Cześć wszystkim,
Zabrałem się za regulację zaworów, mam pytanie co oznaczają znaki rozmieszczone na obwodzie koła na wale korbowym? FT i RT to wiem, interesują mnie wszystkie pozostałe.
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
: Oznaczenia na wale korbowym
:
Pewnie są to jakieś charakterystyczne punkty suwu silnika ale te oznaczenia przy wszystkich czynnościach serwisowych jakie można wykonać rozbierając i składając silnik na części pierwsze są do niczego nam jako użytkownikom nie potrzebne także interesuje nas tylko FT i RT. Ale jeśli ktoś dokładnie wie co to jest to też chętnie poczytam :)
Jadę jadę na motorze...
:
Wracając jeszcze do regulacji zaworów, czy w naszych VT 500 przypadkiem luz zaworowy nie ulega zwiększeniu po nagrzaniu silnika? Zauważyłem wczoraj coś ciekawego, a mianowicie dwa dni temu sprawdziłem luzy na zimnym silniku i tak w pierwszym cylindrze ssące i wydechowy ok. 0.1mm, w drugim cylindrze ssące ok. 0.1mm i wydechowy b.ciasno 0.1mm (nie mogłem przesunąć po szerokości szczelinomierza). Przyjechałem wczoraj z pracy, moto gorące i postanowiłem sprawdzić luz w tym zaworze wydechowym w drugim cylindrze i co? szczelinomierz 0.1mm przeszedł bez oporu a na zimnym nie mogłem go włożyć zatem o co chodzi? mam pytanie czy porównywaliście luzy na gorącym silniku?
Robiłem wszystko jak należy - na 100%.
Robiłem wszystko jak należy - na 100%.
: Re: Oznaczenia na wale korbowym
A jakie masz tam jeszcze znaki??
Jarsonowski napisał/a: |
Cześć wszystkim,
Zabrałem się za regulację zaworów, mam pytanie co oznaczają znaki rozmieszczone na obwodzie koła na wale korbowym? FT i RT to wiem, interesują mnie wszystkie pozostałe. |
A jakie masz tam jeszcze znaki??
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
:
Weź monetę, kawałek deski, wbij dwa gwoździki w deskę tak, żeby moneta przeszła między nimi bez luzu. Później podgrzej monetę nad gazem i spróbuj ją przesunąć między gwoździkami. Jak myślisz, uda się? Zapewniam Cię, że nie.
Może to jest przyczyna?
Jarsonowski napisał/a: |
Wracając jeszcze do regulacji zaworów, czy w naszych VT 500 przypadkiem luz zaworowy nie ulega zwiększeniu po nagrzaniu silnika? Zauważyłem wczoraj coś ciekawego, a mianowicie dwa dni temu sprawdziłem luzy na zimnym silniku i tak w pierwszym cylindrze ssące i wydechowy ok. 0.1mm, w drugim cylindrze ssące ok. 0.1mm i wydechowy b.ciasno 0.1mm (nie mogłem przesunąć po szerokości szczelinomierza). Przyjechałem wczoraj z pracy, moto gorące i postanowiłem sprawdzić luz w tym zaworze wydechowym w drugim cylindrze i co? szczelinomierz 0.1mm przeszedł bez oporu a na zimnym nie mogłem go włożyć zatem o co chodzi? mam pytanie czy porównywaliście luzy na gorącym silniku?
Robiłem wszystko jak należy - na 100%. |
Weź monetę, kawałek deski, wbij dwa gwoździki w deskę tak, żeby moneta przeszła między nimi bez luzu. Później podgrzej monetę nad gazem i spróbuj ją przesunąć między gwoździkami. Jak myślisz, uda się? Zapewniam Cię, że nie.
Może to jest przyczyna?
:
Witaj:)
Zawory zawsze się ustawia na ciepłym (nie gorącym) silniku (niezależnie od tego czy są samochodowe czy motocyklowe). Trzeba tylko uważać, aby się nie poparzyć:) Nie należy to do przyjemnych doświadczeń:). Zagrzej silnik do jego optymalnej temperatury pracy, wyłącz, odczekaj troszkę aby przestygł do temp ok 60 st. i ustawiaj...
Pozdrawiam,
Marek.
Zawory zawsze się ustawia na ciepłym (nie gorącym) silniku (niezależnie od tego czy są samochodowe czy motocyklowe). Trzeba tylko uważać, aby się nie poparzyć:) Nie należy to do przyjemnych doświadczeń:). Zagrzej silnik do jego optymalnej temperatury pracy, wyłącz, odczekaj troszkę aby przestygł do temp ok 60 st. i ustawiaj...
Pozdrawiam,
Marek.
:
Luz zaworowy ustawiamy na zimnym silniku.... a przynajmniej tak zaleca producent tego silnika
Jadę jadę na motorze...
:
Wydaje mi się, że po to jest luz właśnie, żeby się "wybrał", jak silnik się rozgrzeje.
Cezar napisał/a: |
Luz zaworowy ustawiamy na zimnym silniku.... a przynajmniej tak zaleca producent tego silnika |
Wydaje mi się, że po to jest luz właśnie, żeby się "wybrał", jak silnik się rozgrzeje.
:
Co do oznaczeń na wale bo chyba Renek pytał to przt znakach FT są ciut wcześniej jeszcze chyba jakieś w stylu FI i "F II" tak mi się wydaje
Jadę jadę na motorze...
:
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Odświeżając temat, sam z własnych obserwacji zauważyłem zależności pomiędzy tymi oznaczeniami, otóż:
I FT - oznacza GMP na przednim cylindrze,
I RT - analogicznie GMP na tylnim cylindrze.
Oczywiście, aby dobrze dokonać regulacji, należy mimo wszystko upewnić się o położeniu GMP własnym śrubokrętem, uwzględniając przy tym poszczególne suwy pracy. Pozdrawiam
I FT - oznacza GMP na przednim cylindrze,
I RT - analogicznie GMP na tylnim cylindrze.
Oczywiście, aby dobrze dokonać regulacji, należy mimo wszystko upewnić się o położeniu GMP własnym śrubokrętem, uwzględniając przy tym poszczególne suwy pracy. Pozdrawiam