/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Globi
2009-01-20, 21:14
Nie wiem czy warto...(reflektor)
Autor Wiadomość
Troll
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-18, 20:36   Nie wiem czy warto...(reflektor)

Mam następne pytanie... Nie wiem czy wato się tym zająć, chodzi o reflektor...

Moje moto jest w wersji amerykańskiej wiec reflektor zapala się od razu po przekręceniu kluczyka w stacyjce...

Nie wiem czy warto ingerować w instalacji po to aby był odłączany czyli żeby można było go zgasić...

Jakie są wasze opinie?
 
 
Globi 


Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1297
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-18, 21:05   

Ja także mam reflektor "amerykański".

Dwa razy moto przeszło przegląd bez problemu.

Trzeci raz - gdy diagnosta kazał mi włączyć postojowe i powiedziałem że nie ma, widać było jego długie wahanie czy mi to podbić, ale się udało.

Zacząłem kombinować aby zmienić ten reflektor, ale ostatecznie zmieniłem ..... stację diagnostyczną na taką gdzie nawet żadnych świateł nie sprawdzili :-D



Poza tym, wyczytałem w komentarzu do Kodeksu Drogowego 2008, że w motocyklach dopuszczony jest reflektor "amerykański" jeśli nie ma tam żarówki halogenowej i bardzo mi się to spodobało.

Więc udaję, że jej tam nie ma... :lol:



P.S.

"Kodeks Drogowy po zmianach, z komentarzem eksperta. Stan prawny na 1 stycznia 2008 r.", dodatek do Gazety Prawnej, str. 7 :



"Światła mijania powinny być asymetryczne i oświetlać drogę po prawej stronie na większą odległość niż po lewej stronie; dla motocykli wymaganie asymetrii dotyczy tylko świateł mijania z żarówkami halogenowymi."
_________________
Nie ma nic lepszego jak silnik chłodzony powietrzem!!!
Ostatnio zmieniony przez Globi 2009-01-20, 20:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Sowa 
SOWA


Motocykl: GS 1150 ADV -dr 650 SE
Wiek: 50
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 1286
Skąd: warszawa\suwałki
Wysłany: 2009-01-18, 21:38   

Jeśli aku masz w pełni sprawne to zostaw tak jak jest ,a zamiast wydawać kasę na przeróbkę instalacji ,lub tracić czas na przeróbkę zaoszczędzoną kasę wydaj na pierdoły mechaniczne do motocykla :mrgreen:
_________________
nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą

ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami
 
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2009-01-18, 21:40   

Można założyć wyłącznik i przekaźnik tylko po co. Przy przeglądach się nikt nie czepia, chyba że bardzo żal Ci aku jak przez te 5 sekund przed odpaleniem lampa się świeci :twisted:
_________________
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2009-01-18, 21:41   

Moim zdaniem Trollowi nie chodzi o problemy z przeglądem. :chytrusek: Z tym to nie problem. :chytrusek: Tylko o to czy w ogóle jest sens takiej wymiany.

Dla mnie osobiście nie to żadnego sensu, gdyż i tak jeżdzi się przez cały czas z zapalonymi światłami. :lol: A przy odpalaniu moto światełka gasną. :lol: :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
GRUBY 

Motocykl: SUZUKI BOULEVARD 1500 BMW R1100RT
Wiek: 54
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 77
Skąd: Chełm
Wysłany: 2009-01-18, 22:40   

Wszsko jest OK czepiają się tylko pozycyjnych świateł bo w Polsce obowiązują białe a u nas są pomarańczowe ALE ZA TO JAK PIĘKNIE WYGLĄDAJĄ!!! I jak kolega wcześniej powiedział, przy włączeniu rozruchu mijania gasną .Nie zapomnisz włączyć więc oszczędzisz na mandatach co rekompensuje stacje diagnostyczną.
 
 
andryszek 
vel andrys


Motocykl: Yamacha XJ 900S
Wiek: 59
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 661
Skąd: Sokółka
Wysłany: 2009-01-18, 23:49   

Setny ma taki wyłącznik - więc chyba on może powiedzieć coś konkretnego o przydatności, zaletach i wadach takiego rozwiązania...
_________________
Andryszek - www
 
 
potfur 
miś przekliniak


Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2333
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2009-01-19, 09:23   

Hugenotowi w Stykowie prąd uciekł. Przy odpalaniu chyba nawet się zastanawiał, czy żarówki nie wyjąć ;-)
_________________
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
 
 
AJK 
Klucznik-Andrzej


Motocykl: VT 750 C4 04; VF750S 86
Wiek: 68
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 4666
Skąd: Wrocław-Rancho AJK
Wysłany: 2009-01-19, 09:35   

W motocyklach starych światła mijania włącza sie ręcznie przełącznikiem po uruchomieniu stacyjki, w nowych modelach światła mijania włączane są automatycznie wraz z uruchomieniem stacyjki , :roll: i tak ma byc.Wyeliminowano w ten sposób zapomnienie przez kierowce motocykla zapalenie świateł mijania.Amerykanie są przed europą daleko do przodu wiec u nich już to zastosowanie miało miejsce dosyc dawno.
Ostatnio zmieniony przez Mateusz 2009-01-19, 11:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-01-19, 11:42   Re: Nie wiem czy warto...(reflektor)

Troll napisał/a:
Mam następne pytanie... Nie wiem czy wato się tym zająć, chodzi o reflektor...

Moje moto jest w wersji amerykańskiej wiec reflektor zapala się od razu po przekręceniu kluczyka w stacyjce...

Nie wiem czy warto ingerować w instalacji po to aby był odłączany czyli żeby można było go zgasić...

Jakie są wasze opinie?


Trollu, nie warto, zapomnisz i Cie to będzie dodatkowo kosztowało. Raczej bym założył dodatkowe lampy i do nich wyłącznik.
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2009-01-19, 12:26   

Odpowiem krótko na zadane pytanie.

Nie warto...
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2009-01-19, 17:28   

Dodam że w Sanoku miałem awarię prądu i wypiąłem tylko żarówkę przednią sporo ograniczając pobór prądu a i tak byłem widoczny zostając na obrysówkach w kierunkach. Są sporadycne przypadki że przydał by się wyłącznik a rozumiem że sam tego nie zrobisz więc zbędny wydatek.
_________________
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
 
 
 
zeza 
morderca żelazaiopon


Motocykl: VT 750 C5 05 i F6C 97
Wiek: 55
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 1055
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2009-01-19, 23:18   Re: Nie wiem czy warto...(reflektor)

Troll napisał/a:
Mam następne pytanie... Nie wiem czy wato się tym zająć, chodzi o reflektor...

Moje moto jest w wersji amerykańskiej wiec reflektor zapala się od razu po przekręceniu kluczyka w stacyjce...

Nie wiem czy warto ingerować w instalacji po to aby był odłączany czyli żeby można było go zgasić...

Jakie są wasze opinie?




Mój motor był kupiony (jako nowy) w polskim salonie, i też po przekręceniu kluczyka zapala się reflektor. Na początku często było tak, że jak gasiłem silnik "na kierownicy", to prawie zawsze jakiś życzliwy upomniał mnie, o palącym się jeszcze świetle :oops: . Myślałem ,że założę sygnał dźwiękowy, tak jak to jest w samochodach :-P , ale teraz przekręcanie kluczyka weszło w nawyk i olałem to ;-)

Troll, prędzej czy później do tego przywykniesz :roll: , chyba ,że nie :lol:
_________________
Podobno żadna praca nie hańbi - oprócz fizycznej.
 
 
 
maly_tomi 
dr inż. Klapek


Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 1162
Skąd: Otwock
Wysłany: 2009-01-19, 23:21   Re: Nie wiem czy warto...(reflektor)

zeza napisał/a:
Troll napisał/a:
Mam następne pytanie... Nie wiem czy wato się tym zająć, chodzi o reflektor...

Moje moto jest w wersji amerykańskiej wiec reflektor zapala się od razu po przekręceniu kluczyka w stacyjce...

Nie wiem czy warto ingerować w instalacji po to aby był odłączany czyli żeby można było go zgasić...

Jakie są wasze opinie?




Mój motor był kupiony (jako nowy) w polskim salonie, i też po przekręceniu kluczyka zapala się reflektor. Na początku często było tak, że jak gasiłem silnik "na kierownicy", to prawie zawsze jakiś życzliwy upomniał mnie, o palącym się jeszcze świetle :oops: . Myślałem ,że założę sygnał dźwiękowy, tak jak to jest w samochodach :-P , ale teraz przekręcanie kluczyka weszło w nawyk i olałem to ;-)

Troll, prędzej czy później do tego przywykniesz :roll: , chyba ,że nie :lol:




A w instrukcji jak wól masz napisane "gaś motocykl kluczykiem, żeby nie zapominać o światłach" :-P
_________________
Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
 
 
 
zeza 
morderca żelazaiopon


Motocykl: VT 750 C5 05 i F6C 97
Wiek: 55
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 1055
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2009-01-19, 23:37   Re: Nie wiem czy warto...(reflektor)

maly_tomi napisał/a:
zeza napisał/a:
Troll napisał/a:
Mam następne pytanie... Nie wiem czy wato się tym zająć, chodzi o reflektor...

Moje moto jest w wersji amerykańskiej wiec reflektor zapala się od razu po przekręceniu kluczyka w stacyjce...

Nie wiem czy warto ingerować w instalacji po to aby był odłączany czyli żeby można było go zgasić...

Jakie są wasze opinie?




Mój motor był kupiony (jako nowy) w polskim salonie, i też po przekręceniu kluczyka zapala się reflektor. Na początku często było tak, że jak gasiłem silnik "na kierownicy", to prawie zawsze jakiś życzliwy upomniał mnie, o palącym się jeszcze świetle :oops: . Myślałem ,że założę sygnał dźwiękowy, tak jak to jest w samochodach :-P , ale teraz przekręcanie kluczyka weszło w nawyk i olałem to ;-)

Troll, prędzej czy później do tego przywykniesz :roll: , chyba ,że nie :lol:




A w instrukcji jak wól masz napisane "gaś motocykl kluczykiem, żeby nie zapominać o światłach" :-P






Jak czytałem, to chyba musiały mi się kartki skleić :lol:

Ale właśnie ? Po co kluczyk przekręcać, skoro można żarówkę :twisted:
_________________
Podobno żadna praca nie hańbi - oprócz fizycznej.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM