/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Globi
2009-04-01, 23:00
jaki olej do 1800 retro??
Autor Wiadomość
Bushi
[Usunięty]

Wysłany: 2009-02-16, 12:56   jaki olej do 1800 retro??

Witam. Tak jak w temacie kolega zakupil sprzeta i nie wie jaki lac olej... poszukuje tez serwisowki do tego modelu :-)
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-02-16, 13:12   Re: jaki olej do 1800 retro??

Bushi napisał/a:
Witam. Tak jak w temacie kolega zakupil sprzeta i nie wie jaki lac olej... poszukuje tez serwisowki do tego modelu :-)


Podejrzewam, że od VTX 1800 różni się tylko szczegółami, więc wstępnie można ściągnąć serwisówkę STĄD. A olej zalecają 10w40.
 
 
Bushi
[Usunięty]

Wysłany: 2009-02-16, 15:02   

syntetyk?
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-02-16, 15:27   

Bushi napisał/a:
syntetyk?


ło matko :-)

Z takiej najogólniej dostępnej klasyfikacji (na półkach sklepowych):

0w50, 0w40, 5w50 - syntetyki

5w40, 10w40, 10w50 - pólsyntetyk

15w i 20w bez względu na liczbę za w - minerał :-)
 
 
Bushi
[Usunięty]

Wysłany: 2009-02-16, 18:05   

Mateusz napisał/a:
Bushi napisał/a:
syntetyk?


ło matko :-)

Z takiej najogólniej dostępnej klasyfikacji (na półkach sklepowych):

0w50, 0w40, 5w50 - syntetyki

5w40, 10w40, 10w50 - pólsyntetyk

15w i 20w bez względu na liczbę za w - minerał :-)




Człowiek sie uczy cale zycie dzieki Mati :-)
 
 
SHEMP 
SHEMP

Motocykl: HD FLHTP czyli Electra Police 09
Wiek: 55
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 383
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2009-02-16, 20:00   

W manual'u VTX 1800T (oprócz wypasu to R) piszą chłopaki żeby lać SAE 10W30 i co ważne jakość wg API musi być SG lub wyższa. Sugerują Pro Honda GN4 (z API SJ), dalej w uwagach przestrzegaja przed olejami z dodatkami grafitowymi lub molibdenu - moga wpływać na prace sprzęgła.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2009-02-16, 22:43   

Mateusz napisał/a:
Bushi napisał/a:
syntetyk?


ło matko :-)

Z takiej najogólniej dostępnej klasyfikacji (na półkach sklepowych):

0w50, 0w40, 5w50 - syntetyki

5w40, 10w40, 10w50 - pólsyntetyk

15w i 20w bez względu na liczbę za w - minerał :-)




Mati pozwolę sobie na małą korektę. Ja właśnie zamówiłem do swojej VT olej MOTUL 5100 15W50 semisyntetyk (pólsyntetyk). :chytrusek:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-02-17, 07:19   

Todek napisał/a:
Mateusz napisał/a:
Bushi napisał/a:
syntetyk?


ło matko :-)

Z takiej najogólniej dostępnej klasyfikacji (na półkach sklepowych):

0w50, 0w40, 5w50 - syntetyki

5w40, 10w40, 10w50 - pólsyntetyk

15w i 20w bez względu na liczbę za w - minerał :-)




Mati pozwolę sobie na małą korektę. Ja właśnie zamówiłem do swojej VT olej MOTUL 5100 15W50 semisyntetyk (pólsyntetyk). :chytrusek:


Taki on jest półsyntetyk jak ja ksiądz :-) Tak naprawdę ważniejsza jest klasyfikacja lepkościowa. Jeśli ktoś zaleca 10w40 to lać 10w40 i się nie zastanawiać, czy on jest syntetyczny, mineralny czy półsyntetyczny. A jak ktoś chce pogłębić wiedzę o olejach to najlepiej zapoznać się z TYM artykułem :-)
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2009-02-17, 16:40   

No właśnie, o to chodzi, dla mnie generalnie olej 15W50 jest odpowiedniejszy niż 10 W40. Z prostych przyczyn, przeważnie nikt nie eksploatuje moto w temp. ujemnych, więc jaki jest sens lać olej który zachowuje mniejszą gęstość w niskich temp (10W40). Uważam, że lepiej żeby olej zachowywał się lepiej w wyższych temp. (15W50), bo czasami zdarzają się temp. przekraczające 30 st. C. Generalnie wystarczy olej 10W40, ale poczytałem trochę o olejach i doszedłem do wniosku, że 15W50 będzie odpowiedniejszy. :lol: :lol:

Ale każdy leje to co chce. :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
tomekbednarski
[Usunięty]

Wysłany: 2009-02-17, 21:23   

Mateusz napisał/a:
Bushi napisał/a:
syntetyk?


ło matko :-)

Z takiej najogólniej dostępnej klasyfikacji (na półkach sklepowych):

0w50, 0w40, 5w50 - syntetyki

5w40, 10w40, 10w50 - pólsyntetyk

15w i 20w bez względu na liczbę za w - minerał :-)




W klasyfikacji olei motocyklowych jest inaczej . Spora część syntetyków do motocykli to

10w. .... do nawet 20w50 -syntetyk MOTULA odpowiadajacy parametrom 15W50 półsyntetyka Motula , wystarczy popatrzec na tabele w dziale technicznym naszego forum gdzie są zamieszczone oleje i ich parametry.

Ostatnio miałem olej syntetyczny 10w40 Motul i też uważam że jest troche za żadki np przy jeżdzie miejskiej latem. Teraz mysle nad syntetykiem 20w50 Motul Lub 10w50 Bel Ray
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM