ukręcony gwint w stopce do lusterka |
Autor |
Wiadomość |
radunc [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-09-09, 16:49 ukręcony gwint w stopce do lusterka
|
|
|
Cześć
W mojej vt 600 mam totalnie ukręcony gwint do mocowania lusterka lewego w stopce.
Po dzisiejszym wypadzie lusterko kręci się jak na karuzeli a ja zamiast skupiać się na jeździe próbuję przytrzymywać je ręką i pilnować żeby się nie zabić w międzyczasie
Gdzieś w sieci natknąłem się na same stopki ale niestety nie potrafię tego znaleźć teraz kiedy potrzeba....
W cenie okolo 79 zl mozna kupić nowe lusterka ale po zeszłotygodniowej wymianie napędu, klocków, oleju w silniku i w amortyzatorach mniej chętnie skłaniam się do tej opcji
p.s
jakie lusterka fabrycznie były montowane do VT600 bo moje wyglądają mi na nieoryginalne? |
|
|
|
|
potfur
miś przekliniak
Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2333 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2008-09-09, 17:43
|
|
|
AFIK lusterka były prostokątne, zerknij na zdjęcia ze zlotów. Mnie też czeka wymiana lusterka po szlifie, ale na razie jeszcze czas Pytanie, czy nie da się tego nagwintować na mniejszej średnicy i dać jakiejś przejściówki - tak sobie gdybam, bo pewnie wyszłoby tyle samo... |
_________________ Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów. |
|
|
|
|
maly_tomi
dr inż. Klapek
Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 1163 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-09-09, 18:02
|
|
|
Są specjalne zestawy do naprawy gwintów w skład którego wchodzi wiertło, gwintownik i specjalny gwint w postaci sprężynki. Wkręca się to wszystko i masz nowiutki nieśmigany gwint :)
Kolega naprawiał czymś takim gwinty w bloku silnika. |
_________________ Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650
Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure |
|
|
|
|
Sowa
SOWA
Motocykl: GS 1150 ADV -dr 650 SE
Wiek: 50 Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 1287 Skąd: warszawa\suwałki
|
Wysłany: 2008-09-09, 18:26
|
|
|
Tomi tylko to w WURTHA produkt a on tani nie jest |
_________________ nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą
ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami |
|
|
|
|
radunc [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-09-09, 20:09
|
|
|
jarek73 napisał/a: | Tomi tylko to w WURTHA produkt a on tani nie jest |
to chyba kupno nowej "stopki" albo nowe ładne prostokątne lusterka za 79 zł będą lepszym pomyslem niz kombinowanie przy gwintach. |
|
|
|
|
Dziubek
Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 613 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2008-09-09, 22:02
|
|
|
Heli-coil -super sprawa-tańsza jak blok silnika |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-09-10, 00:44
|
|
|
Dziubek dobrze mówi Heli-coil i to chyba o tym Tomi wspominał.. Jeśli chodziło mu o Florka i gwinty w jego półpanewkach wałków rozrządu w Suzuki? |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2008-09-10, 08:30
|
|
|
Zara, moment, się nie rozpędzajcie ... niech kolega określi, gdzie mu się ten gwint urwał ... na pręcie lusterka czy w otworze przy manetce ... bo jak na pręcie to można kupić najtańsze lusterka i wymienić same pręty ... a jak w otworze to niestety wymiana pręta nic nie da ale faktycznie są zestawy do naprawy gwintów. Tylko są drogie |
|
|
|
|
Drifter [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-06-24, 20:40
|
|
|
Odświeżę temat, żeby nie dublować. Mam 2 pytania związane z lusterkami w VT 600 a może w ogóle w Hondach Shadow. Czy oryginalne gwinty w uchwytach, w które wkręca się lusterka są prawe, czy jedno P a drugie L (tak jak np. w Virago)? I czy gwinty lusterek są standardowe metryczne czy mają jakiś mniejszy skok, i jaki?
Z góry dzięki za pomoc. |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2009-06-24, 20:46
|
|
|
Drifter napisał/a: | Odświeżę temat, żeby nie dublować. Mam 2 pytania związane z lusterkami w VT 600 a może w ogóle w Hondach Shadow. Czy oryginalne gwinty w uchwytach, w które wkręca się lusterka są prawe, czy jedno P a drugie L (tak jak np. w Virago)? I czy gwinty lusterek są standardowe metryczne czy mają jakiś mniejszy skok, i jaki?
Z góry dzięki za pomoc. |
Kurczę we wrześniu wymieniałem lusterka w swojej ale hym... nie zwróciłem uwagi- jakoś tak automatycznie to zrobiłem. Pewnie standard-prawe bo gdyby coś było inaczej(czyt. lewy gwint) to pewnie człowiek by zapamiętał coś takiego
Zakładam też, że gwinty raczej metryczne bo lusterka "uniwersalne" pasowały więc... |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
fensterek
Motocykl: Rozsądny, rodzinny VAN.
Wiek: 42 Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 262 Skąd: Nowa Aleksandria
|
Wysłany: 2009-06-24, 20:49
|
|
|
Chyba oba prawe. Tzn jestem prawie pewien, że jest odwrotnie niż w virago, więc musza być oba prawe
Raczej we wszystkich hondach tak jest, to ja swobodnie zamieniałem lusterka między trzema modelami w zalezności od potrzeby i było ok.
edit:
Dzięki bogu sprzedawcy na allegro starają się dobrze opisywac towar:
http://www.allegro.pl/sea...19008&country=1
Wyszukiwarka allegro jest szybsza niż serwisówka.
"GWINT 10mm, oba gwinty prawe"
|
_________________ ...Kdybych se narodil před sto lety
byl bych vazačem knih... |
|
|
|
|
Dziubek
Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 613 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2009-06-24, 21:04
|
|
|
Yamaha stosuje jedno prawo drugie lewo gwintowe. Reszta normalne |
|
|
|
|
Drifter [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-06-24, 21:10
|
|
|
Dzięki panowie za szybkie odpowiedzi odnośnie kierunku gwintu. Ja miałem przerobione lewe na lewy gwint, a kupiłem nowe oryginalne, dlatego się trochę zaniepokoiłem. Tzn już wiem, że na pewno muszę przegwintować.
A co do tej metryczności gwintu to na pewno jest standard? Bo otwór w uchwycie ma głębokość zaledwie ok 10mm, więc dziwne, żeby im się udało nagwintować na tak małym dystansie normalny skok (gwintowniki mają kształt stożka i dobrze biorą dopiero jak się je głęboko wkręci). Stąd moje drugie pytanie... |
|
|
|
|
Licho
Krzyś :)
Motocykl: VT 1100 C spirit 00
Wiek: 44 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 647 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2009-06-25, 11:50
|
|
|
Lusterka w VT600, przynajmniej takie jak są u mnie , a są oryginalne, maja Lewy i prawy gwint w jednym mocowaniu, co ma na celu odpowiednią regulacje kąta ustawienia pręta. Skok jest mniejszy od polskich norm, niestety nie znam wymiaru tego skoku. Wiem, bo miałem potrzebę przeróbki i poległem |
|
|
|
|
Drifter [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-06-25, 13:24
|
|
|
I jak to w końcu zrobiłeś? |
|
|
|
|
|