Szybkie zdychanie akumulatora
Odpowiedz do tematu

:
Tak. mierzyłem wszystkie trzy na wszystkich trzech banglało tak samo...

:
Nadal obstawiam regulator.

Za ściemnianie też płacą...
:
Też tak obstawiam....
Teraz kminię tylko czy zwykły regulator tak za 70-100 złotych będzie ok, czy trzeba inwestować w wersję droższa tak za 200-300 złotych...

:
nie bierz żadnych chińczyków i na moto nie oszczędzaj.

:
Tylko bogatego stać kupować dwa razy....

Za ściemnianie też płacą...
:
Czy macie jakieś namiary na w miarę dobry regulator w przystępnej cenie?

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
:
Napisz do Wilka, niedawno kupował.

Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
:
No i faktycznie regulator był padnięty. Wymieniłem na nowy i wszystko gra jak należy. Dzięki za pomoc.

:
Witka,

podepnę się pod temat, bo mam podobny problem.

Również bardzo szybko rozładowywuje mi się akumulator. W sobotę w południe był naładowany do pełna, w niedzielę wieczorem już był problem z odpaleniem. W między czasie nie jeździłem, a aku jest nowy, kupiony jakieś 2 miesiące temu.

Przy wyłączonej stacyjce pokazuje 12,5V, ładowanie na wolnych obrotach ok 12,8 (włączone światła i pozycje w kierunkach), przy wyższych obrotach ładowanie od 13,5 - 14,4.

Chciałem sprawdzić również pobór prądu przy wyłączonym silniku więc odłączyłem klemę +, multimetr ustawiłem na pozycję "20m" i podłączyłem kabelek COM do słupka + aku, a VΩmA do klemy którą zdjąłem. Na wyświetlaczu mi wychodzi -0,47 To dobrze czy źle ??

Wydaje mi się że ładowanie jest za niskie przy wolnych obrotach, ale przy wyższych już jest chyba ok, więc nie wiem czemu tak szybko pada.

Jakieś pomysły ??

:
Odłącz akumulator na kilka dni, sprawdź czy to problem z akumulatorem czy z instalacją. Zawsze to zawęzi pole poszukiwań. ;-)
Jeżeli chcesz mierzyć natężenie prądu (bo domyślam się że to chciałeś zmierzyć) to interesuje cię zakres [A] i być może com (zależy to od twojego miernika) żadne [mA] czy [V].

Ukłony dla ciebie Gość .
:
Gibek napisał/a:
Odłącz akumulator na kilka dni, sprawdź czy to problem z akumulatorem czy z instalacją. Zawsze to zawęzi pole poszukiwań. ;-)
Jeżeli chcesz mierzyć natężenie prądu (bo domyślam się że to chciałeś zmierzyć) to interesuje cię zakres [A] i być może com (zależy to od twojego miernika) żadne [mA] czy [V].


Wczoraj odłączyłem aku, dzisiaj zabrałem go do elektryka, aku sprawne, naładowane i pojemność też ok. Po rozmowie z elektrykiem dochodzę jednak do wniosku że to może być regulator,gdyż jak sam stwierdził, na wolnych obrotach nie mam ładowania bo 12,6-12,8 to nie ładowanie.


Chciałem zmierzyć ile prądu pobiera motocykl przy wyłączonym zapłonie, żeby wyeliminować jakiegoś złodzieja ;)

Może ktoś podrzucić jeszcze jak sprawdzić alternator ? Będę wtedy pewny.


Pozdr.

:
http://www.shadow.org.pl/...pic.php?t=17796

Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
:
potfur napisał/a:
http://www.shadow.org.pl/forum/viewtopic.php?t=17796


Dzięki za link, czytałem, ale chodziło mi dokładne FAQ jak to zrobić czyli jak ustawić miernik, którą końcówkę miernika do którego kabla itd. taki przewodnik od A do Z. Oczywiście może być na PW.

Pozdr.

:
Ustawić miernik na mierzenie napięcia zmiennego ~V. Zakres ustawić na powiedzmy 200. Z alternatora wychodzą 3 kable (w jednej kostce). Dowolną końcówkę miernika przyłożyć do dowolnego kabla, drugą do dowolnego innego. Odczytać wynik na niskich i na wysokich obrotach. Operację powtórzyć dla każdej z par kabli. (w sumie 3 pomiary).

Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
:
potfur napisał/a:
Ustawić miernik na mierzenie napięcia zmiennego ~V. Zakres ustawić na powiedzmy 200. Z alternatora wychodzą 3 kable (w jednej kostce). Dowolną końcówkę miernika przyłożyć do dowolnego kabla, drugą do dowolnego innego. Odczytać wynik na niskich i na wysokich obrotach. Operację powtórzyć dla każdej z par kabli. (w sumie 3 pomiary).



Dzięki, właśnie o takie info mi chodziło. Wynika że altek jest dobry, na średnich obrotach 31V, na wysokich 65 V na wszystkich kablach.

Zamówiłem już regulator, jutro pewnie będzie i się okaże jak sytuacja wygląda.

Dzięki jeszcze raz i pozdr.

[ Dodano: 2014-07-21, 21:42 ]
No i po wymianie regla, wszystko ok, choć stary przeładowywał przy wysokich obrotach i trochę wykończył nowy aku. Z pomocą przyszedł kolega, a dokładniej jego prostownik z funkcją regeneracji i aku odzyskał pojemność, regel działa jak należy, można latać ...

Dzięki za pomoc i wskazówki.

Pozdr.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group