Nierówna praca silnika |
Autor |
Wiadomość |
FurmanS
Motocykl: Vt 500 C
Wiek: 36 Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 174 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2009-07-19, 22:04 Nierówna praca silnika
|
|
|
Witam z wielkim smutkiem :(
Otóż było tak :
Wyprawa do Szkucina. Jazda w 2 osoby ( razem około 160 kg z bagażem ).
Motocykl przygotowany do drogi - płyny w normie - szczególnie płyn w chłodnicy ( gdyż chłodnica się poci) , i zbiornik wyrównawczy.
Wesoło wyruszam z kumplem odwiedzić jego dziadków i po-pasożytować trochę.
140 km w jedną stronę - niby malutko. Upał jak cholera około 30 st. C , temperatura trochę poniżej czerwonego pola. W mieście i korkach odpala wentylator i zbija co trzeba.
Powrót: Nieco zimniej ale dopuściłem 1 raz że wskazówka od temperatury osiągneła czerwone pole -trwało to naprawdę chwilę!! ( tzn. weszła na nie ale nie na max. tylko tak musneła o nie !!)
Oczywiście robię wszystko aby zbić temp - przystanek, a później podczas jazdy dość wolne obroty do 3.5 tys ) Temperatura w normie ( nie osiąga czerwonego pola ale jest tuż przy nim ).
Motocykl dziwnie się zachowuje- gaśnie na światłach.
Dziś jak odpaliłem to strasznie nierówno chodzi, słychać ze stuka coś od czasu do czasu - ogólnie silnik pracuje strasznie źle Powiem jeszcze że ładne wchodzi na obroty - bez "zamułki" tylko ta nierówna praca...
Pytanie : Co mogło się popsuć ( co ja popsułem przez głupotę ). Stawiam na świece, luz zaworowy który mógł się zmienić podczas wysokiej temperatury.
Czy przegrzałem silnik ?? tzn. czy osiągniecie czerwonego pola( początek) = przegrzanie maszyny :( Patrzyłem na uszczelkę pod głowicą ma się dobrze - chociaż w 1 miejscu przy kolanku jest taka jak gdyby czarniejsza niż i innych miejscach ale nie za dużo.
Motocykl odpala ale nie tak dobrze jak odpalał tzn. muszę mu gazu więcej dawać no i gaśnie też po jakimś czasie.
Jest mi strasznie smutno bo przez moje niedopilnowanie mogłem zniszczyć silnik :(
Proszę o jakieś rady, opinie , pocieszenia, z pokorą przyjmę również Wasz Krzyk i ostrą krytykę..
Edit:
Nikt nie ma pomysłu w czym tkwi problem ? |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2009-07-21, 10:37
|
|
|
Po pierwsze - jeśli w trasie trzymał Ci tak wysoko wskazówkę, to znaczy, że gdzieś masz przytkany układ chłodniczy (plaga jakaś na 500 w tym roku?). Poszukaj w dziale 500 - jest już kilka wątków o czyszczeniu i płukaniu chłodnicy. Zrób to, bo naprawdę warto - później może Cie to znacznie więcej kosztować, jak Ci "wydmucha" uszczelkę pod głowicą.
Po drugie - sprawdź luzy zaworowe, ustaw je dokładnie.
Po trzecie - po ustawieniu zaworów i wypłukaniu chłodnicy rozgrzej silnik do normalnej temperatury pracy (mniej więcej połowa skali) i pokręć plastikową śrubą, która jest po lewej stronie motocykla (siedząc na motocyklu), zaraz pod bakiem, tam, gdzie kończą się linki gazu - to jest śruba wolnych obrotów. Ustaw nią obroty na 1100 obr/min na obrotomierzu. Obroty ustaw bez ssania i raczej ciut więcej niż ciut mniej, niż te przepisowe 1100.
Po czwarte - jeśli nadal będzie nierówno pracował to - jeśli tego nie robiłeś - wymień przewody WN i fajki.
Jeśli po tych zabiegach nadal będzie nierówno pracował lub stukał, to niestety - przynajmniej wg mnie - coś Ci padło w silniku i pewnie czeka Cię rozbiórka. Oby nie |
|
|
|
|
opel3366
Robert
Motocykl: VTX 1800 N
Wiek: 50 Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 1102 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 2009-07-21, 19:18
|
|
|
W/g mnie wskazania " blisko" czerwonego pola w żadnym razie nie szkodzą silnikowi.
Również zachaczenie o czerwone pole też nie zaszkodzi. (jest tam jakaś tolerancja).
Poza tym dobrego i sprawnego układu chłodzenia nie trzeba pilnować.
Jak coś padlo w silniku to tylko zbieg okoliczności , a jestem pewien że to jakiś "pierdułek" |
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż cięzko ich czasem wyprzedzić... |
|
|
|
|
FurmanS
Motocykl: Vt 500 C
Wiek: 36 Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 174 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2009-07-21, 22:34
|
|
|
opel3366 napisał/a: | W/g mnie wskazania " blisko" czerwonego pola w żadnym razie nie szkodzą silnikowi.
Również zachaczenie o czerwone pole też nie zaszkodzi. (jest tam jakaś tolerancja).
Poza tym dobrego i sprawnego układu chłodzenia nie trzeba pilnować.
Jak coś padlo w silniku to tylko zbieg okoliczności , a jestem pewien że to jakiś "pierdułek" |
okrutna ironizacja .... |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2009-07-22, 09:57
|
|
|
opel3366 napisał/a: | W/g mnie wskazania " blisko" czerwonego pola w żadnym razie nie szkodzą silnikowi.
Również zachaczenie o czerwone pole też nie zaszkodzi. (jest tam jakaś tolerancja).
Poza tym dobrego i sprawnego układu chłodzenia nie trzeba pilnować.
Jak coś padlo w silniku to tylko zbieg okoliczności , a jestem pewien że to jakiś "pierdułek" |
Bierz pod uwagę, że 500 to kompletnie inny motor niż 1100. I w 500 dochodzenie do czerwonego pola oznacza albo uszkodzony czujnik temperatury (chociaż uszkodzenie tego objawia się najczęściej brakiem wskazań) albo problemem z układem chłodzenia. Oczywiście mówimy o wskazaniach w trakcie jazdy w trasie, a nie przy staniu w korkach w mieście. |
|
|
|
|
FurmanS
Motocykl: Vt 500 C
Wiek: 36 Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 174 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2009-07-22, 16:47
|
|
|
Nom i "popieściłem" maszynę.
Przeczyściłem filtr powietrza: było w komorze trochę oleju. Pogrzebałem trochę przy cewkach, przewodach, świecach.
Odpalam i o chodzi Równo ale ma niskie obroty . Kręcę czarną śrubką - reaguje na nią ale nieco mniej wrażliwie niż przed incydentem. Ujarany cały i zadowolony.
Silnik się nagrzał do temperatury pracy i znowu ale znacznie mniej niż ostatnio .
Czyli gdy ciepły chodzi nieco gorzej , gdy zimny OK .
Przejechałem się kawałek silnik przymulił przy około 5 tys obrotów ( 2 bieg po dość gwałtownym dodaniu gazu) na kilka chwil ale już za chwilę przestał.
Może z ciepłotą świec coś się stało ?? |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2009-07-22, 17:07
|
|
|
FurmanS napisał/a: | Nom i "popieściłem" maszynę.
Przeczyściłem filtr powietrza: było w komorze trochę oleju. Pogrzebałem trochę przy cewkach, przewodach, świecach.
Odpalam i o chodzi Równo ale ma niskie obroty . Kręcę czarną śrubką - reaguje na nią ale nieco mniej wrażliwie niż przed incydentem. Ujarany cały i zadowolony.
Silnik się nagrzał do temperatury pracy i znowu ale znacznie mniej niż ostatnio .
Czyli gdy ciepły chodzi nieco gorzej , gdy zimny OK .
Przejechałem się kawałek silnik przymulił przy około 5 tys obrotów ( 2 bieg po dość gwałtownym dodaniu gazu) na kilka chwil ale już za chwilę przestał.
Może z ciepłotą świec coś się stało ?? |
Proponuję sprawdzić przewody WN i świece. A może nawet wymienić. |
|
|
|
|
mavarick
Motocykl: VT 1100 C 85r
Wiek: 41 Dołączył: 19 Lip 2007 Posty: 488 Skąd: Gorzanów
|
Wysłany: 2009-07-26, 09:19
|
|
|
Co do grzania sie to mogę ci powiedzieć ze ja mam tak samo i po szperaniu na forum doszedłem do wniosku ze to pompa lub korek (nie trzyma odpowiedniego ciśnienia), ale musisz sam to posprawdzać bo ja układ chłodzenia już ze 3 razy czyściłem (sposobem który stosuje na warsztacie w wielu maszynach i tam skutkowało) |
|
|
|
|
FurmanS
Motocykl: Vt 500 C
Wiek: 36 Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 174 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2009-07-29, 16:43
|
|
|
Sprawdziłem przewody WN, fajki , wyczyściłem wszystkie świece i ustawiłem odpowiednią przerwę na nich. Odpalam motocykl i to samo co wcześniej czyli jak jest zimny to chodzi prawidłowo a jak się nagrzeje to traci obroty- aż zgaśnie na dodatek słychać że trochę nierówno chodzi.
Jadę o 19 do kumpla który naprawia motorowery i typowe crossy zobaczymy co on stwierdzi.
Chciałbym jechać nim na woodstock jutro ale jak niedomaga to chyba nie da rady |
|
|
|
|
Divastion
Dawid
Motocykl: GS 11
Wiek: 34 Dołączył: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Skąd: Jeżowe
|
Wysłany: 2009-07-30, 21:49
|
|
|
FurmanS napisał/a: | Sprawdziłem przewody WN, fajki , wyczyściłem wszystkie świece i ustawiłem odpowiednią przerwę na nich. Odpalam motocykl i to samo co wcześniej czyli jak jest zimny to chodzi prawidłowo a jak się nagrzeje to traci obroty- aż zgaśnie na dodatek słychać że trochę nierówno chodzi.
Jadę o 19 do kumpla który naprawia motorowery i typowe crossy zobaczymy co on stwierdzi.
Chciałbym jechać nim na woodstock jutro ale jak niedomaga to chyba nie da rady |
Sprawdź impulsatory i cewki. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o
Come on! |
|
|
|
|
-gumis-
V2 i kardan
Motocykl: Husaberg TE 300
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2009 Posty: 208 Skąd: Jemielnica
|
Wysłany: 2009-07-31, 06:24
|
|
|
A świec nadal nie wymieniłeś... |
_________________ szkoda czasu na narzekanie!!! czas leci... |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2009-07-31, 07:35
|
|
|
Przewodów WN zresztą też nie |
|
|
|
|
marcin k
KARDAN SHADOG
Motocykl: VTX1300R
Wiek: 49 Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 480 Skąd: Rokietnica k. P-nia
|
Wysłany: 2009-07-31, 21:07
|
|
|
jeżeki poszła uszczela do środka to bez rozebrania tego nie zobaczysz. ale trzeba zacząć od najprostszych rzeczy. zobacz czy woda nie dostaje się do oleju(charakterystyczne "masło" w oleju) czy nie ubywa płynu i jednocześnie biały dym z tłumika. to są objawy uszkodzonej uszczelki. |
|
|
|
|
FurmanS
Motocykl: Vt 500 C
Wiek: 36 Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 174 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2009-08-27, 09:09
|
|
|
Wymieniłem przewody WN na miedziane BOSCH`a i po problemie :)
Sprawdziłem też kompresję - bez testu olejowego około 11,5 AT technicznych. To chyba nie jest tak źle ? |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2009-08-27, 19:44
|
|
|
FurmanS napisał/a: | Wymieniłem przewody WN na miedziane BOSCH`a i po problemie :)
Sprawdziłem też kompresję - bez testu olejowego około 11,5 AT technicznych. To chyba nie jest tak źle ? |
Nominał to 12 więc ok.
W teście kompresji nie tyle ważny jest wynik a jego porównanie na obu cylindrach i zmiana przy teście olejowym.... |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
|