ukręcony gwint w stopce do lusterka
Odpowiedz do tematu

radunc
[Usunięty]
: ukręcony gwint w stopce do lusterka
Cześć

W mojej vt 600 mam totalnie ukręcony gwint do mocowania lusterka lewego w stopce.

Po dzisiejszym wypadzie lusterko kręci się jak na karuzeli a ja zamiast skupiać się na jeździe próbuję przytrzymywać je ręką i pilnować żeby się nie zabić w międzyczasie ;-)

Gdzieś w sieci natknąłem się na same stopki ale niestety nie potrafię tego znaleźć teraz kiedy potrzeba....

W cenie okolo 79 zl mozna kupić nowe lusterka ale po zeszłotygodniowej wymianie napędu, klocków, oleju w silniku i w amortyzatorach mniej chętnie skłaniam się do tej opcji :-D





p.s

jakie lusterka fabrycznie były montowane do VT600 bo moje wyglądają mi na nieoryginalne?

:
AFIK lusterka były prostokątne, zerknij na zdjęcia ze zlotów. Mnie też czeka wymiana lusterka po szlifie, ale na razie jeszcze czas ;-) Pytanie, czy nie da się tego nagwintować na mniejszej średnicy i dać jakiejś przejściówki - tak sobie gdybam, bo pewnie wyszłoby tyle samo...

Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
:
Są specjalne zestawy do naprawy gwintów w skład którego wchodzi wiertło, gwintownik i specjalny gwint w postaci sprężynki. Wkręca się to wszystko i masz nowiutki nieśmigany gwint :)

Kolega naprawiał czymś takim gwinty w bloku silnika.

Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
:
Tomi tylko to w WURTHA produkt a on tani nie jest :-(

nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą

ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami
radunc
[Usunięty]
:
jarek73 napisał/a:
Tomi tylko to w WURTHA produkt a on tani nie jest :-(




to chyba kupno nowej "stopki" albo nowe ładne prostokątne lusterka za 79 zł będą lepszym pomyslem niz kombinowanie przy gwintach.

:
Heli-coil -super sprawa-tańsza jak blok silnika :mrgreen:

:
Dziubek dobrze mówi Heli-coil i to chyba o tym Tomi wspominał.. Jeśli chodziło mu o Florka i gwinty w jego półpanewkach wałków rozrządu w Suzuki?

Jadę jadę na motorze...
:
Zara, moment, się nie rozpędzajcie ... niech kolega określi, gdzie mu się ten gwint urwał ... na pręcie lusterka czy w otworze przy manetce ... bo jak na pręcie to można kupić najtańsze lusterka i wymienić same pręty ... a jak w otworze to niestety wymiana pręta nic nie da ale faktycznie są zestawy do naprawy gwintów. Tylko są drogie :-)

Drifter
[Usunięty]
:
Odświeżę temat, żeby nie dublować. Mam 2 pytania związane z lusterkami w VT 600 a może w ogóle w Hondach Shadow. Czy oryginalne gwinty w uchwytach, w które wkręca się lusterka są prawe, czy jedno P a drugie L (tak jak np. w Virago)? I czy gwinty lusterek są standardowe metryczne czy mają jakiś mniejszy skok, i jaki?



Z góry dzięki za pomoc.

:
Drifter napisał/a:
Odświeżę temat, żeby nie dublować. Mam 2 pytania związane z lusterkami w VT 600 a może w ogóle w Hondach Shadow. Czy oryginalne gwinty w uchwytach, w które wkręca się lusterka są prawe, czy jedno P a drugie L (tak jak np. w Virago)? I czy gwinty lusterek są standardowe metryczne czy mają jakiś mniejszy skok, i jaki?



Z góry dzięki za pomoc.


Kurczę we wrześniu wymieniałem lusterka w swojej ale hym... nie zwróciłem uwagi- jakoś tak automatycznie to zrobiłem. Pewnie standard-prawe bo gdyby coś było inaczej(czyt. lewy gwint) to pewnie człowiek by zapamiętał coś takiego :-/

Zakładam też, że gwinty raczej metryczne bo lusterka "uniwersalne" pasowały więc...

Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
:
Chyba oba prawe. Tzn jestem prawie pewien, że jest odwrotnie niż w virago, więc musza być oba prawe ;-)



Raczej we wszystkich hondach tak jest, to ja swobodnie zamieniałem lusterka między trzema modelami w zalezności od potrzeby i było ok.



edit:

Dzięki bogu sprzedawcy na allegro starają się dobrze opisywac towar:

http://www.allegro.pl/sea...19008&country=1

Wyszukiwarka allegro jest szybsza niż serwisówka.

"GWINT 10mm, oba gwinty prawe"

;-)

...Kdybych se narodil před sto lety
byl bych vazačem knih...
:
Yamaha stosuje jedno prawo drugie lewo gwintowe. Reszta normalne

Drifter
[Usunięty]
:
Dzięki panowie za szybkie odpowiedzi odnośnie kierunku gwintu. Ja miałem przerobione lewe na lewy gwint, a kupiłem nowe oryginalne, dlatego się trochę zaniepokoiłem. Tzn już wiem, że na pewno muszę przegwintować.



A co do tej metryczności gwintu to na pewno jest standard? Bo otwór w uchwycie ma głębokość zaledwie ok 10mm, więc dziwne, żeby im się udało nagwintować na tak małym dystansie normalny skok (gwintowniki mają kształt stożka i dobrze biorą dopiero jak się je głęboko wkręci). Stąd moje drugie pytanie...

:
Lusterka w VT600, przynajmniej takie jak są u mnie , a są oryginalne, maja Lewy i prawy gwint w jednym mocowaniu, co ma na celu odpowiednią regulacje kąta ustawienia pręta. Skok jest mniejszy od polskich norm, niestety nie znam wymiaru tego skoku. Wiem, bo miałem potrzebę przeróbki i poległem :-/

Drifter
[Usunięty]
:
I jak to w końcu zrobiłeś?

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group