Zamknięty przez: Globi 2009-01-20, 21:14 |
Nie wiem czy warto...(reflektor) |
Autor |
Wiadomość |
Troll [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-01-18, 20:36 Nie wiem czy warto...(reflektor)
|
|
|
Mam następne pytanie... Nie wiem czy wato się tym zająć, chodzi o reflektor...
Moje moto jest w wersji amerykańskiej wiec reflektor zapala się od razu po przekręceniu kluczyka w stacyjce...
Nie wiem czy warto ingerować w instalacji po to aby był odłączany czyli żeby można było go zgasić...
Jakie są wasze opinie? |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-01-18, 21:05
|
|
|
Ja także mam reflektor "amerykański".
Dwa razy moto przeszło przegląd bez problemu.
Trzeci raz - gdy diagnosta kazał mi włączyć postojowe i powiedziałem że nie ma, widać było jego długie wahanie czy mi to podbić, ale się udało.
Zacząłem kombinować aby zmienić ten reflektor, ale ostatecznie zmieniłem ..... stację diagnostyczną na taką gdzie nawet żadnych świateł nie sprawdzili
Poza tym, wyczytałem w komentarzu do Kodeksu Drogowego 2008, że w motocyklach dopuszczony jest reflektor "amerykański" jeśli nie ma tam żarówki halogenowej i bardzo mi się to spodobało.
Więc udaję, że jej tam nie ma...
P.S.
"Kodeks Drogowy po zmianach, z komentarzem eksperta. Stan prawny na 1 stycznia 2008 r.", dodatek do Gazety Prawnej, str. 7 :
"Światła mijania powinny być asymetryczne i oświetlać drogę po prawej stronie na większą odległość niż po lewej stronie; dla motocykli wymaganie asymetrii dotyczy tylko świateł mijania z żarówkami halogenowymi." |
_________________ Nie ma nic lepszego jak silnik chłodzony powietrzem!!! |
Ostatnio zmieniony przez Globi 2009-01-20, 20:06, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Sowa
SOWA
Motocykl: GS 1150 ADV -dr 650 SE
Wiek: 50 Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 1286 Skąd: warszawa\suwałki
|
Wysłany: 2009-01-18, 21:38
|
|
|
Jeśli aku masz w pełni sprawne to zostaw tak jak jest ,a zamiast wydawać kasę na przeróbkę instalacji ,lub tracić czas na przeróbkę zaoszczędzoną kasę wydaj na pierdoły mechaniczne do motocykla |
_________________ nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą
ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami |
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2009-01-18, 21:41
|
|
|
Moim zdaniem Trollowi nie chodzi o problemy z przeglądem. Z tym to nie problem. Tylko o to czy w ogóle jest sens takiej wymiany.
Dla mnie osobiście nie to żadnego sensu, gdyż i tak jeżdzi się przez cały czas z zapalonymi światłami. A przy odpalaniu moto światełka gasną. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
GRUBY
Motocykl: SUZUKI BOULEVARD 1500 BMW R1100RT
Wiek: 54 Dołączył: 20 Mar 2008 Posty: 77 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2009-01-18, 22:40
|
|
|
Wszsko jest OK czepiają się tylko pozycyjnych świateł bo w Polsce obowiązują białe a u nas są pomarańczowe ALE ZA TO JAK PIĘKNIE WYGLĄDAJĄ!!! I jak kolega wcześniej powiedział, przy włączeniu rozruchu mijania gasną .Nie zapomnisz włączyć więc oszczędzisz na mandatach co rekompensuje stacje diagnostyczną. |
|
|
|
|
andryszek
vel andrys
Motocykl: Yamacha XJ 900S
Wiek: 59 Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 661 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 2009-01-18, 23:49
|
|
|
Setny ma taki wyłącznik - więc chyba on może powiedzieć coś konkretnego o przydatności, zaletach i wadach takiego rozwiązania... |
_________________ Andryszek - www |
|
|
|
|
potfur
miś przekliniak
Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2333 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2009-01-19, 09:23
|
|
|
Hugenotowi w Stykowie prąd uciekł. Przy odpalaniu chyba nawet się zastanawiał, czy żarówki nie wyjąć |
_________________ Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów. |
|
|
|
|
AJK
Klucznik-Andrzej
Motocykl: VT 750 C4 04; VF750S 86
Wiek: 68 Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 4666 Skąd: Wrocław-Rancho AJK
|
Wysłany: 2009-01-19, 09:35
|
|
|
W motocyklach starych światła mijania włącza sie ręcznie przełącznikiem po uruchomieniu stacyjki, w nowych modelach światła mijania włączane są automatycznie wraz z uruchomieniem stacyjki , i tak ma byc.Wyeliminowano w ten sposób zapomnienie przez kierowce motocykla zapalenie świateł mijania.Amerykanie są przed europą daleko do przodu wiec u nich już to zastosowanie miało miejsce dosyc dawno. |
Ostatnio zmieniony przez Mateusz 2009-01-19, 11:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2009-01-19, 11:42 Re: Nie wiem czy warto...(reflektor)
|
|
|
Troll napisał/a: | Mam następne pytanie... Nie wiem czy wato się tym zająć, chodzi o reflektor...
Moje moto jest w wersji amerykańskiej wiec reflektor zapala się od razu po przekręceniu kluczyka w stacyjce...
Nie wiem czy warto ingerować w instalacji po to aby był odłączany czyli żeby można było go zgasić...
Jakie są wasze opinie? |
Trollu, nie warto, zapomnisz i Cie to będzie dodatkowo kosztowało. Raczej bym założył dodatkowe lampy i do nich wyłącznik. |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2009-01-19, 12:26
|
|
|
Odpowiem krótko na zadane pytanie.
Nie warto... |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
|
|
|
|
zeza
morderca żelazaiopon
Motocykl: VT 750 C5 05 i F6C 97
Wiek: 55 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 1055 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 2009-01-19, 23:18 Re: Nie wiem czy warto...(reflektor)
|
|
|
Troll napisał/a: | Mam następne pytanie... Nie wiem czy wato się tym zająć, chodzi o reflektor...
Moje moto jest w wersji amerykańskiej wiec reflektor zapala się od razu po przekręceniu kluczyka w stacyjce...
Nie wiem czy warto ingerować w instalacji po to aby był odłączany czyli żeby można było go zgasić...
Jakie są wasze opinie? |
Mój motor był kupiony (jako nowy) w polskim salonie, i też po przekręceniu kluczyka zapala się reflektor. Na początku często było tak, że jak gasiłem silnik "na kierownicy", to prawie zawsze jakiś życzliwy upomniał mnie, o palącym się jeszcze świetle . Myślałem ,że założę sygnał dźwiękowy, tak jak to jest w samochodach , ale teraz przekręcanie kluczyka weszło w nawyk i olałem to
Troll, prędzej czy później do tego przywykniesz , chyba ,że nie |
_________________ Podobno żadna praca nie hańbi - oprócz fizycznej. |
|
|
|
|
maly_tomi
dr inż. Klapek
Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 1162 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2009-01-19, 23:21 Re: Nie wiem czy warto...(reflektor)
|
|
|
zeza napisał/a: | Troll napisał/a: | Mam następne pytanie... Nie wiem czy wato się tym zająć, chodzi o reflektor...
Moje moto jest w wersji amerykańskiej wiec reflektor zapala się od razu po przekręceniu kluczyka w stacyjce...
Nie wiem czy warto ingerować w instalacji po to aby był odłączany czyli żeby można było go zgasić...
Jakie są wasze opinie? |
Mój motor był kupiony (jako nowy) w polskim salonie, i też po przekręceniu kluczyka zapala się reflektor. Na początku często było tak, że jak gasiłem silnik "na kierownicy", to prawie zawsze jakiś życzliwy upomniał mnie, o palącym się jeszcze świetle . Myślałem ,że założę sygnał dźwiękowy, tak jak to jest w samochodach , ale teraz przekręcanie kluczyka weszło w nawyk i olałem to
Troll, prędzej czy później do tego przywykniesz , chyba ,że nie |
A w instrukcji jak wól masz napisane "gaś motocykl kluczykiem, żeby nie zapominać o światłach" |
_________________ Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650
Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure |
|
|
|
|
zeza
morderca żelazaiopon
Motocykl: VT 750 C5 05 i F6C 97
Wiek: 55 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 1055 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 2009-01-19, 23:37 Re: Nie wiem czy warto...(reflektor)
|
|
|
maly_tomi napisał/a: | zeza napisał/a: | Troll napisał/a: | Mam następne pytanie... Nie wiem czy wato się tym zająć, chodzi o reflektor...
Moje moto jest w wersji amerykańskiej wiec reflektor zapala się od razu po przekręceniu kluczyka w stacyjce...
Nie wiem czy warto ingerować w instalacji po to aby był odłączany czyli żeby można było go zgasić...
Jakie są wasze opinie? |
Mój motor był kupiony (jako nowy) w polskim salonie, i też po przekręceniu kluczyka zapala się reflektor. Na początku często było tak, że jak gasiłem silnik "na kierownicy", to prawie zawsze jakiś życzliwy upomniał mnie, o palącym się jeszcze świetle . Myślałem ,że założę sygnał dźwiękowy, tak jak to jest w samochodach , ale teraz przekręcanie kluczyka weszło w nawyk i olałem to
Troll, prędzej czy później do tego przywykniesz , chyba ,że nie |
A w instrukcji jak wól masz napisane "gaś motocykl kluczykiem, żeby nie zapominać o światłach" |
Jak czytałem, to chyba musiały mi się kartki skleić
Ale właśnie ? Po co kluczyk przekręcać, skoro można żarówkę |
_________________ Podobno żadna praca nie hańbi - oprócz fizycznej. |
|
|
|
|
|