia³o 1,6 litra to wszystko czy wchodzi wiêcej ? Pierwszy raz mia³em z czym¶ takim do czynienia, wiêc wola³bym wiedzieæ ile wlaæ latem i jakiego p³ynu mo¿e jest jaki¶ którego bym nie musia³ na zimê co roku spuszczaæ ? Mam jeszcze jedno ogólne pytanie odno¶nie zimowania spuszczacie trochê powietrza na zimê w oponach, b±d¼ zalewacie zbiornik paliwa do pe³na a mo¿e wykonujecie inne zabiegi ?
:
Nie wiem czy dobrze zrozumia³em. Ale masz zamiar pozostawiæ na zimê moto bez p³ynu ch³odniczego? Z posiadanej przeze mnie wiedzy nie robi siê takich rzeczy. Uk³ad ch³odzenia ma byæ przez ca³y czas zalany, bo inaczej koroduje.
Nie wiem czym mia³e¶ zalany uk³ad, ¿e musisz spu¶ciæ p³yn na zimê, wod±? Je¿eli uk³ad ch³odzenia jest zalany p³ynem do ch³odnic, a nie wod±, to siê go nie spuszcza na zimê.
PS. Uk³ad nale¿y zalaæ p³ynem do ch³odnic aluminiowych, obojêtnie jakiej marki. Np. Prestone, K2, Motul, Borygo czy Petrygo, czy jakiejkolwiek innej m-ki.
Nie wiem czym mia³e¶ zalany uk³ad, ¿e musisz spu¶ciæ p³yn na zimê, wod±? Je¿eli uk³ad ch³odzenia jest zalany p³ynem do ch³odnic, a nie wod±, to siê go nie spuszcza na zimê.
PS. Uk³ad nale¿y zalaæ p³ynem do ch³odnic aluminiowych, obojêtnie jakiej marki. Np. Prestone, K2, Motul, Borygo czy Petrygo, czy jakiejkolwiek innej m-ki.
"Bardzo te¿ po¿ytecznie bywa najsamprzód zdzieliæ ¶wiadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po g³owie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do k³amstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu ¦wiadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu ¦wiadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Mi znów znajomi mówili ¿ebym spu¶ci³ i tak pozostawi³... a na lato dopiero zala³... . P³yn spu¶ci³em ze wzglêdu na to i¿ moto kupi³em w tym sezonie i nie wiem czym by³ zalany. Ile tam mniej wiêcej litrów wchodzi ?
:
Nie s³uchaj kolegów
radziok16 napisa³/a: |
Mi znów znajomi mówili ¿ebym spu¶ci³ i tak pozostawi³... a na lato dopiero zala³... . P³yn spu¶ci³em ze wzglêdu na to i¿ moto kupi³em w tym sezonie i nie wiem czym by³ zalany. Ile tam mniej wiêcej litrów wchodzi ? |
Nie s³uchaj kolegów
:
Dok³adnie nie s³uchaj kolegów a tak serio mia³em VT600 kilka sezonów i nigdy nie robi³em takiego zabiegu, i zawsze wszystko by³o ok. proponuje zalaæ ¶wie¿utki p³yn i po robocie co do ilo¶ci niestety nie pamiêtam. pozdrawiam
:
Zalej nowym p³ynem i po robocie (nie powinno wej¶æ wiêcej ni¿... ... 3 litry? )
Jest to do sprawdzenia w serwisówce (link do ¶ci±gniêcia jest gdzie¶, chyba w Banku Informacji)
Przez zimê nie powinno ci siê nic staæ, chyba ¿e bêdziesz trzyma³ moto na dworze przy - 50*C
Jest to do sprawdzenia w serwisówce (link do ¶ci±gniêcia jest gdzie¶, chyba w Banku Informacji)
Przez zimê nie powinno ci siê nic staæ, chyba ¿e bêdziesz trzyma³ moto na dworze przy - 50*C
:
Castrol pokazuje mi ¿e wchodzi tam 1,6 l ;). Wiec teraz takie pytanie z tego co doczyta³em;
1. S± p³yny do ch³odnic aluminiowych i s± te¿ które siê miesza z woda destylowan± w stosunku 50%/50%, wiêc oba te p³yny powinny przetrzymaæ temp oko³o -30 / -40 stopni ?
2. Tak na przysz³o¶æ prawid³owo spu¶ci³em ten p³yn czy jest jaka¶ jedna specjalna ¶rubka abym nie musia³ wê¿yków ¶ci±gaæ ?
3. Jak bêdê la³ ten p³yn to od razu naleci mi do tego zbiorniczka rezerwowego czy tam jest jaki¶ osobny korek ?
Teraz tak poza tematem niektórzy upuszczaj± powietrza na zimê z opon i daj± deski pod opony, oraz zbiornik paliwa uzupe³niaj± do pe³na co wy o tym my¶licie, dodam ¿e mam gara¿ na wypi¼**** i temp. zapewne dojdzie do tych -20
1. S± p³yny do ch³odnic aluminiowych i s± te¿ które siê miesza z woda destylowan± w stosunku 50%/50%, wiêc oba te p³yny powinny przetrzymaæ temp oko³o -30 / -40 stopni ?
2. Tak na przysz³o¶æ prawid³owo spu¶ci³em ten p³yn czy jest jaka¶ jedna specjalna ¶rubka abym nie musia³ wê¿yków ¶ci±gaæ ?
3. Jak bêdê la³ ten p³yn to od razu naleci mi do tego zbiorniczka rezerwowego czy tam jest jaki¶ osobny korek ?
Teraz tak poza tematem niektórzy upuszczaj± powietrza na zimê z opon i daj± deski pod opony, oraz zbiornik paliwa uzupe³niaj± do pe³na co wy o tym my¶licie, dodam ¿e mam gara¿ na wypi¼**** i temp. zapewne dojdzie do tych -20
:
1. Kup p³yn (najlepiej) Prestone lub jaki¶ inny do ch³odnic aluminiowych. Je¶li chcesz siê bawiæ to mo¿esz kupiæ glikol i wymieszaæ z woda destylowan± w stosunku 1 do 1 - tylko czy Ci siê chce jak masz gotowy? Ja polecam Prestona.
2. Jest ¶ruba - dolna ¶ruba w pompie wody. Ale jest to z lekka upierdliwe, czasami dostêp jest utrudniony, wiêc spuszczenie p³ynu przez zdjêcie wê¿a na dole jest sensownym i najczê¶ciej stosowanym "zamiennikiem" zlewania p³ynu
3. Nie naleci - musisz nalaæ p³ynu do uk³adu, nalaæ p³ynu do zbiorniczka (jest osobny korek, zazwyczaj u góry zbiorniczka, mo¿e byæ pod os³on±), odpowietrzyæ uk³ad (poszukaj na forum, jest opisane jak odpowietrzaæ uk³ad) i ewentualnie uzupe³niæ stan. NIE ZOSTAWIAJ NA ZIMÊ UK£ADU BEZ P£YNU
Do poza tematem. Tak, zalej zbiornik do pe³na. Na wiosnê, przed pierwszym odpaleniem dolej do baku butelkê ¶rodka do czyszczenia ga¼ników (np. STP), bujnij maszyna ¿eby siê wymiesza³o i dopiero wtedy odpal. Co do opon - ró¿nie mówi±. Przy niskich temperaturach ci¶nienie i tak spadnie, Ja zawsze obni¿am ci¶nienie na zimê do 1,8. Deski pod opony? Po co? No chyba, ¿e gara¿ na gruncie, bez betonowej pod³ogi, to mo¿e tak. Ale bardziej sensowne wydaje mi siê podparcie na deskach ca³ego motocykla tak, ¿eby obie opony nie dotyka³y pod³o¿a - zapobiega to odkszta³ceniu gum w jednym miejscu. Innym sposobem jest przetoczenie motocykla o kilkana¶cie cm co dwa tygodnie.
