/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Nagle zgasł w czasie jazdy i koniec....
Autor Wiadomość
Michael Jordan
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-16, 11:52   Nagle zgasł w czasie jazdy i koniec....

Cześć,

w długi weekend prawie zacząłem sezon. Prawie, bo mi się moto spsuło. Jak już się pozbierałem finansowo i zakupiłem nowe akku to wystawiłem maszynkę z garażu i dawaj odpalać. Ostatni raz jeździła chyba we wrześniu, ale odpaliła "na dotyk" bez najmniejszych problemów - pewnie, równiutko, cacuńko po prostu. Więc stwierdziłem, że się przewiozę na stację i z powrotem celem dopompowania kół i ogólnie sprawdzenia jak jeździ. Jechałem niespiesznie - max 60 i po około 3 km nagle straciła moc i się już nie odezwała. Przy długich próbach odpalenia raz zagadała baaardzo nierówno i prawie natychmiast zgasła. Później przy kręceniu czasem strzeliła z tłumika. Dopchałem do domu i, nauczony doświadczeniem, sprawdziłem wszystkie kabelki, czy się nie rozpięło coś lub nie przetarło, ale wszystko wygląda OK. Dzieje się też dziwna rzecz: Kiedy kręcę rozrusznikiem to czuć paliwo, ale nie gada, kiedy wyłączam kluczyk w stacyjce to wtedy jest strzał z tłumika.

Zakładam co następuje:

1. Raczej nie świece, bo pewnie nie stałoby się to nagle

2. Raczej nie cewki, bo są 2 i mało prawdopodobne, żeby obie w tym samym momencie padły

3. Raczej nie moduły zapłonowe, bo są 2 i reszta j/w

Siedzę właśnie nad schematem stąd i zastanawiam się co może się jeszcze dziać. Jakiś przekaźnik się zaciął czy jak? Spotkał się ktoś może z czymś takim??

I jeszcze mam pytanka pomocnicze:

- co to jest winker switch?

- co to jest F.C. Relay

- jak sprawdzić czy wyłącznik zapłonu jest sprawny?

- gdzie fizycznie znajduje się bezpiecznik wentylatora (to przy okazji, bo mi się na schemacie znalazł, a w motorze nie widziałem - wentylator mam "na krótko")

Będę niezmiernie dźwięczny za każdą pomoc.

Pozdrawiam

MJ
 
 
KajteK
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-16, 16:36   

przypomina mi to objawy jakie ja miałem w 2 następujących sytuacjach:



1-spadł mi zawór iglicowy z pływaka w jednym z gaźników i objawy były podobne z tym że do domu dojechałem na jednym garnku, ale gdy ostygł silnik to woniło zupą a silnik nie zapalał mimo że strzelał czasem



2-po naprawie w/w usterki zbrakło mi paliwa w szczerym polu na dobre 20 mil zanim na ogół się tankowałem (jak się później okazało palił o połowę więcej niż wcześniej :D), zanim na to wpadłem to kręciłem go na stanie "rezerwa" ale z kranikiem ustawionym normalnie i wyglądało to podobnie jak wcześniej ;)





więcej pomysłów nie mam-może ktoś inny to rozkmini lepiej :/
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2009-06-16, 17:48   

Sprawdź czy masz iskrę to na 100% wykluczysz cewki i świece..

Ale moim zdaniem to tak jak kolega wspomniał gaźnik i coś nie tak z zasilaniem silnika.

Czy ten model posiada pompę paliwa? Jeśli tak to trzeba by było ją sprawdzić, jeśli nie to chyba dobrać się do gaźników.

Ps: sprawdzenie iskry wykluczy Ci też sprawdzenie włącznika zapłonu.
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Michael Jordan
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-17, 08:15   

Cezar napisał/a:
Sprawdź czy masz iskrę to na 100% wykluczysz cewki i świece..

Ale moim zdaniem to tak jak kolega wspomniał gaźnik i coś nie tak z zasilaniem silnika.

Czy ten model posiada pompę paliwa? Jeśli tak to trzeba by było ją sprawdzić, jeśli nie to chyba dobrać się do gaźników.

Ps: sprawdzenie iskry wykluczy Ci też sprawdzenie włącznika zapłonu.




Hmm... o gaźniku nie myślałem, ale faktem jest, że pora by była na czyszczenie, więc tak czy siak trzeba tam zajrzeć. Pompę mam, elektroniczną, bo 2 sezony temu oryginalna dokonała żywota. Pompa na 100% działa, bo ją słychać. Sprawdzę te świece, a potem biorę się za gaźniki.

Pozdro

MJ
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2009-06-17, 09:57   

To, że słychać pompę, wcale nie oznacza, że działa prawidłowo i podaje odpowiednia ilość paliwa. :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Michael Jordan
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-17, 10:03   

Todek napisał/a:
To, że słychać pompę, wcale nie oznacza, że działa prawidłowo i podaje odpowiednia ilość paliwa. :lol:




Niby tak, ale z pompą już miałem jaja i objaw był jednak nieco inny, a poza tym, jak już mówiłem, została ona nie tak dawno temu wymieniona na nówkę sztukę.



Cały czas mnie zastanawia, że zgasł nagle, bez żadnych objawów wcześniej i że wali w tłumik przy wyłączaniu kluczyka.



Pozdr

MJ
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2009-06-17, 10:29   

Tak jakby dostawał jakiegoś impulsu, jakby pojawiała się iskra. Może sprawdź stacyjkę, czy coś w niej się nie rozłączyło. :?: A wszystko inne działa, świecą wszystkie lampki, są światła? :?:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Michael Jordan
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-17, 12:42   

Todek napisał/a:
Tak jakby dostawał jakiegoś impulsu, jakby pojawiała się iskra. Może sprawdź stacyjkę, czy coś w niej się nie rozłączyło. :?: A wszystko inne działa, świecą wszystkie lampki, są światła? :?:




Działa, świeci, kręci itd. Może przy wyłączaniu przez chwilę jest zamknięty obwód i powoduje to wyładowanie z cewki.



A tak przy okazji to nie wiesz może gdzie ten bezpiecznik od wentylatora jest?

pozdr

MJ
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2009-06-17, 13:05   

Z tego co widziałem w kilku moto, to bezpiecznik od wentylatora znajduje się w skrzynce bezpieczników, tam gdzie pozostałe, oznaczony napisem FAN. :lol: :chytrusek:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
saretar 
known as: mikmac


Motocykl: Suzuki V-STROM DL650A '11
Wiek: 44
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 781
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-18, 08:45   

ja tam po zimie to bym sprawdzil co siedzi w filtrze paliwa .. ale malo sie znam.

Elektryka nie ma prawa pasc ot tak w czasie jazdy, do tego nagle - byly by objawy siadania "prunda". Powietrze tez raczej nie zniknie ot tak, za to paliwo moze, wystarczy kranik zakrecic i masz wypisz wymaluj swoje objawy - gasnie w czasie jazdy i juz nie odpala, czasem krztusnie jakas kropla paliwa w gazniku...
_________________
"trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław
 
 
 
Marcin Racibory 
Marcin


Motocykl: Honda Shadow VT500C 1985 vt 1100 z1988
Wiek: 53
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 553
Skąd: Nowe Racibory
Wysłany: 2009-06-18, 12:42   

Może to głupia sugestia ale czy otworzyłeś kranik paliwa?Ja kiedyś pojechałem na zamknietym :oops: i coś podobnego się stało.Zgasł a jak kręciłem rozrusznikiem to na chwilkę/bardzo krótką/ łapał lub strzelał z rury.
_________________
Ze mną jak z dzieckiem.

Za rączkę i na piwo.
 
 
Marcin Racibory 
Marcin


Motocykl: Honda Shadow VT500C 1985 vt 1100 z1988
Wiek: 53
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 553
Skąd: Nowe Racibory
Wysłany: 2009-06-18, 13:27   Re: Nagle zgasł w czasie jazdy i koniec....

Michael Jordan napisał/a:


I jeszcze mam pytanka pomocnicze:

- co to jest winker switch?

- co to jest F.C. Relay



MJ


winker switch-przełącznik kierunkowskazów

F.C.Relay-najprawdopodobniej fuel control relay-przekaźnik kontroli paliwa moim zdaniem co wynika ze schematu odpowiada za sterowanie pracą pompy paliwa
_________________
Ze mną jak z dzieckiem.

Za rączkę i na piwo.
Ostatnio zmieniony przez Dorka73 2009-06-18, 13:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2009-06-18, 14:05   

saretar napisał/a:
ja tam po zimie to bym sprawdzil co siedzi w filtrze paliwa .. ale malo sie znam.

Elektryka nie ma prawa pasc ot tak w czasie jazdy, do tego nagle - byly by objawy siadania "prunda". Powietrze tez raczej nie zniknie ot tak, za to paliwo moze, wystarczy kranik zakrecic i masz wypisz wymaluj swoje objawy - gasnie w czasie jazdy i juz nie odpala, czasem krztusnie jakas kropla paliwa w gazniku...




Nawet chłopie nie masz pojęcia, jak bardzo się mylisz :mrgreen: :lol: Przytoczę Ci tutaj przykład MOMENTALNEJ śmierci aku, które w czasie jazdy tylko bzyknie i masz po aku... to tylko 1 z kilku (nastu) przykładów :-)
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
markiz70 


Motocykl: VT750 DCB 2003 Spirit ,WSK M06B3 1972 awo S
Wiek: 54
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 4158
Skąd: Sztum-Malbork
Wysłany: 2009-06-18, 17:18   

jeśli prąd nie ginie ładowanie masz ok.Może masz zasyfiony filtr paliwa.Znajduje się pod prawym boczkiem na samym dole,pod filtrem powietrza.Ja kupując swojego cienia miałem podobne objawy.Okazało się że cały układ paliwowy od zbiornika w dół był pełny rdzy .Koleś od którego kupiłem sprzęta nigdy chyba nie tankował do pełna,górna część zbiornika naszła rdzawym nalotem,a ten rozszedł się dalej.Zatem miałem potrójne płukanie ukł.paliwowego.Potem wymieniłem jeszcze na większy filtr paliwa,aby ewentualnie sie od razu nie zapchał.I do tej pory jest ok.Ale uraz miałem na długo-strach gdzieś dalej było wyjechac.To na razie tyle
_________________
motocykle to nie wszystko-liczy się pasja

CrusaderRider
 
 
 
Michael Jordan
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-22, 09:18   

markiz70 napisał/a:
jeśli prąd nie ginie ładowanie masz ok.Może masz zasyfiony filtr paliwa.Znajduje się (...)




Hej,

od tego zacząłem. Znaczy sprawdziłem ile paliwa pompa podaje i się okazało, że ledwie "ciurczy". Jak wyjąłem filtr to dopiero zaczęło się lać jak należy. Wlałem trochę do gaźników i moto zagadało od razu. Wyciągnąłem filtr i zdemontowałem górny bak, bo przy okazji okazało się, że przewody paliwowe są już trochę spękane i powymieniam je od razu.

Dzięki za pomoc



Pozdrawiam

MJ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM