/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
ukręcony gwint w stopce do lusterka
Autor Wiadomość
radunc
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-09, 16:49   ukręcony gwint w stopce do lusterka

Cześć

W mojej vt 600 mam totalnie ukręcony gwint do mocowania lusterka lewego w stopce.

Po dzisiejszym wypadzie lusterko kręci się jak na karuzeli a ja zamiast skupiać się na jeździe próbuję przytrzymywać je ręką i pilnować żeby się nie zabić w międzyczasie ;-)

Gdzieś w sieci natknąłem się na same stopki ale niestety nie potrafię tego znaleźć teraz kiedy potrzeba....

W cenie okolo 79 zl mozna kupić nowe lusterka ale po zeszłotygodniowej wymianie napędu, klocków, oleju w silniku i w amortyzatorach mniej chętnie skłaniam się do tej opcji :-D





p.s

jakie lusterka fabrycznie były montowane do VT600 bo moje wyglądają mi na nieoryginalne?
 
 
potfur 
miś przekliniak


Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2333
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2008-09-09, 17:43   

AFIK lusterka były prostokątne, zerknij na zdjęcia ze zlotów. Mnie też czeka wymiana lusterka po szlifie, ale na razie jeszcze czas ;-) Pytanie, czy nie da się tego nagwintować na mniejszej średnicy i dać jakiejś przejściówki - tak sobie gdybam, bo pewnie wyszłoby tyle samo...
_________________
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
 
 
maly_tomi 
dr inż. Klapek


Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 1162
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-09-09, 18:02   

Są specjalne zestawy do naprawy gwintów w skład którego wchodzi wiertło, gwintownik i specjalny gwint w postaci sprężynki. Wkręca się to wszystko i masz nowiutki nieśmigany gwint :)

Kolega naprawiał czymś takim gwinty w bloku silnika.
_________________
Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
 
 
 
Sowa 
SOWA


Motocykl: GS 1150 ADV -dr 650 SE
Wiek: 50
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 1286
Skąd: warszawa\suwałki
Wysłany: 2008-09-09, 18:26   

Tomi tylko to w WURTHA produkt a on tani nie jest :-(
_________________
nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą

ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami
 
 
 
radunc
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-09, 20:09   

jarek73 napisał/a:
Tomi tylko to w WURTHA produkt a on tani nie jest :-(




to chyba kupno nowej "stopki" albo nowe ładne prostokątne lusterka za 79 zł będą lepszym pomyslem niz kombinowanie przy gwintach.
 
 
Dziubek 


Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 613
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2008-09-09, 22:02   

Heli-coil -super sprawa-tańsza jak blok silnika :mrgreen:
 
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-09-10, 00:44   

Dziubek dobrze mówi Heli-coil i to chyba o tym Tomi wspominał.. Jeśli chodziło mu o Florka i gwinty w jego półpanewkach wałków rozrządu w Suzuki?
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-09-10, 08:30   

Zara, moment, się nie rozpędzajcie ... niech kolega określi, gdzie mu się ten gwint urwał ... na pręcie lusterka czy w otworze przy manetce ... bo jak na pręcie to można kupić najtańsze lusterka i wymienić same pręty ... a jak w otworze to niestety wymiana pręta nic nie da ale faktycznie są zestawy do naprawy gwintów. Tylko są drogie :-)
 
 
Drifter
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-24, 20:40   

Odświeżę temat, żeby nie dublować. Mam 2 pytania związane z lusterkami w VT 600 a może w ogóle w Hondach Shadow. Czy oryginalne gwinty w uchwytach, w które wkręca się lusterka są prawe, czy jedno P a drugie L (tak jak np. w Virago)? I czy gwinty lusterek są standardowe metryczne czy mają jakiś mniejszy skok, i jaki?



Z góry dzięki za pomoc.
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2009-06-24, 20:46   

Drifter napisał/a:
Odświeżę temat, żeby nie dublować. Mam 2 pytania związane z lusterkami w VT 600 a może w ogóle w Hondach Shadow. Czy oryginalne gwinty w uchwytach, w które wkręca się lusterka są prawe, czy jedno P a drugie L (tak jak np. w Virago)? I czy gwinty lusterek są standardowe metryczne czy mają jakiś mniejszy skok, i jaki?



Z góry dzięki za pomoc.


Kurczę we wrześniu wymieniałem lusterka w swojej ale hym... nie zwróciłem uwagi- jakoś tak automatycznie to zrobiłem. Pewnie standard-prawe bo gdyby coś było inaczej(czyt. lewy gwint) to pewnie człowiek by zapamiętał coś takiego :-/

Zakładam też, że gwinty raczej metryczne bo lusterka "uniwersalne" pasowały więc...
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
fensterek 


Motocykl: Rozsądny, rodzinny VAN.
Wiek: 42
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 262
Skąd: Nowa Aleksandria
Wysłany: 2009-06-24, 20:49   

Chyba oba prawe. Tzn jestem prawie pewien, że jest odwrotnie niż w virago, więc musza być oba prawe ;-)



Raczej we wszystkich hondach tak jest, to ja swobodnie zamieniałem lusterka między trzema modelami w zalezności od potrzeby i było ok.



edit:

Dzięki bogu sprzedawcy na allegro starają się dobrze opisywac towar:

http://www.allegro.pl/sea...19008&country=1

Wyszukiwarka allegro jest szybsza niż serwisówka.

"GWINT 10mm, oba gwinty prawe"

;-)
_________________
...Kdybych se narodil před sto lety
byl bych vazačem knih...
 
 
Dziubek 


Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 613
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2009-06-24, 21:04   

Yamaha stosuje jedno prawo drugie lewo gwintowe. Reszta normalne
 
 
 
Drifter
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-24, 21:10   

Dzięki panowie za szybkie odpowiedzi odnośnie kierunku gwintu. Ja miałem przerobione lewe na lewy gwint, a kupiłem nowe oryginalne, dlatego się trochę zaniepokoiłem. Tzn już wiem, że na pewno muszę przegwintować.



A co do tej metryczności gwintu to na pewno jest standard? Bo otwór w uchwycie ma głębokość zaledwie ok 10mm, więc dziwne, żeby im się udało nagwintować na tak małym dystansie normalny skok (gwintowniki mają kształt stożka i dobrze biorą dopiero jak się je głęboko wkręci). Stąd moje drugie pytanie...
 
 
Licho 
Krzyś :)


Motocykl: VT 1100 C spirit 00
Wiek: 44
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 647
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-06-25, 11:50   

Lusterka w VT600, przynajmniej takie jak są u mnie , a są oryginalne, maja Lewy i prawy gwint w jednym mocowaniu, co ma na celu odpowiednią regulacje kąta ustawienia pręta. Skok jest mniejszy od polskich norm, niestety nie znam wymiaru tego skoku. Wiem, bo miałem potrzebę przeróbki i poległem :-/
 
 
 
Drifter
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-25, 13:24   

I jak to w końcu zrobiłeś?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM