/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
cykanie - starter - vt1100
Autor Wiadomość
dzinks 
Rafał


Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 2473
Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
Wysłany: 2014-07-29, 07:04   cykanie - starter - vt1100

Hej,

W weekend, pomimo temp. 30 st zrobiliśmy komin 500km. Po 200 km przerwa na kawę i bułę w DE. Po przyjściu próba odpalenia i cisza, czasami lekko rozrusznik na sekundę pyknie. Do końca dnia już nie udało się odpalić ze startera. Za każdym razem tylko na pych :evil:

Wczoraj sprawdziłem:

1. Aku BDB
2. Wyjąłem przekaźnik startera, ładny i czysty. Bezpiecznik ok



3. Włożyłem z powrotem i raz zaskoczył.
4. Rozebrałem starter na kierownicy, ładnie i sucho:



Z zachowania podejrzewam przycisk startu. Jak go wciskam to lekko pyknie, ale w momencie nie całkowitego wciśnięcia. Lekko popuszczam i też lekko pyknie rozrusznik i w przekaźniku.

Proszę o podpowiedź co jeszcze i jak mogę sprawdzić.

Moto ma przejechane 20 tyś mil
 
 
 
grzechu_master 

Motocykl: Był VT 1100 ACE, w trakcie poszukiwań CIENIA
Wiek: 36
Dołączył: 09 Sie 2011
Posty: 37
Skąd: NOL/Cieszkowo Stare
Wysłany: 2014-07-29, 07:11   

Prawdopodobnie szczotki rozrusznika wyzionęły ducha. Musisz go wyciągnąć i sprawdzić. Kiedyś miałem podobny problem i to był strzał w 10. Powodzenia ;-)
_________________
Kto nie lubi wiatru niech jeździ samochodem...
 
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2014-07-29, 08:54   

grzechu_master napisał/a:
Prawdopodobnie szczotki rozrusznika wyzionęły ducha.

20 tyś. mil to trochę mało jak na szczotki.
Podejrzewałbym raczej brak jakiegoś styku w układzie rozruchu.
Wyczyść i zakonserwuj złącza, poskładaj i obserwuj co się będzie działo.
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Alabaster 
Maciej


Motocykl: VT 1100 C Spirit '03 SC18
Wiek: 52
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 2818
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-29, 09:00   

Mnie również wydaje się że to raczej coś z elektryką.
Na szczotki zdecydowanie za wcześnie.
Rafał - aku BDB ale wyczyść dokładnie klemy na aku - to że jest pełne prądu to dobrze, ale może być za mały przesył prądu przy rozruchu.
_________________
Silnik, dwa koła i mina wesoła :-)
 
 
dzinks 
Rafał


Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 2473
Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
Wysłany: 2014-07-29, 16:43   

GhoustDragon napisał/a:
Wyczyść i zakonserwuj złącza, poskładaj i obserwuj co się będzie działo.


Cytat:
Rafał - aku BDB ale wyczyść dokładnie klemy na aku - to że jest pełne prądu to dobrze, ale może być za mały przesył prądu przy rozruchu.


Idę w tym kierunku. Wczoraj raz udało się odpalić po rozłożeniu i złożeniu.

Jutro podchodzę drugi raz. Przeczyszczę i zobaczymy.

Znajmy polecił wpuszczenie do startera na kierownicy płynu do czyszczenia potencjometrów w celu poprawienia styków. Najbardziej go podejrzewam. Jutro będę miał płyn i zobaczymy.
 
 
 
Alabaster 
Maciej


Motocykl: VT 1100 C Spirit '03 SC18
Wiek: 52
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 2818
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-29, 17:56   

Ale czy przez starter przechodzi duży prąd ? On nie jest na przekaźniku ?
_________________
Silnik, dwa koła i mina wesoła :-)
 
 
Wojtek 
elbląskie korzenie


Motocykl: VT 1100 C2 Sabre
Wiek: 45
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 2136
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-29, 22:09   

Mój przycisk startera czasem pozostaje wciśnięty po użyciu i muszę go lekko szturchnąć, co by czym prędzej wyłączyć rozrusznik. To trochę inny problem, ale może rzeczywiście te włączniki nie są idealnie dopracowane :roll:
_________________
I will survive...

Jesienna Szabla
Moje ptaszory i inne stwory
 
 
dzinks 
Rafał


Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 2473
Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
Wysłany: 2014-07-29, 22:20   

Alabaster napisał/a:
Ale czy przez starter przechodzi duży prąd ? On nie jest na przekaźniku ?


Starter to dla mnie przycisk. Tam nie ma dużego prądu.
 
 
 
grzechu_master 

Motocykl: Był VT 1100 ACE, w trakcie poszukiwań CIENIA
Wiek: 36
Dołączył: 09 Sie 2011
Posty: 37
Skąd: NOL/Cieszkowo Stare
Wysłany: 2014-07-30, 06:18   

Oczywiście nie muszą to być szczotki rozrusznika ale taka była moja sugestia. Najlepiej zaczynać od najprostszych czynności, zatem przegląd instalacji i konserwacja będzie pierwszym krokiem. Mam nadzieje, że problem zniknie.
_________________
Kto nie lubi wiatru niech jeździ samochodem...
 
 
 
dzinks 
Rafał


Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 2473
Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
Wysłany: 2014-07-30, 10:16   

Starter na kierwonicy można psiknąć tym ???

PR Kontakt - płyn do czyszczenia potencjometrów

 
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-07-30, 17:30   

Można, ale nie ma jak fizycznie rozebrać i mechanicznie wyczyścić :mrgreen:
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
dzinks 
Rafał


Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 2473
Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
Wysłany: 2014-07-31, 08:44   

Matrix napisał/a:
Można, ale nie ma jak fizycznie rozebrać i mechanicznie wyczyścić :mrgreen:


Sie zrobi :-)

Jeszcze pytanie. W jaki sposób można sprawdzić czy problemem jest przekaźnik rozrusznika?
 
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2014-07-31, 09:00   

dzinks napisał/a:
W jaki sposób można sprawdzić czy problemem jest przekaźnik rozrusznika?

Podmienić na 199% sprawny...
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
dzinks 
Rafał


Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 2473
Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
Wysłany: 2014-08-05, 09:23   

Kurcze nie tak łatwo znaleźć.

Na allegro znalazłem jeden, ale wg. rysunku wychodzi że plus jest z drugiej strony. Odwrotnie niż u mnie.

Zapytałem się w Hondzie to 485,85 PLN. :shock: :shock: :shock:

A amerykańskim EBAYu jest, ale to znó trzeba czekać.
Najgorsze to nie wiem do końca czy to to.....

Może macie jakieś źródła gdzie mają części z rozbiórki?

[ Dodano: 2014-08-05, 18:08 ]
Dobra pojawiły się używki na allegro do C2. Koszt ok 80 PLN. Czy jest jakaś alternatywa/zamiennik?

Wg wyglądu przekaźnik z C2 VT750 pasuje do VT1100. Może ktoś potwierdzić?
http://allegro.pl/show_item.php?item=4487420620

[ Dodano: 2014-08-09, 00:05 ]
Uff problem rozwiązany. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Dzięki że Misiek mnie zachęcił do grzebania i nie oddawania w niepowołane łapy, udało się znaleźć źródło problemu.

A był nim przycisk odpalania. 8-)
Za podpowiedzią Matrixa rozebraliśmy i okazało się nam takie coś:

Cztery punkty styku:



pierwsze dwa robią obwód który gasi światła drugie odpalają hankę :)

Winna była blaszka łącząca owe punkty w czasie wciskania. Jej wystające punkty musiały się lekko obniżyć. Podgięliśmy w górę.




 
 
 
arakon 
Błękitny

Motocykl: VT750C2
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 13
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-09-13, 21:22   

Wzorowy post:) Właśnie mam podobny problem , AKU jest OK a czasami muszę powtórnie wciskać starter by ruszył rozrusznik... Pewnie tez cos tam nie styka albo wymaga konserwacji..
Szukam rozwiązania a tutaj ...:) gotowa odpowiedź.... Dzięki Panowie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM