/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Globi
2009-04-01, 22:36
Spostrzeżenia na temat olejów do naszych maszyn..
Autor Wiadomość
sq8bwh
[Usunięty]

  Wysłany: 2007-08-23, 17:20   Spostrzeżenia na temat olejów do naszych maszyn..

Ja mogę powiedzieć coś na temat Castrola GPS 10W-40 którego lałem jeszcze do Sabry (zgodnie z zaleceniem serwisu Hondy) było wszystko ok. ale troszkę jej smakował za bardzo bo lubiła go pić litrami... Zmieniłem na Agip'a TEC 15W50 i spora poprawa mniej brała i ciszej silnik chodził.. Leję go też do VT500C i w sumie jest super.. trochę go bieże (ale przecież dawać nie może... :mrgreen: ) i silniczek cyka.. W lagach mam Castrola Fork SAE 15W i uważam że ciut za mięki jest przód bez pompowania powietrzem... a kardanie Carlube 80W90 EP Hypoid i wymieniam tak sobie co 3-5 tys... (te 150ml to sobie można pozwolić.. :lol: )
 
 
Globi 


Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1297
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-09-26, 10:55   

Witam

W silniku - Motul 15W50. Może być. Pół sezonu jeździłem na Motulu 10W40, ale szybko przeszedłem na gęstszy, bo silnik głośniej chodził.

Przekładnia główna - Hipol 80/W90

Lagi - Castrol 10W + podpompowane powietrze
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2007-09-26, 11:48   

Ja w silnik lałem Mobila ale jest do bani i muszę go wylać.
 
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2007-09-26, 12:13   

renegade26 napisał/a:
Ja w silnik lałem Mobila ale jest do bani i muszę go wylać.


Ja kupiłem 20w50 "made in Larsson" ... ale też jakoś nie do końca jestem zadowolony.

A właśnie, czy ktoś zalewał olej samochodowy do maszyny? Bo to łatwiej dostępne jest - znaczy na każdej stacji coś się zawsze znajdzie :-)
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2007-09-26, 12:28   

Mateusz napisał/a:
renegade26 napisał/a:
Ja w silnik lałem Mobila ale jest do bani i muszę go wylać.


Ja kupiłem 20w50 "made in Larsson" ... ale też jakoś nie do końca jestem zadowolony.

A właśnie, czy ktoś zalewał olej samochodowy do maszyny? Bo to łatwiej dostępne jest - znaczy na każdej stacji coś się zawsze znajdzie :-)




Jest gdzieś na forum wzmianka na ten temat. Je bym nie ryzykował (nie wiem co na to sprzęgło. Chociaż z drugie strony na Jawie "LUX" nie robił wrażenia i sprzęgło działało.
 
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1952
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2007-09-26, 13:00   

Jeśli chodzi o oleje, to mam dla niektórych kontrowersyjny pogląd, że można lać samochodowy do motocykla, jednakże pod warunkiem że: olej nie jest wyposażony w extra dodatki przeciwpoślizgowe, specyfikacja oleju (Sg, SH, SL...) odpowiada naszemu silnikowi.

Z tego powodu odpada np. kategorycznie również Castrol Magnatec.



Nie wlewam też np. za dobrych olei do silnika dlaczego - olej do silnika w moim moto jest opisany: 10W40-SG. A oleje SG różnią się bardzo od nowoczesnych SJ, SL, SM dodatkami o których w momencie projektowania silnika i doboru materiałów konstrukcyjnych jeszcze nikt nie zakładał w oleju.



Mamy na stanie "motocykl ćwiczebny" katowany od czasu do czasu przez moich synalków - singielek chłodzony powietrzem, zalany samochodowym lotosem. Chodzi póki co jak zegarek, absolutnie się nie przegrzewa mimo "placyków" i wolnej jazdy.



Jeśli zachodzi konieczność dolewki w trasie śmiało można dolać samochodowy, nic się nie stanie, nawet jak się leje wyłącznie motocyklowy. Lepszy taki niż remont silnika...



A w silniku mam teraz mixa: Motul minerał 20W50 (motocyklowy) i Lotos półsyntetyk 10W40 (samochodowy) tak w proporcjach 2:1. Tak wyszło... ;-)
 
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2007-09-26, 13:16   

Shadok napisał/a:
Jeśli chodzi o oleje, to mam dla niektórych kontrowersyjny pogląd, że można lać samochodowy do motocykla, jednakże pod warunkiem że: olej nie jest wyposażony w extra dodatki przeciwpoślizgowe, specyfikacja oleju (Sg, SH, SL...) odpowiada naszemu silnikowi.

Z tego powodu odpada np. kategorycznie również Castrol Magnatec.



Nie wlewam też np. za dobrych olei do silnika dlaczego - olej do silnika w moim moto jest opisany: 10W40-SG. A oleje SG różnią się bardzo od nowoczesnych SJ, SL, SM dodatkami o których w momencie projektowania silnika i doboru materiałów konstrukcyjnych jeszcze nikt nie zakładał w oleju.



Mamy na stanie "motocykl ćwiczebny" katowany od czasu do czasu przez moich synalków - singielek chłodzony powietrzem, zalany samochodowym lotosem. Chodzi póki co jak zegarek, absolutnie się nie przegrzewa mimo "placyków" i wolnej jazdy.



Jeśli zachodzi konieczność dolewki w trasie śmiało można dolać samochodowy, nic się nie stanie, nawet jak się leje wyłącznie motocyklowy. Lepszy taki niż remont silnika...



A w silniku mam teraz mixa: Motul minerał 20W50 (motocyklowy) i Lotos półsyntetyk 10W40 (samochodowy) tak w proporcjach 2:1. Tak wyszło... ;-)


Ja tak pytam, bo nie mam ochoty bańki 4 litry brać do Zamościa. A może trzeba będzie dolać. Też myślałem, że jakieś nie super-hiper-mega powinny działać beż kłopotu :-)
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1952
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2007-09-26, 13:21   

Cyt. (tylko z pamięci i nie pamietam skąd... :-P ):



"Porównanie dobrych olei z połowy lat osiemdziesiątych i kiepskich po roku 2000 wypada i tak na korzyść tych ostatnich. 20 lat w technologii produkcji oleju to dwie epoki. Co najmniej."



;-)
 
 
 
igner 
Łukasz Beskitos :)

Motocykl: był VT 500 C 84 a teraz śmigło
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 501
Skąd: Brześć Kujawski
Wysłany: 2007-09-26, 19:40   

renegade26 napisał/a:
Ja w silnik lałem Mobila ale jest do bani i muszę go wylać.


czemu jest do bani?

opisz coś więcej

może ja nie zauważyłem czegoś dziwnego :-/

ja mam Mobila 10W40
 
 
cotec 


Motocykl: NV 400 C 86 Juz 10 lat razem :)
Wiek: 53
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 321
Skąd: warszawa
Wysłany: 2007-09-26, 21:54   

Do mojej od 7 latek leje Mobil Extra 4T 10W 40 i chodzi jak zegarek W zawieszeniu mam Motul Medium/Heavy 15W bez zadnego pompowania a w wale nie wiem :mrgreen: Ale teraz zaleje go Castrolem MTX 75W 140 bo juz takowy zakupilem i zobaczymy czy nie wybuchnie hihihi
 
 
grasser
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-05, 18:41   

odgrzeje temat ;)

co powiecie o oleju mineralnym shell advance 15w50?

i czy do VT z '84 roku warto lac polsyntetyk czy lepiej zostac przy mineralnym ?
 
 
Lbzdz 
zasadniczo - Kicia


Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 813
Skąd: Bukowiec (Łódź)
Wysłany: 2008-02-05, 19:25   

Do 24 latki lać lepiej minerał - olej nie może mieć dużo uszlachetniczy w typie detergentów bo tak ci silnik umyje że się rozszczelni i będzie ciekł, palił olej itd.
_________________
Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
 
 
 
Jurek
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-05, 19:38   

Mój tez jest z 1984 r i raczej dylematu nie miałem.

Wlałbym i pólsyntetyk, ale poprzedni właściciel jeździł na mineralnym i ( wg mnie ) nie powinno się wlewać oleju syntetycznego lub półsyntetycznego po mineralnym.

Może to spowodować " rozszczelnienie" silnika.

Natomiast ewentualne leciutkie nieszczelności może zniwelować użycie mineralnego zamiast synetyku lub pół- ( przy starszym typie silnika) .
 
 
motorock 
Maciek


Motocykl: VTX 1800 R 07
Wiek: 57
Dołączył: 21 Gru 2007
Posty: 108
Skąd: PŁOCK
Wysłany: 2008-02-06, 11:22   

Jeśli chodzi o kontrowersyjny pogląd SHADOKA (olej samochodowy do motocykla) to zgodziłbym się ale tylko w wypadku :awaryjnej dolewki w trasie,zalania motorka "ćwiczebnego" ewentualnie do dwudziestoparolatka.Oczywiście olej samochodowy nie spowoduje przegrzania,zatarcia czy zużycia elementów silnika ale...na krótką metę.Olej motocyklowy pracuje w dużo cięższych warunkach i spełnia jednocześnie kilka funkcji czasami rozbieżnych(silnik/sprzęgło) i aby temu podołać zawiera różne dodatki i polepszacze,kórych nie posiadają oleje samochodowe.Tak więc aby nasze maszyny cieszyły się dobrą kondycją przez wiele lat lejmy oleje dobrze dobrane i dobre jakościowo.Właśnie zakupiłem MOTUL 300V 10W40 -drogi ale...
_________________
Always Look On The Bright Side Of Life
 
 
grasser
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-06, 14:54   

Pytanie odnosnie "mix'a" SHADOKowowego ... mozna tak sobie bezkarnie mieszac mineralny i polsyntetyk ?



w tej chwili musze cos zrobic z olejem bo jest na MIN :/

Stwierdzilem ze skoro niewiem co jest wlane to wymienie go poprostu na nowy. Czyzbym mogl dolac sobie - od tak - jakiegos mineralnego oleju i bedzie dobze ?



W niedlugim czasie i tak wymienie olej i filtr, ale niechcial bym sobie nadwyrezyc silnika przez te 200-300 km.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM