Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Stukanie w zawieszeniu
Autor Wiadomość
DonCamilo89 
PROSPECT

Motocykl: Honda VT 600C
Wiek: 30
Dołączył: 24 Kwi 2019
Posty: 37
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-06-27, 13:49   Stukanie w zawieszeniu

Witam po raz kolejny, po ostatniej ulewie coś zaczęło mi stuka w zawieszeniu chyba, głównie to słychać przy chamowaniu,

Podejrzewam że pewnie sprężyny do wymiany i teraz pytanie jakie polecacie sprężyny olej i uszczelniacze oraz czy ogarnę to sam mając jakieś doświadczenie po domowym dłubaniu przy samochodach, jakieś specjalne narzędzia muszę sobie załatwić? I czy jest jakaś instrukcja jak za to się zabrać

Pozdrawiam serdecznie
 
 
Pio Trek 
...


Motocykl: VT 750 Spirit '10
Wiek: 55
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 839
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-27, 21:08   

łańcuch ?
_________________
No, you're never too old to Rock'n Roll …
Jethro Tull
 
 
DonCamilo89 
PROSPECT

Motocykl: Honda VT 600C
Wiek: 30
Dołączył: 24 Kwi 2019
Posty: 37
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-06-27, 21:55   

Pio Trek napisał/a:
łańcuch ?


Na pewno nie łańcuch po deszczu smarowany, a poza tym dźwięk wyraźnie dochodzi z przedniego zawieszenia
 
 
Hydrant 

Motocykl: Honda VT600 '94r
Wiek: 42
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 57
Skąd: Warmia
Wysłany: 2019-06-28, 06:42   

A może łożysko główki ramy?
 
 
DonCamilo89 
PROSPECT

Motocykl: Honda VT 600C
Wiek: 30
Dołączył: 24 Kwi 2019
Posty: 37
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-06-28, 07:25   

Hydrant napisał/a:
A może łożysko główki ramy?


A to się objawia głośnym metalicznym stuknięciem (tak jakby coś przeskakiwało) podczas chamowania?
 
 
Marlboro 
Tomek


Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 36
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 942
Skąd: Suskowola /WRA
Wysłany: 2019-06-28, 07:46   

No podczas hamowania jak jest luz na główce to może stukać -
_________________
Maruda od urodzenia :omg:
 
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1535
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-28, 08:41   

rozpiął ci się pasek od piórnika i uderza o błotnik przy hamowaniu ;) czuwaj.
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
zemnebedeusz 


Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 43
Dołączył: 18 Lis 2018
Posty: 120
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2019-06-28, 09:08   

Hej. Ja miałem ostatnio psychodeliczną walkę ze stukaniem w przednim zawieszeniu. Zaczęło się jak u Ciebie- metaliczne stuki głównie przy hamowaniu, potem słyszalne już nawet przy przeprowadzaniu motocykla na parkingu (zwłaszcza przy skręcaniu). Planowem już po raz kolejny wymieniać łożyska w przednim zawieszeniu (raptem po 500km od wymiany). Problem okazał się banalny- lekko za luźna tuleja dystansowa w piaście (pół milimetra, może milimetr za płytko jedno łożysko wbite i tuleja miała luz wewnątrz piasty). Dobiłem łożyska i cisza jak makiem zasiał. Nie mówię że musisz mieć tak samo, ale zanim wymienisz pół przedniego zawieszenia warto sprawdzić.
 
 
DonCamilo89 
PROSPECT

Motocykl: Honda VT 600C
Wiek: 30
Dołączył: 24 Kwi 2019
Posty: 37
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-06-28, 09:51   

Przy piaście powinno być wszystko ok bo parę dni temu wymieniałem oponę i wulkanizator nie zauważył tam żadnych problemów
 
 
zemnebedeusz 


Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 43
Dołączył: 18 Lis 2018
Posty: 120
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2019-06-28, 11:32   

Co do nieszczęsnej tulei - jest bardzo prosty sposób żeby to sprawdzić- odkręcasz i wyciągasz śrubę piasty, wysuwasz lekko koło i palcem sprawdzasz czy tuleja wewnątrz opiera się o wewnętrzne pierścienie łożysk czy lata luźno. Z tego co mi powiedział mechanik, po wbiciu łożysk tuleja powinna ciasno opierać się o wewnętrzne pierścienie obu łożysk, co zapobiega ściśnięciu łożysk przez śrubę piasty (to z kolei prowadzi do ich bardzo szybkiego zużycia przez naprężenia). U mnie źródłem stukania był właśnie bardzo duży luz na tej tulei. Po usunięciu luzu jest cisza.

Jeśli parę dni temu wymieniałeś oponę- to czy po zamontowaniu koła "odprężyłeś" zawieszenie?
Jeśli nie to też może to być powód twoich problemów. Mechanik z Elbląga sugerował mi to jako jeden z możliwych powodów stukania -bez magicznego "odprężenia" zawieszenia może wystąpić nieprawidłowe ułożenie jego elementów co w skrajnych przypadkach może skutkować stukami, tarciem klocków o tarczę itp. itd. Mechanikiem nie jestem, ale po takich wyjaśnieniach mechanika po "dobiciu" łożysk i ułożeniu tulei "odprężyłem" zawieszenie. I odtąd błoga cisza.
 
 
zeza 
morderca żelazaiopon


Motocykl: VT 750 C5 05 i F6C 97
Wiek: 51
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 961
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2019-06-28, 15:45   

A może to z pływającej tarczy hamulcowej?
_________________
Podobno żadna praca nie hańbi - oprócz fizycznej.
 
 
 
Gabriel 

Motocykl: Yamaha XV 1600
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 782
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2019-06-28, 18:01   

Poszukaj w kole. Rozkręcić i skręcić ponownie, sprawdzić łożysko główki ramy, filmów sporo na YT jak to zrobić. Sprawdź zaciski i tarczę czy nie ma gdzieś luzów przypadkiem.
 
 
bogdi 
aby do przodu :)


Motocykl: vt600 - 1992r - SHL m04 1954r- cbf 250 2007
Wiek: 55
Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 831
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-06-29, 12:05   

jak do tej pory miałem stuki i wyeliminowano
- łożysko główki ramy
- zacisk z klockami (stuka dalej)
- nie zidentyfikowene, - rozebrane zawieszenia, układ hamulcowy, główka ramy, a trzeba było zrobić tylko porządek w piórniku :)
- licznik
- kabel w lampie przedniej
 
 
DonCamilo89 
PROSPECT

Motocykl: Honda VT 600C
Wiek: 30
Dołączył: 24 Kwi 2019
Posty: 37
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-07-02, 19:35   

No to tak łożysko główki ramy sprawdzałem nie wyczułem żadnego luzu, pływająca tarcza hamulcowa nie wiem o co chodzi ale pewnie o to że się rusza tarcza sztywna jak powinna chyba być a co do zacisku to część przykręcona do lagi jest nieruchoma a cześć ruchoma zacisku ma minimalny luz ale tylko w zakresie ruchów w których pracuje, koła na razie nie rozkręcałem muszę kupić klucz do kół ale ogarnę to jakoś na dniach


Ps jestem kucharzem nie mechanikiem więc w niektórych kwestiach mogę mieć błędną opinię ale mam nadzieję że jak coś źle rozumiem to mnie szybko naprostujecie :omg:
 
 
Skorupek 


Motocykl: Vt600c 88 Vt 1100c 96 RD04 92 DR650 95
Wiek: 32
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 986
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2019-07-02, 21:12   

Zobacz czy pomiędzy klockami w głębi jest stalowa blaszka trzymająca klocki w stałej pozycji. Jeżeli jej nie ma moga dzwonić o tarczę
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM