Dopuszczalna masa całkowita (DMC) |
Autor |
Wiadomość |
HaMMeR
Jarek
Motocykl: VN2K Rogue
Wiek: 53 Dołączył: 27 Gru 2012 Posty: 671 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-01-12, 22:22 Dopuszczalna masa całkowita (DMC)
|
|
|
Dopuszczalna masa całkowita (DMC) - szukałem, ale nigdzie nie znalazłem podobnego wątku ani żadnych konkretnych informacji w tym temacie. Sam jestem tym tematem dosyć mocno zainteresowany, gdyż ważąc 150kg zaczyna to mieć znaczenie, szczególnie gdy się ma zamiar przewozić pasażera.
Znalazłem gdzieś informację, że np. DMC Hondy Shadow VT1100 z 1993 roku wynosi aż 485kg co przy masie własnej motocykla 245kg pozostawia 240kg do mojej dyspozycji, ...ba, zostaje jeszcze całkiem sporo na dopasiony "plecaczek" z bagażem podręcznym :).
Tak sobie myślę, może warto zebrać i uporządkować w jednym miejscu takie informacje dotyczące różnych modeli i roczników Shadowa, a może gdzieś już jest, tylko opcja szukaj u mnie nie działa zbyt poprawnie ;). |
_________________ NO RIDE NO VOTE |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
HaMMeR
Jarek
Motocykl: VN2K Rogue
Wiek: 53 Dołączył: 27 Gru 2012 Posty: 671 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-01-12, 22:50
|
|
|
Tak, ale jak widać niezbyt dokładnie ;), tam właśnie znalazłem info o masie VT1100, ale już nie doczytałem 750-tek.
W zasadzie to prawie wszystkie masy tam są podane, tak że chyba nie ma co dalej drążyć tematu. Nie mniej gdyby ktoś miał jakąś cenną informację lub sprostowanie to niech tu napisze, może komuś jeszcze się przyda.
No i najważniejsze - teraz mamy od razu na pierwszej stronie linka (dzięki uprzejmości kolegi) do miejsca z informacją :). |
_________________ NO RIDE NO VOTE |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-01-12, 23:11
|
|
|
Większość użytkowników forum zna adres strony naszego forum
Niestety jest kilka motocykli bez pełnych informacji, a takie by się przydały |
_________________ Matrix w Trasie
Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2013-01-12, 23:34 Re: Dopuszczalna masa całkowita (DMC)
|
|
|
HaMMeR napisał/a: | Znalazłem gdzieś informację, że np. DMC Hondy Shadow VT1100 z 1993 roku wynosi aż 485kg co przy masie własnej motocykla 245kg pozostawia 240kg do mojej dyspozycji, ...ba, zostaje jeszcze całkiem sporo na dopasiony "plecaczek" z bagażem podręcznym :). |
Aż tak słodko to chyba nie ma. Bo np:
VT1100C Shadow Spirit z lat 98 - 07:
- masa suchego mtocykla wynosi 251 kg, gotowego do drogi 270 kg,
- dopuszczalna ładowność w wersji na USA 164 kg, a na Kanadę 168 kg.
VT1100C2 Shadow Sabre:
- masa suchego moto wynosi 260 kg, gotowego do drogi 279 kg, a
- dopuszczalna ładowność w wersji na USA 178 kg, a na Kanadę 182 kg.
VT1100T Shadow ACE Tourer:
- masa suchego moto wynosi 284 kg, gotowego do drogi około 300 kg,
- dopuszczalna ładowność w wersji na USA 173 kg, a na kanadę 177 kg. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
Ostatnio zmieniony przez Todek 2013-01-13, 14:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
HaMMeR
Jarek
Motocykl: VN2K Rogue
Wiek: 53 Dołączył: 27 Gru 2012 Posty: 671 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-01-13, 00:26
|
|
|
No i właśnie o to mi chodziło, żeby każdy kto ma jakieś pewne informacje na ten temat się wypowiedział. Ponieważ to właśnie na stronie www.shadow.org.pl znalazłem wspomnianą przeze mnie informację o dopuszczalnej masie całkowitej - Honda VT1100 C Shadow (1987-1990, 1992-1996) - wynoszącej 482kg przy masie motocykla gotowego do drogi 245kg. Dlatego myślę, iż wszelkie potwierdzone sprostowania byłyby tu jak najbardziej pożądane. |
_________________ NO RIDE NO VOTE |
|
|
|
|
Dziki
Adam
Motocykl: VT 1100 C2 Sabre'04
Wiek: 43 Dołączył: 29 Lip 2008 Posty: 445 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-01-13, 17:55
|
|
|
w każdym motocyklu jest naklejka z informacją o ładowności i ciśnieniu w oponach. Z tego co się kiedyś orientowaliśmy to wszystkie shadowy mają ładowność 160-180 kg. i 7setki i 1100 mają podobnie. jest tam na pewno jakiś margines, ale generalnie przy wadze jeźdźca 150 + parę kg na ciuchy i bagaż, to pasażer raczej odpada |
_________________ Patrz na boki, spójrz dwa razy- drifterzy są wszędzie |
|
|
|
|
jacek67
Motocykl: Honda shadow vt 1100 TOURER rok 2000. HD
Wiek: 56 Dołączył: 08 Lis 2012 Posty: 89 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2013-02-04, 17:23
|
|
|
Bardzo proszę może ktoś podpowiedzieć jak demontuje się tylne koło z kardanem . Tak krok po kroku . Będę wdzięczny za pomoc.
Zauważyłem że mam wbitego gwoździa w oponę i musiał bym udać się do wulkanizatora. |
_________________ Jacek |
|
|
|
|
ciachu
Motocykl: Shadow 90 99, GL 1800 17
Wiek: 51 Dołączył: 08 Sie 2007 Posty: 3676 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2013-02-04, 19:02
|
|
|
jacek67 napisał/a: | Bardzo proszę może ktoś podpowiedzieć jak demontuje się tylne koło z kardanem . Tak krok po kroku . Będę wdzięczny za pomoc.
Zauważyłem że mam wbitego gwoździa w oponę i musiał bym udać się do wulkanizatora. |
Tylko czemu w tym temacie
Radziłbym Ci zapytać w innym dziale, będzie większa szansa na rozwiązanie problemu. |
_________________ UWAGA post zawiera treści potencjalnie obraźliwe
|
|
|
|
|
igorcze
Arek
Motocykl: VT 750 RC50 '05
Wiek: 54 Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 1310 Skąd: Nowa Ruda DKL
|
Wysłany: 2013-02-04, 19:08
|
|
|
Robiłem to wczoraj, ale w 750ce - potrzebne dwie osoby i podnośnik
1. Podnośnik obniżony tak, aby koło i motocykl był stabilny.
2. Odczepić cięgno hamulca tylnego (u mnie bębnowy) i stabilizator bębna,
3. Odkręcić śrubę centralną od strony kardana,
4. Poluzować śrubę zacisku osi od strony bębna hamulca,
5. Zdemontować część wydechu, która zasłania oś,
6. Delikatnie unieść koło aby odciążyć oś,
7. Wyciągnąć/wybić oś i wyjąć dystans od strony bębna,
8. Odciągnąć koło maksymalnie od kardana pamiętając o cięgnie hamulca i stabilizatorze bębna,
9. Maksymalnie podnieść moto aby wyciągnąć koło. |
_________________ Smuga Cienia - Gość U CAN ONLY SEE MY SHADOW
Fota: http://lh4.ggpht.com/_EKM...12/DSCF2608.JPG |
|
|
|
|
jacek67
Motocykl: Honda shadow vt 1100 TOURER rok 2000. HD
Wiek: 56 Dołączył: 08 Lis 2012 Posty: 89 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2013-02-04, 20:06
|
|
|
Dzięki Arku.
A dla tego tutaj bo sugerowałem się tytułem Bank Informacji .
Pozdrawiam |
_________________ Jacek |
|
|
|
|
Dziki
Adam
Motocykl: VT 1100 C2 Sabre'04
Wiek: 43 Dołączył: 29 Lip 2008 Posty: 445 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-02-04, 22:53
|
|
|
nie wiem kurcze nie w temacie ale się dopiszę
1 ważna rzecz- miedzy kardanem a felgą jest element który przenosi napęd. ma 5 ramion ze sworzniami które wchodzą w otwory piasty i wielowypust od kardana. Element ma zostać razem z kołem a wyjść z kardana, inaczej nie wyciągniesz z ramy.
w ogóle to polecam zajrzeć do serwisówki, trzeba mieć do swojego moto. |
_________________ Patrz na boki, spójrz dwa razy- drifterzy są wszędzie |
|
|
|
|
|