cykanie - starter - vt1100 |
Autor |
Wiadomość |
dzinks
Rafał
Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 2473 Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
|
Wysłany: 2014-07-29, 07:04 cykanie - starter - vt1100
|
|
|
Hej,
W weekend, pomimo temp. 30 st zrobiliśmy komin 500km. Po 200 km przerwa na kawę i bułę w DE. Po przyjściu próba odpalenia i cisza, czasami lekko rozrusznik na sekundę pyknie. Do końca dnia już nie udało się odpalić ze startera. Za każdym razem tylko na pych
Wczoraj sprawdziłem:
1. Aku BDB
2. Wyjąłem przekaźnik startera, ładny i czysty. Bezpiecznik ok
3. Włożyłem z powrotem i raz zaskoczył.
4. Rozebrałem starter na kierownicy, ładnie i sucho:
Z zachowania podejrzewam przycisk startu. Jak go wciskam to lekko pyknie, ale w momencie nie całkowitego wciśnięcia. Lekko popuszczam i też lekko pyknie rozrusznik i w przekaźniku.
Proszę o podpowiedź co jeszcze i jak mogę sprawdzić.
Moto ma przejechane 20 tyś mil |
|
|
|
|
grzechu_master
Motocykl: Był VT 1100 ACE, w trakcie poszukiwań CIENIA
Wiek: 36 Dołączył: 09 Sie 2011 Posty: 37 Skąd: NOL/Cieszkowo Stare
|
Wysłany: 2014-07-29, 07:11
|
|
|
Prawdopodobnie szczotki rozrusznika wyzionęły ducha. Musisz go wyciągnąć i sprawdzić. Kiedyś miałem podobny problem i to był strzał w 10. Powodzenia |
_________________ Kto nie lubi wiatru niech jeździ samochodem... |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2014-07-29, 08:54
|
|
|
grzechu_master napisał/a: | Prawdopodobnie szczotki rozrusznika wyzionęły ducha. |
20 tyś. mil to trochę mało jak na szczotki.
Podejrzewałbym raczej brak jakiegoś styku w układzie rozruchu.
Wyczyść i zakonserwuj złącza, poskładaj i obserwuj co się będzie działo. |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
Alabaster
Maciej
Motocykl: VT 1100 C Spirit '03 SC18
Wiek: 52 Dołączył: 18 Paź 2012 Posty: 2818 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-07-29, 09:00
|
|
|
Mnie również wydaje się że to raczej coś z elektryką.
Na szczotki zdecydowanie za wcześnie.
Rafał - aku BDB ale wyczyść dokładnie klemy na aku - to że jest pełne prądu to dobrze, ale może być za mały przesył prądu przy rozruchu. |
_________________ Silnik, dwa koła i mina wesoła |
|
|
|
|
dzinks
Rafał
Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 2473 Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
|
Wysłany: 2014-07-29, 16:43
|
|
|
GhoustDragon napisał/a: | Wyczyść i zakonserwuj złącza, poskładaj i obserwuj co się będzie działo. |
Cytat: | Rafał - aku BDB ale wyczyść dokładnie klemy na aku - to że jest pełne prądu to dobrze, ale może być za mały przesył prądu przy rozruchu. |
Idę w tym kierunku. Wczoraj raz udało się odpalić po rozłożeniu i złożeniu.
Jutro podchodzę drugi raz. Przeczyszczę i zobaczymy.
Znajmy polecił wpuszczenie do startera na kierownicy płynu do czyszczenia potencjometrów w celu poprawienia styków. Najbardziej go podejrzewam. Jutro będę miał płyn i zobaczymy. |
|
|
|
|
Alabaster
Maciej
Motocykl: VT 1100 C Spirit '03 SC18
Wiek: 52 Dołączył: 18 Paź 2012 Posty: 2818 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-07-29, 17:56
|
|
|
Ale czy przez starter przechodzi duży prąd ? On nie jest na przekaźniku ? |
_________________ Silnik, dwa koła i mina wesoła |
|
|
|
|
Wojtek
elbląskie korzenie
Motocykl: VT 1100 C2 Sabre
Wiek: 45 Dołączył: 15 Mar 2012 Posty: 2136 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-07-29, 22:09
|
|
|
Mój przycisk startera czasem pozostaje wciśnięty po użyciu i muszę go lekko szturchnąć, co by czym prędzej wyłączyć rozrusznik. To trochę inny problem, ale może rzeczywiście te włączniki nie są idealnie dopracowane |
_________________ I will survive...
Jesienna Szabla
Moje ptaszory i inne stwory |
|
|
|
|
dzinks
Rafał
Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 2473 Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
|
Wysłany: 2014-07-29, 22:20
|
|
|
Alabaster napisał/a: | Ale czy przez starter przechodzi duży prąd ? On nie jest na przekaźniku ? |
Starter to dla mnie przycisk. Tam nie ma dużego prądu. |
|
|
|
|
grzechu_master
Motocykl: Był VT 1100 ACE, w trakcie poszukiwań CIENIA
Wiek: 36 Dołączył: 09 Sie 2011 Posty: 37 Skąd: NOL/Cieszkowo Stare
|
Wysłany: 2014-07-30, 06:18
|
|
|
Oczywiście nie muszą to być szczotki rozrusznika ale taka była moja sugestia. Najlepiej zaczynać od najprostszych czynności, zatem przegląd instalacji i konserwacja będzie pierwszym krokiem. Mam nadzieje, że problem zniknie. |
_________________ Kto nie lubi wiatru niech jeździ samochodem... |
|
|
|
|
dzinks
Rafał
Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 2473 Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
|
Wysłany: 2014-07-30, 10:16
|
|
|
Starter na kierwonicy można psiknąć tym ???
PR Kontakt - płyn do czyszczenia potencjometrów
|
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-07-30, 17:30
|
|
|
Można, ale nie ma jak fizycznie rozebrać i mechanicznie wyczyścić |
_________________ Matrix w Trasie
Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com |
|
|
|
|
dzinks
Rafał
Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 2473 Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
|
Wysłany: 2014-07-31, 08:44
|
|
|
Matrix napisał/a: | Można, ale nie ma jak fizycznie rozebrać i mechanicznie wyczyścić |
Sie zrobi
Jeszcze pytanie. W jaki sposób można sprawdzić czy problemem jest przekaźnik rozrusznika? |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2014-07-31, 09:00
|
|
|
dzinks napisał/a: | W jaki sposób można sprawdzić czy problemem jest przekaźnik rozrusznika? |
Podmienić na 199% sprawny... |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
dzinks
Rafał
Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 2473 Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
|
Wysłany: 2014-08-05, 09:23
|
|
|
Kurcze nie tak łatwo znaleźć.
Na allegro znalazłem jeden, ale wg. rysunku wychodzi że plus jest z drugiej strony. Odwrotnie niż u mnie.
Zapytałem się w Hondzie to 485,85 PLN.
A amerykańskim EBAYu jest, ale to znó trzeba czekać.
Najgorsze to nie wiem do końca czy to to.....
Może macie jakieś źródła gdzie mają części z rozbiórki?
[ Dodano: 2014-08-05, 18:08 ]
Dobra pojawiły się używki na allegro do C2. Koszt ok 80 PLN. Czy jest jakaś alternatywa/zamiennik?
Wg wyglądu przekaźnik z C2 VT750 pasuje do VT1100. Może ktoś potwierdzić?
http://allegro.pl/show_item.php?item=4487420620
[ Dodano: 2014-08-09, 00:05 ]
Uff problem rozwiązany.
Dzięki że Misiek mnie zachęcił do grzebania i nie oddawania w niepowołane łapy, udało się znaleźć źródło problemu.
A był nim przycisk odpalania.
Za podpowiedzią Matrixa rozebraliśmy i okazało się nam takie coś:
Cztery punkty styku:
pierwsze dwa robią obwód który gasi światła drugie odpalają hankę :)
Winna była blaszka łącząca owe punkty w czasie wciskania. Jej wystające punkty musiały się lekko obniżyć. Podgięliśmy w górę.
|
|
|
|
|
arakon
Błękitny
Motocykl: VT750C2
Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 13 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2014-09-13, 21:22
|
|
|
Wzorowy post:) Właśnie mam podobny problem , AKU jest OK a czasami muszę powtórnie wciskać starter by ruszył rozrusznik... Pewnie tez cos tam nie styka albo wymaga konserwacji..
Szukam rozwiązania a tutaj ...:) gotowa odpowiedź.... Dzięki Panowie |
|
|
|
|
|