/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Szybkie zdychanie akumulatora
Autor Wiadomość
Teroon 
Marcin


Motocykl: VT 750 C2
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 57
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-05-10, 15:34   

Tak. mierzyłem wszystkie trzy na wszystkich trzech banglało tak samo...
 
 
Wytrych 
ARTUR

Motocykl: XVZ 1300 , ST 1300
Wiek: 44
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 362
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-10, 16:09   

Nadal obstawiam regulator.
_________________
Za ściemnianie też płacą...
 
 
Teroon 
Marcin


Motocykl: VT 750 C2
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 57
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-05-10, 22:24   

Też tak obstawiam....
Teraz kminię tylko czy zwykły regulator tak za 70-100 złotych będzie ok, czy trzeba inwestować w wersję droższa tak za 200-300 złotych...
 
 
Marcin14b 
Kasztan


Motocykl: Honda Shadow VT 600 C '98
Wiek: 30
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 152
Skąd: Zapolice
Wysłany: 2014-05-11, 19:50   

nie bierz żadnych chińczyków i na moto nie oszczędzaj.
 
 
Wytrych 
ARTUR

Motocykl: XVZ 1300 , ST 1300
Wiek: 44
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 362
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-11, 23:07   

Tylko bogatego stać kupować dwa razy....
_________________
Za ściemnianie też płacą...
 
 
Strong.str 


Motocykl: Honda Shadow VT 700c USA 1984r
Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 31
Skąd: Warszawa-Węgrów
Wysłany: 2014-05-13, 14:02   

Czy macie jakieś namiary na w miarę dobry regulator w przystępnej cenie?
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
 
 
 
potfur 
miś przekliniak


Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2333
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2014-05-14, 14:25   

Napisz do Wilka, niedawno kupował.
_________________
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
 
 
Teroon 
Marcin


Motocykl: VT 750 C2
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 57
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-05-22, 15:44   

No i faktycznie regulator był padnięty. Wymieniłem na nowy i wszystko gra jak należy. Dzięki za pomoc.
 
 
wolynsky 


Motocykl: VT 750 Shadow aero
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 12
Skąd: P-ce/Płock
Wysłany: 2014-07-15, 19:59   

Witka,

podepnę się pod temat, bo mam podobny problem.

Również bardzo szybko rozładowywuje mi się akumulator. W sobotę w południe był naładowany do pełna, w niedzielę wieczorem już był problem z odpaleniem. W między czasie nie jeździłem, a aku jest nowy, kupiony jakieś 2 miesiące temu.

Przy wyłączonej stacyjce pokazuje 12,5V, ładowanie na wolnych obrotach ok 12,8 (włączone światła i pozycje w kierunkach), przy wyższych obrotach ładowanie od 13,5 - 14,4.

Chciałem sprawdzić również pobór prądu przy wyłączonym silniku więc odłączyłem klemę +, multimetr ustawiłem na pozycję "20m" i podłączyłem kabelek COM do słupka + aku, a VΩmA do klemy którą zdjąłem. Na wyświetlaczu mi wychodzi -0,47 To dobrze czy źle ??

Wydaje mi się że ładowanie jest za niskie przy wolnych obrotach, ale przy wyższych już jest chyba ok, więc nie wiem czemu tak szybko pada.

Jakieś pomysły ??
 
 
 
Gibek 
Mroczny Kosiarz Traw


Motocykl: VT 750 Aero C7
Wiek: 54
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 664
Skąd: Karczew
Wysłany: 2014-07-16, 08:35   

Odłącz akumulator na kilka dni, sprawdź czy to problem z akumulatorem czy z instalacją. Zawsze to zawęzi pole poszukiwań. ;-)
Jeżeli chcesz mierzyć natężenie prądu (bo domyślam się że to chciałeś zmierzyć) to interesuje cię zakres [A] i być może com (zależy to od twojego miernika) żadne [mA] czy [V].
_________________
Ukłony dla ciebie Gość .
 
 
wolynsky 


Motocykl: VT 750 Shadow aero
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 12
Skąd: P-ce/Płock
Wysłany: 2014-07-16, 12:47   

Gibek napisał/a:
Odłącz akumulator na kilka dni, sprawdź czy to problem z akumulatorem czy z instalacją. Zawsze to zawęzi pole poszukiwań. ;-)
Jeżeli chcesz mierzyć natężenie prądu (bo domyślam się że to chciałeś zmierzyć) to interesuje cię zakres [A] i być może com (zależy to od twojego miernika) żadne [mA] czy [V].


Wczoraj odłączyłem aku, dzisiaj zabrałem go do elektryka, aku sprawne, naładowane i pojemność też ok. Po rozmowie z elektrykiem dochodzę jednak do wniosku że to może być regulator,gdyż jak sam stwierdził, na wolnych obrotach nie mam ładowania bo 12,6-12,8 to nie ładowanie.


Chciałem zmierzyć ile prądu pobiera motocykl przy wyłączonym zapłonie, żeby wyeliminować jakiegoś złodzieja ;)

Może ktoś podrzucić jeszcze jak sprawdzić alternator ? Będę wtedy pewny.


Pozdr.
 
 
 
potfur 
miś przekliniak


Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2333
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2014-07-16, 13:16   

http://www.shadow.org.pl/...pic.php?t=17796
_________________
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
 
 
wolynsky 


Motocykl: VT 750 Shadow aero
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 12
Skąd: P-ce/Płock
Wysłany: 2014-07-16, 17:01   

potfur napisał/a:
http://www.shadow.org.pl/forum/viewtopic.php?t=17796


Dzięki za link, czytałem, ale chodziło mi dokładne FAQ jak to zrobić czyli jak ustawić miernik, którą końcówkę miernika do którego kabla itd. taki przewodnik od A do Z. Oczywiście może być na PW.

Pozdr.
 
 
 
potfur 
miś przekliniak


Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2333
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2014-07-17, 07:08   

Ustawić miernik na mierzenie napięcia zmiennego ~V. Zakres ustawić na powiedzmy 200. Z alternatora wychodzą 3 kable (w jednej kostce). Dowolną końcówkę miernika przyłożyć do dowolnego kabla, drugą do dowolnego innego. Odczytać wynik na niskich i na wysokich obrotach. Operację powtórzyć dla każdej z par kabli. (w sumie 3 pomiary).
_________________
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
 
 
wolynsky 


Motocykl: VT 750 Shadow aero
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 12
Skąd: P-ce/Płock
Wysłany: 2014-07-17, 13:49   

potfur napisał/a:
Ustawić miernik na mierzenie napięcia zmiennego ~V. Zakres ustawić na powiedzmy 200. Z alternatora wychodzą 3 kable (w jednej kostce). Dowolną końcówkę miernika przyłożyć do dowolnego kabla, drugą do dowolnego innego. Odczytać wynik na niskich i na wysokich obrotach. Operację powtórzyć dla każdej z par kabli. (w sumie 3 pomiary).



Dzięki, właśnie o takie info mi chodziło. Wynika że altek jest dobry, na średnich obrotach 31V, na wysokich 65 V na wszystkich kablach.

Zamówiłem już regulator, jutro pewnie będzie i się okaże jak sytuacja wygląda.

Dzięki jeszcze raz i pozdr.

[ Dodano: 2014-07-21, 21:42 ]
No i po wymianie regla, wszystko ok, choć stary przeładowywał przy wysokich obrotach i trochę wykończył nowy aku. Z pomocą przyszedł kolega, a dokładniej jego prostownik z funkcją regeneracji i aku odzyskał pojemność, regel działa jak należy, można latać ...

Dzięki za pomoc i wskazówki.

Pozdr.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM