Zamknięty przez: Cezar 2009-01-23, 11:39 |
Oznaczenia na wale korbowym |
Autor |
Wiadomość |
Jarsonowski [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-08-13, 16:00 Oznaczenia na wale korbowym
|
|
|
Cześć wszystkim,
Zabrałem się za regulację zaworów, mam pytanie co oznaczają znaki rozmieszczone na obwodzie koła na wale korbowym? FT i RT to wiem, interesują mnie wszystkie pozostałe. |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-08-14, 23:34
|
|
|
Pewnie są to jakieś charakterystyczne punkty suwu silnika ale te oznaczenia przy wszystkich czynnościach serwisowych jakie można wykonać rozbierając i składając silnik na części pierwsze są do niczego nam jako użytkownikom nie potrzebne także interesuje nas tylko FT i RT. Ale jeśli ktoś dokładnie wie co to jest to też chętnie poczytam :) |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
Jarsonowski [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-08-15, 00:32
|
|
|
Wracając jeszcze do regulacji zaworów, czy w naszych VT 500 przypadkiem luz zaworowy nie ulega zwiększeniu po nagrzaniu silnika? Zauważyłem wczoraj coś ciekawego, a mianowicie dwa dni temu sprawdziłem luzy na zimnym silniku i tak w pierwszym cylindrze ssące i wydechowy ok. 0.1mm, w drugim cylindrze ssące ok. 0.1mm i wydechowy b.ciasno 0.1mm (nie mogłem przesunąć po szerokości szczelinomierza). Przyjechałem wczoraj z pracy, moto gorące i postanowiłem sprawdzić luz w tym zaworze wydechowym w drugim cylindrze i co? szczelinomierz 0.1mm przeszedł bez oporu a na zimnym nie mogłem go włożyć zatem o co chodzi? mam pytanie czy porównywaliście luzy na gorącym silniku?
Robiłem wszystko jak należy - na 100%. |
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
|
|
|
|
bodek [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-08-15, 10:32
|
|
|
Jarsonowski napisał/a: | Wracając jeszcze do regulacji zaworów, czy w naszych VT 500 przypadkiem luz zaworowy nie ulega zwiększeniu po nagrzaniu silnika? Zauważyłem wczoraj coś ciekawego, a mianowicie dwa dni temu sprawdziłem luzy na zimnym silniku i tak w pierwszym cylindrze ssące i wydechowy ok. 0.1mm, w drugim cylindrze ssące ok. 0.1mm i wydechowy b.ciasno 0.1mm (nie mogłem przesunąć po szerokości szczelinomierza). Przyjechałem wczoraj z pracy, moto gorące i postanowiłem sprawdzić luz w tym zaworze wydechowym w drugim cylindrze i co? szczelinomierz 0.1mm przeszedł bez oporu a na zimnym nie mogłem go włożyć zatem o co chodzi? mam pytanie czy porównywaliście luzy na gorącym silniku?
Robiłem wszystko jak należy - na 100%. |
Weź monetę, kawałek deski, wbij dwa gwoździki w deskę tak, żeby moneta przeszła między nimi bez luzu. Później podgrzej monetę nad gazem i spróbuj ją przesunąć między gwoździkami. Jak myślisz, uda się? Zapewniam Cię, że nie.
Może to jest przyczyna? |
|
|
|
|
accobra [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-08-16, 11:00
|
|
|
Witaj:)
Zawory zawsze się ustawia na ciepłym (nie gorącym) silniku (niezależnie od tego czy są samochodowe czy motocyklowe). Trzeba tylko uważać, aby się nie poparzyć:) Nie należy to do przyjemnych doświadczeń:). Zagrzej silnik do jego optymalnej temperatury pracy, wyłącz, odczekaj troszkę aby przestygł do temp ok 60 st. i ustawiaj...
Pozdrawiam,
Marek. |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-08-17, 20:36
|
|
|
Luz zaworowy ustawiamy na zimnym silniku.... a przynajmniej tak zaleca producent tego silnika |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
bodek [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-08-17, 21:20
|
|
|
Cezar napisał/a: | Luz zaworowy ustawiamy na zimnym silniku.... a przynajmniej tak zaleca producent tego silnika |
Wydaje mi się, że po to jest luz właśnie, żeby się "wybrał", jak silnik się rozgrzeje. |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-08-17, 21:23
|
|
|
Co do oznaczeń na wale bo chyba Renek pytał to przt znakach FT są ciut wcześniej jeszcze chyba jakieś w stylu FI i "F II" tak mi się wydaje |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
Myszak
Motocykl: Yamaha XTZ 750 Super Tenere
Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 43 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2009-01-23, 10:12
|
|
|
Odświeżając temat, sam z własnych obserwacji zauważyłem zależności pomiędzy tymi oznaczeniami, otóż:
I FT - oznacza GMP na przednim cylindrze,
I RT - analogicznie GMP na tylnim cylindrze.
Oczywiście, aby dobrze dokonać regulacji, należy mimo wszystko upewnić się o położeniu GMP własnym śrubokrętem, uwzględniając przy tym poszczególne suwy pracy. Pozdrawiam |
|
|
|
|
|