radziok16 napisa³/a: |
Castrol pokazuje mi ¿e wchodzi tam 1,6 l ;). Wiec teraz takie pytanie z tego co doczyta³em;
1. S± p³yny do ch³odnic aluminiowych i s± te¿ które siê miesza z woda destylowan± w stosunku 50%/50%, wiêc oba te p³yny powinny przetrzymaæ temp oko³o -30 / -40 stopni ? 2. Tak na przysz³o¶æ prawid³owo spu¶ci³em ten p³yn czy jest jaka¶ jedna specjalna ¶rubka abym nie musia³ wê¿yków ¶ci±gaæ ? 3. Jak bêdê la³ ten p³yn to od razu naleci mi do tego zbiorniczka rezerwowego czy tam jest jaki¶ osobny korek ? Teraz tak poza tematem niektórzy upuszczaj± powietrza na zimê z opon i daj± deski pod opony, oraz zbiornik paliwa uzupe³niaj± do pe³na co wy o tym my¶licie, dodam ¿e mam gara¿ na wypi¼**** i temp. zapewne dojdzie do tych -20 |
1. Kup p³yn (najlepiej) Prestone lub jaki¶ inny do ch³odnic aluminiowych. Je¶li chcesz siê bawiæ to mo¿esz kupiæ glikol i wymieszaæ z woda destylowan± w stosunku 1 do 1 - tylko czy Ci siê chce jak masz gotowy? Ja polecam Prestona.
2. Jest ¶ruba - dolna ¶ruba w pompie wody. Ale jest to z lekka upierdliwe, czasami dostêp jest utrudniony, wiêc spuszczenie p³ynu przez zdjêcie wê¿a na dole jest sensownym i najczê¶ciej stosowanym "zamiennikiem" zlewania p³ynu
3. Nie naleci - musisz nalaæ p³ynu do uk³adu, nalaæ p³ynu do zbiorniczka (jest osobny korek, zazwyczaj u góry zbiorniczka, mo¿e byæ pod os³on±), odpowietrzyæ uk³ad (poszukaj na forum, jest opisane jak odpowietrzaæ uk³ad) i ewentualnie uzupe³niæ stan. NIE ZOSTAWIAJ NA ZIMÊ UK£ADU BEZ P£YNU
Do poza tematem. Tak, zalej zbiornik do pe³na. Na wiosnê, przed pierwszym odpaleniem dolej do baku butelkê ¶rodka do czyszczenia ga¼ników (np. STP), bujnij maszyna ¿eby siê wymiesza³o i dopiero wtedy odpal. Co do opon - ró¿nie mówi±. Przy niskich temperaturach ci¶nienie i tak spadnie, Ja zawsze obni¿am ci¶nienie na zimê do 1,8. Deski pod opony? Po co? No chyba, ¿e gara¿ na gruncie, bez betonowej pod³ogi, to mo¿e tak. Ale bardziej sensowne wydaje mi siê podparcie na deskach ca³ego motocykla tak, ¿eby obie opony nie dotyka³y pod³o¿a - zapobiega to odkszta³ceniu gum w jednym miejscu. Innym sposobem jest przetoczenie motocykla o kilkana¶cie cm co dwa tygodnie.
:
Ale gdybym spu¶ci³ ten p³yn poprzez t± ¶rubkê to by nie zlecia³o ze zbiorniczka i tka bym musia³ ¶ci±gn±æ ten wê¿yk pod nim tak ?
A mo¿e wlaæ z powrotem ten stary p³yn nie powinien zamarzn±æ jest trochê gêsty o barwie zielonej...
A mo¿e wlaæ z powrotem ten stary p³yn nie powinien zamarzn±æ jest trochê gêsty o barwie zielonej...
:
Nie ma znaczenia, czy ¶rubka czy w±¿, zbiorniczek musisz opró¿niæ oddzielnie.
Nie, nie wlewaj starego p³ynu. Jak ju¿ zla³e¶ to to zalej nowym. Pojemnik Prestona 4 litry kosztuje na stacji Orlen ok. 37 z³ a w supermarketach poni¿ej 30 z³. Nie warto wlewaæ syfu, jak siê go wyla³o A poniewa¿ piszesz, ¿e wchodzi 1,6 litra, to te 4 litry starcz±, ¿eby¶ sobie po zimie zmieni³ p³yn raz jeszcze - je¶li bardzo chcesz
radziok16 napisa³/a: |
Ale gdybym spu¶ci³ ten p³yn poprzez t± ¶rubkê to by nie zlecia³o ze zbiorniczka i tka bym musia³ ¶ci±gn±æ ten wê¿yk pod nim tak ?
A mo¿e wlaæ z powrotem ten stary p³yn nie powinien zamarzn±æ jest trochê gêsty o barwie zielonej... |
Nie ma znaczenia, czy ¶rubka czy w±¿, zbiorniczek musisz opró¿niæ oddzielnie.
Nie, nie wlewaj starego p³ynu. Jak ju¿ zla³e¶ to to zalej nowym. Pojemnik Prestona 4 litry kosztuje na stacji Orlen ok. 37 z³ a w supermarketach poni¿ej 30 z³. Nie warto wlewaæ syfu, jak siê go wyla³o A poniewa¿ piszesz, ¿e wchodzi 1,6 litra, to te 4 litry starcz±, ¿eby¶ sobie po zimie zmieni³ p³yn raz jeszcze - je¶li bardzo chcesz
:
w sumie tez masz racje tym bardziej ¿e przy koñcu by³ jaki¶ osad mo¿e te¿ lepiej wyczy¶ciæ to jakim¶ preparatem... Mówi±c o czym¶ do przeczyszczenia ga¼nika typu STP mia³e¶ na my¶li to STP
Wed³ug mnie lepiej rozebraæ ga¼nik i wyczy¶ciæ u znajomego by³o pe³no szlamu itp.
Wed³ug mnie lepiej rozebraæ ga¼nik i wyczy¶ciæ u znajomego by³o pe³no szlamu itp.
:
Ten preparat, by³ podany w kontek¶cie pozostawienia pe³nego zbiornika na zimê i ma na celu niedopuszczeniu wytr±cania siê wody z naszego wspania³ego paliwa. Tak to zrozumia³em.
radziok16 napisa³/a: |
Mówi±c o czym¶ do przeczyszczenia ga¼nika typu STP mia³e¶ na my¶li to STP
Wed³ug mnie lepiej rozebraæ ga¼nik i wyczy¶ciæ u znajomego by³o pe³no szlamu itp. |
Ten preparat, by³ podany w kontek¶cie pozostawienia pe³nego zbiornika na zimê i ma na celu niedopuszczeniu wytr±cania siê wody z naszego wspania³ego paliwa. Tak to zrozumia³em.
Marcin
:
Mateusz napisa³ "Na wiosnê, przed pierwszym odpaleniem dolej do baku butelkê ¶rodka do czyszczenia ga¼ników" czyli dopiero po zimie ;)
MCY napisa³/a: | ||
Ten preparat, by³ podany w kontek¶cie pozostawienia pe³nego zbiornika na zimê i ma na celu niedopuszczeniu wytr±cania siê wody z naszego wspania³ego paliwa. Tak to zrozumia³em. |
Mateusz napisa³ "Na wiosnê, przed pierwszym odpaleniem dolej do baku butelkê ¶rodka do czyszczenia ga¼ników" czyli dopiero po zimie ;)
:
Nie wiadomo ile taki ¶rodek dzia³a, wiêc lepiej nalaæ na wiosnê.
radziok16 napisa³/a: | ||||
Mateusz napisa³ "Na wiosnê, przed pierwszym odpaleniem dolej do baku butelkê ¶rodka do czyszczenia ga¼ników" czyli dopiero po zimie ;) |
Nie wiadomo ile taki ¶rodek dzia³a, wiêc lepiej nalaæ na wiosnê.
Marcin
:
Dok³adnie, ma na celu wytr±cenie wody, która siê zebra³a przez zimê w baku, zwi±zanie jej i u³atwienie "przepalenia". I oczywi¶cie zgadzam siê, ¿e ga¼niki najlepiej wyczy¶ciæ rozbieraj±c je.
Odpowiedz do tematu
MCY napisa³/a: | ||||||
Nie wiadomo ile taki ¶rodek dzia³a, wiêc lepiej nalaæ na wiosnê. |
Dok³adnie, ma na celu wytr±cenie wody, która siê zebra³a przez zimê w baku, zwi±zanie jej i u³atwienie "przepalenia". I oczywi¶cie zgadzam siê, ¿e ga¼niki najlepiej wyczy¶ciæ rozbieraj±c je.