Napięcie za niskie?
Odpowiedz do tematu

: Napięcie za niskie?
Witam.Ostatnio stwierdziłem,że mam problemy z ładowaniem aku.Po rozpięciu kostek okazało sie, że altek podaje tylko 12 v zmiennego.nie wiem czy to wystarczy, czy padł mi regulator,czy altek jest do naprawy.Nie odsyłajcie mnie mnie do szukajki bo już ją mocno przetrzepałem.Pozdrawiam.k.

:
Miałem podobną sytuację i okazało się że kostka która idzie od alternatora do regulatora jest mocno skorodowana. Co do altka to nie wiem jakie napięcia dokładnie powinny być, ale powinny być wszystkie jednakowe pomiędzy uzwojeniami. Sprawdź na sam początek wszystkie połączenia (kostki) elektryczne.

: Re: Napięcie za niskie?
tata67 napisał/a:
.Nie odsyłajcie mnie mnie do szukajki bo już ją mocno przetrzepałem.Pozdrawiam.k.

A jednak coś słabo szukałeś

http://www.shadow.org.pl/...pic.php?t=14554

http://www.shadow.org.pl/...pic.php?t=11764

To tak na szybko z tel. w pociągu.

Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
:
12V toraczej mało. W którym miejscu to mierzyłeś? Na jakich obrotach? Sprawdzałeś opór pomiędzy poszczególnymi wyjściami?

Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
:
Mierzyłem bezpośrednio na wyjściu alternatora,przy zapalonym silniku na wolnych obrotach.Prawidłowej oporności na cewkach nie znam,więc nie pomierzyłem.Niestety mam niemiecką serwisówkę i nie bardzo umiem sie w niej połapać....Po dodaniu gazu napięcie rośnie do ok.60 v.:-)Tylko, że na wolnych chyba za mało.Pozdrawiam.k.

:
no to ok, to mniej więcej tak działa - jak rośnie do tych 60 na wszystkich parach kabli, to powinno być ok. A co masz na wyjściu z regulatora (tylko odepnij go od aku na czas pomiaru)?

Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
:
tata67 napisał/a:
Prawidłowej oporności na cewkach nie znam,więc nie pomierzyłem.

0,1-1,0 Ω przy 20*C.



Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
:
Oporność na cewkach 0.4.Napięcie ładowania 12.3---12,8,ale zauważyłem że rośnie ze wzrostem obrotów silnika,a powinno być raczej na stałym poziomie.Przynajmniej tak mam w aucie.Mam nadzieję że to tylko regulator,kurde:-)Wieczorki.em zmierzę na odpiętym aku,bo nie wpadłem na to.Dzięki za podpowiedzi:-).

:
tata67 napisał/a:
Oporność na cewkach 0.4.Napięcie ładowania 12.3---12,8,ale zauważyłem że rośnie ze wzrostem obrotów silnika,a powinno być raczej na stałym poziomie.Przynajmniej tak mam w aucie.Mam nadzieję że to tylko regulator,kurde:-)Wieczorki.em zmierzę na odpiętym aku,bo nie wpadłem na to.Dzięki za podpowiedzi:-).

Oporność prawidłowa. Napięcie ładowania również. Przy 5.000 obrotów około 50-70 V i przy wszystkich kombinacjach takie same.
Sprawdź jeszcze oporność cewek do masy.



Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
:
tata67 napisał/a:
12.3---12,8,ale zauważyłem że rośnie ze wzrostem obrotów silnika

Prawidłowo

Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
:
No,ładnie,tylko czemu po przejechaniu paru km.nie moge zapalić motoru?Z kabli pali na dotyk.Teraz to już nic nie wiem.Czytałem inne wątki w szukajce,ale teraz to nie wiem kaj szukać,kurde....Chyba rozrusznik rozkręcę,albo poczekam,aż padnie coś całkiem.... Aku już zmierzone pod obciążeniem...Dobrze, że mam drugi motor....Pozdrowienia.k.

:
A jak naładujesz akumulator prostownikiem, to odpala normalnie?

Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
:
Wydaje mi się, że napięcie ładowania jest za niskie powinno być ok 14,3 V

Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
:
Aku.po naładowaniu prostownikiem działa ok.tzn motor odpala jak należy.Po prostu mam wrażenie że w czasie jazdy za słabo doładowuje.Napiszcie, czy napięcie ładowania zmienia sie przy zmianie obrotów?Bo moim zdaniem powinno być w miarę równe,a u mnie pływa,co chyba świadczy o usterce regulatora.Pozdrawiam i dzięki za odzew.

:
Może się zmieniać w zależności od obciążenia ale Twoje według mnie jest za niskie

Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group