Odpowiedz do tematu
: jaki olej do 1800 retro??
Witam. Tak jak w temacie kolega zakupil sprzeta i nie wie jaki lac olej... poszukuje tez serwisowki do tego modelu
: Re: jaki olej do 1800 retro??
Podejrzewam, że od VTX 1800 różni się tylko szczegółami, więc wstępnie można ściągnąć serwisówkę STĄD. A olej zalecają 10w40.
Bushi napisał/a: |
Witam. Tak jak w temacie kolega zakupil sprzeta i nie wie jaki lac olej... poszukuje tez serwisowki do tego modelu |
Podejrzewam, że od VTX 1800 różni się tylko szczegółami, więc wstępnie można ściągnąć serwisówkę STĄD. A olej zalecają 10w40.
:
syntetyk?
:
ło matko
Z takiej najogólniej dostępnej klasyfikacji (na półkach sklepowych):
0w50, 0w40, 5w50 - syntetyki
5w40, 10w40, 10w50 - pólsyntetyk
15w i 20w bez względu na liczbę za w - minerał
Bushi napisał/a: |
syntetyk? |
ło matko
Z takiej najogólniej dostępnej klasyfikacji (na półkach sklepowych):
0w50, 0w40, 5w50 - syntetyki
5w40, 10w40, 10w50 - pólsyntetyk
15w i 20w bez względu na liczbę za w - minerał
:
Człowiek sie uczy cale zycie dzieki Mati
Mateusz napisał/a: | ||
ło matko Z takiej najogólniej dostępnej klasyfikacji (na półkach sklepowych): 0w50, 0w40, 5w50 - syntetyki 5w40, 10w40, 10w50 - pólsyntetyk 15w i 20w bez względu na liczbę za w - minerał |
Człowiek sie uczy cale zycie dzieki Mati
:
W manual'u VTX 1800T (oprócz wypasu to R) piszą chłopaki żeby lać SAE 10W30 i co ważne jakość wg API musi być SG lub wyższa. Sugerują Pro Honda GN4 (z API SJ), dalej w uwagach przestrzegaja przed olejami z dodatkami grafitowymi lub molibdenu - moga wpływać na prace sprzęgła.
:
Mati pozwolę sobie na małą korektę. Ja właśnie zamówiłem do swojej VT olej MOTUL 5100 15W50 semisyntetyk (pólsyntetyk).
Mateusz napisał/a: | ||
ło matko Z takiej najogólniej dostępnej klasyfikacji (na półkach sklepowych): 0w50, 0w40, 5w50 - syntetyki 5w40, 10w40, 10w50 - pólsyntetyk 15w i 20w bez względu na liczbę za w - minerał |
Mati pozwolę sobie na małą korektę. Ja właśnie zamówiłem do swojej VT olej MOTUL 5100 15W50 semisyntetyk (pólsyntetyk).
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Taki on jest półsyntetyk jak ja ksiądz Tak naprawdę ważniejsza jest klasyfikacja lepkościowa. Jeśli ktoś zaleca 10w40 to lać 10w40 i się nie zastanawiać, czy on jest syntetyczny, mineralny czy półsyntetyczny. A jak ktoś chce pogłębić wiedzę o olejach to najlepiej zapoznać się z TYM artykułem
Todek napisał/a: | ||||
Mati pozwolę sobie na małą korektę. Ja właśnie zamówiłem do swojej VT olej MOTUL 5100 15W50 semisyntetyk (pólsyntetyk). |
Taki on jest półsyntetyk jak ja ksiądz Tak naprawdę ważniejsza jest klasyfikacja lepkościowa. Jeśli ktoś zaleca 10w40 to lać 10w40 i się nie zastanawiać, czy on jest syntetyczny, mineralny czy półsyntetyczny. A jak ktoś chce pogłębić wiedzę o olejach to najlepiej zapoznać się z TYM artykułem
:
No właśnie, o to chodzi, dla mnie generalnie olej 15W50 jest odpowiedniejszy niż 10 W40. Z prostych przyczyn, przeważnie nikt nie eksploatuje moto w temp. ujemnych, więc jaki jest sens lać olej który zachowuje mniejszą gęstość w niskich temp (10W40). Uważam, że lepiej żeby olej zachowywał się lepiej w wyższych temp. (15W50), bo czasami zdarzają się temp. przekraczające 30 st. C. Generalnie wystarczy olej 10W40, ale poczytałem trochę o olejach i doszedłem do wniosku, że 15W50 będzie odpowiedniejszy.
Ale każdy leje to co chce.
Ale każdy leje to co chce.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
W klasyfikacji olei motocyklowych jest inaczej . Spora część syntetyków do motocykli to
10w. .... do nawet 20w50 -syntetyk MOTULA odpowiadajacy parametrom 15W50 półsyntetyka Motula , wystarczy popatrzec na tabele w dziale technicznym naszego forum gdzie są zamieszczone oleje i ich parametry.
Ostatnio miałem olej syntetyczny 10w40 Motul i też uważam że jest troche za żadki np przy jeżdzie miejskiej latem. Teraz mysle nad syntetykiem 20w50 Motul Lub 10w50 Bel Ray
Odpowiedz do tematu
Mateusz napisał/a: | ||
ło matko Z takiej najogólniej dostępnej klasyfikacji (na półkach sklepowych): 0w50, 0w40, 5w50 - syntetyki 5w40, 10w40, 10w50 - pólsyntetyk 15w i 20w bez względu na liczbę za w - minerał |
W klasyfikacji olei motocyklowych jest inaczej . Spora część syntetyków do motocykli to
10w. .... do nawet 20w50 -syntetyk MOTULA odpowiadajacy parametrom 15W50 półsyntetyka Motula , wystarczy popatrzec na tabele w dziale technicznym naszego forum gdzie są zamieszczone oleje i ich parametry.
Ostatnio miałem olej syntetyczny 10w40 Motul i też uważam że jest troche za żadki np przy jeżdzie miejskiej latem. Teraz mysle nad syntetykiem 20w50 Motul Lub 10w50 Bel Ray