/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Dodatkowe przełączniki
Autor Wiadomość
PiotrHS125 

Motocykl: Honda Shadow VT750C
Wiek: 49
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-12, 14:26   Dodatkowe przełączniki

Witam wszystkich użytkowników.
Stałem się szczęśliwym posiadaczem Hondy VT 125.
Honda jest wyposażona w trzy dodatkowe przełączniki umieszczone z boku na wysokości prawego kolana. Motocykl przyjechał z Francji 2001 rok. Nigdzie nie znalazłem instrukcji opisującej działanie tych przełączników. Metodą prób i błędów doszedłem że jeden uruchamia awaryjne przy przełączeniu prawego kierunkowskazu, drugi uruchamia halogeny jednak nie mam pojęcia do czego służy trzeci?
Może ktoś z użytkowników będzie w stanie mi pomóc.
Dziękuję i pozdrawiam.
Piotr
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-12, 14:41   

może być wsteczny :-)8
a już na poważnie, to
jeśli gdzieś zauważysz np. gniazdo zasilające zapalniczki albo usb, albo jakiekolwiek inne, to może daje na nie zasilanie?

może jakąś fotę chociaż wrzucisz jak to ustrojstwo wygląda? tak z ciekawości, bo jak to samoróbka, to i tak nie zgadniemy co gdzie...

trzeba i tak zastosować starą metodę: po palcu. :mrgreen:
zobacz skąd i dokąd idą wszystkie kable na początek.
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
Adamko 
vel. Adaśko


Motocykl: Yamacha XJ 900 Diversion
Wiek: 50
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 1287
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-02-12, 18:17   

Samoróbka na 100% .W 125 nie był awaryjnych, a tym bardziej przełączników, o których piszesz. Metoda " po palcu" wydaje się najwłaściwsza
_________________
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-12, 18:26   

To, że to nie jest fabryczne - to pewne.
Zastanawiałem się tylko czy to taka całkiem swoja samoróbka z wymyśleniem przeznaczenia dla każdego przełącznika
czy może jakiś gotowy zestaw do samodzielnego montażu ..
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2618
Skąd: Otwock
Wysłany: 2015-02-12, 20:04   

Szkoda że kolega fotki nie dał
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
PiotrHS125 

Motocykl: Honda Shadow VT750C
Wiek: 49
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-13, 10:33   

Witam
Dziękuję za rady
załączam fotki może tym razem wejdą
Piotr

DSC_0225.JPG
Plik ściągnięto 135 raz(y) 128,88 KB

DSC_0224.JPG
Plik ściągnięto 197 raz(y) 128,16 KB

 
 
Asgalt 


Motocykl: VTX 1300 '03
Wiek: 56
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 1363
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-13, 10:45   

Ewidentna samoróbka, choć nie najgorsza. Pozostaje Ci pójść za wczesniejszymi radami i zbadać po przewodach dokąd idą te z trzeciego wyłacznika, bo w sumie może to być niemal wszystko, włacznie z opcją, że ktoś sobie pod coś przygotował ale już tego nie podłączył. Dzieje się coś przy przełączeniu tego nierozpoznanego przełącznika? Jakaś zmiana pracy silnika albo coś innego?
_________________
Nigdy nie piję przed piątą po południu.
Na szczęście zawsze gdzieś na świecie jest piąta po południu.

Moje byłe Zochy: VT 600, VT 750, VT 1100 i Zocha obecna: VTX 1300
 
 
PiotrHS125 

Motocykl: Honda Shadow VT750C
Wiek: 49
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-13, 10:51   

Dzięki
Nic się nie dzieje ale zlokalizowałem gniazdo zapalniczki.
Jutro sprawdzę może to jest od tego?
Pozdrawiam
Idzie Wiosna podobno :)
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-13, 11:50   

gdyby nie drugie foto, to nie miałbym pojęcia gdzie to jest przyczepione i jak :-)8
Sam dekiel również "akcesoryjny" a nie fabryczny jak widzę, a przynajmniej takiego nie widziałem jeszcze w innej sztuce.
nawiasem mówiąc - kiepskie miejsce na włączanie awaryjnych (halogen jeszcze bym przełknął)...
nie pod ręką tylko tak nisko... w dodatku z prawej strony... czyli:
1. puścić gaz;
2. włączyć awaryjne...
chyba, że nie używa się kierunku prawego ... to włączone na stałe może być ;)
bo przełączać za każdym razem nie dałbym rady.

jak będziesz zdejmował ten dekiel, to ostrożnie, może jakaś pułapka jest :chytrusek: ... albo np. kable krótkie i coś porwiesz.

[ Dodano: 2015-02-13, 11:53 ]
te wkręty widoczne na drugim foto mogą mocować komputer pokładowy odpowiedzialny za ten patent.
Zdejmij i pokaż co tam masz? ciekawość mnie zżera ;)
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2618
Skąd: Otwock
Wysłany: 2015-02-13, 12:47   

Awaryjne w zasadzie włącza się na postoju 'wiec nie ma znaczenia jak się włącza ;-) , a lightbary też można włączyć na postoju ;-) .
Mnie też ciekawie co się kryje za tym trzecim,może właśnie załączanie zapalniczki.
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
Alabaster 
Maciej


Motocykl: VT 1100 C Spirit '03 SC18
Wiek: 52
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 2818
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-13, 14:18   

trom napisał/a:
co się kryje za tym trzecim

przecież to przełącznik NITRO :-P

PiotrHS125, - ewidentnie ktoś sobie coś zamontował.
Sprawdzisz co albo po kablach.
Albo obserwując co się dzieje / lub co przestaje się dziać po przełączeniu.
Obstawiam odcięcie gniazda zapalniczki jako numer 3.
_________________
Silnik, dwa koła i mina wesoła :-)
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-13, 14:30   

trom napisał/a:
Awaryjne w zasadzie włącza się na postoju 'wiec nie ma znaczenia jak się włącza ;-)


w zasadzie tak... ale często widzę na awaryjnych motocykle przeciskające się pomiędzy autami w korku, ewentualnie dziękujące/przepraszające, etc..
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
Robercik 


Motocykl: Shadow 125 -> Shadow VLX 600
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 326
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2015-02-14, 07:50   

Awaryjne - dobra opcja. Mi też chodził po głowie pomysł żeby mieć taką możliwość. A co do trzeciego przycisku włączającego gniazdo zapalniczki: czy jest tego sens? No, ale fabryka w końcu tego nie robiła...
_________________
Primum non nocere
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-14, 12:32   

Ad 3 Switch.
Jest sens jeśli puste gniazdo nie jest wodo / debilo odporne lub jak urządzenie podłączone nie ma włącznika.
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
PiotrHS125 

Motocykl: Honda Shadow VT750C
Wiek: 49
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-04, 08:46   

Witam
Dziękuję za pomoc.
Dodatkowy trzeci przełącznik to też są halogeny tylko zmienia się ich działanie świecą tylko z długimi.
Pod deklem jest platanina kabli przekażników i bezpieczników.
Niestety nie mogę załączyć zdjecia skończył mi się limit.
Pozdrawiam
Piotr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM